Dutchweek 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Na inmiddels 4x bij de afsluitweek in Val Thorens geweest te zijn (vorig jaar niet) ga ik het dit jaar toch weer wagen.
Vorig jaar was de sneeuw slecht hoorde ik, maar de jaren ervoor waren de condities prima met zelfs nog verse sneeuw.
Ik vind het een prima week om het sneeuwseizoen af te sluiten en om het boarden overdag iets eerder te verruilen dan anders en ook nog te genieten van een drankje en live muziek.
Ik heb er weer zin in en waarschijnlijk nog meer mede wintersportforum bezoekers ?
Hoe kijken jullie tegen deze week aan ? Een kansloos zuipfeest of een gezellige week waar je nog prima kan skieen ? Ik kies het laatste.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Vorig jaar was de sneeuw inderdaad wat minder en hebben we geen lekkere dump gehad als een paar jaar ervoor. Ik denk dat je die dump van 50cm nog wel kunt herinneren :D Als nog had ik me er prima vermaakt in Val Thorens. 's Avonds en 's nachts hadden de pistebully’s echt goed werk verricht. De piste kwaliteit was in de ochtenden ontzettend goed.

Ik ben niet van een zuipfeest, maar van een gezellige week skien met wat kennissen. Waarbij natuurlijk heel veel kilometers worden gemaakt, zowel op en naast de piste. Ik vind dit een ontzettende leuke, gezellige en vrolijke week en ik breng in Val Thorens liever Koninginnendag door, dan in Nederland.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Ga dit jaar voor het eerst en ga toch echt om me verslaving te stillen… Dus hoop op een leuke dump vlak voor aankomst.
Feesten is echt een bij zaak maar zal het zeker niet overslaan ;-)
Ben benieuwd hoe los het gaat…

Nog even en we mogen weer!

Ja die kan ik me zeker nog herinneren :), ik kwam toen net aan met de auto en de volgende dag meteen een poederdagje !! dat was echt top !!
Ik heb er toch weer ontzettend zin in dit jaar. Hopen op goede condities.
Trouwens ook een goede DJ line up bij de 360bar :D…mooi meegenomen.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Wij komen ook met 5! En als ik onderstaande weerberichtje mag geloven komt die 50 CM deze week:

In het luchtdrukoverzicht is goed te zien dan de lagedrukgebieden toch wel de macht hebben op de wintersportgebieden. De Alpen hebben te maken met aanvoer van neerslag uit het noorden en uit het zuiden. Aankomende dagen valt de meeste neerslag van de Alpen in Frankrijk, Zwitserland en Italië. De nulgradengrens ligt hierbij overal boven de 1400/1600 meter. Boven die hoogte valt er dus sneeuw, en niet zo’n beetje ook! Er valt daar deze week namelijk tot 50 centimeter sneeuw! Door de lagedrukgebieden is er iedere dag wel neerslag van betekenis in de Alpen. Het is dus een wisselvalligweerbeeld met geregeld neerslag, wat op hogerniveau sneeuw is.

Bron: http://www.snowrepublic.com

Zijn er eventueel nog mensen die een plekje over hebben in de auto ?

Ik zoek ook nog -met spoed - een plekje voor zaterdag 28 april eind van de middag vertrek
030-2201357

Wordt mijn eerste keer dutch week. Welke gebied is er eigenlijk open?

Meestal alleen het ValThorens gedeelte maar de sneeuw is nu nog ontzettend goed dus misschien wel meer ?

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Alleen gebied ValThorens en Orelle is open tijdens de Dutchweek. Rest van de Trois-Vallee is dan al gesloten. Dit keer de 5e keer dat we met het gezinnetje gaan. Vorig jaar inderdaad wat minder maar ondanks de wat mindere sneeuw heerlijk 7 dagen geskied. Op naar volgende week en gezien de sneeuw condities en de weersverwachtingen misschien wel heerlijk knallen in de poedersneeuw volgende week ;-)

Het was een topweek !!
Op de aankomstdag (zaterdag) zag dat er niet naar uit, echt harde hele harde wind !! Alle liften waren dicht en de mensen in de shop verwachten ook voor zondag alles nog dicht ivm de wind. Zaondag dus maar lekker uitgeslapen maar gelukkig zagen we toch de liften aangaan op zondag :). Het waaide nog steeds erg hard maar meestal was het in de lift wind tegen op de piste wind mee dus het was allemaal best te doen.
Zondag, maandag waren gewoon echt goede piste dagen met wind, bewolking en ook periodes met zon.
Na een dik pak sneeuw van Maandag op Dinsdag was die dag ook een heuse fantastische offpiste dag met strakblauwe lucht in de morgen, echt een fanstastisch dagje !!
Di - Wo nacht weer een pak sneeuw ! Hoe later in de week hoe meer de wind ging liggen en het zonnetje liet ziet zich soms lang soms niet zien, al met al toch nog genoeg t-shirt time in de zon gehad.
Vrijdag avond Afrojack bij de 360bar was echt een waar feestje !!
Al met al een TOPWEEKJE !!

null

null

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Vrienden van ons gaan ook al 'n paar jaar en vinden 't bere gezellig.
Misschien gaan wij volgend ook.
Zijn er leuke accomodaties voor 'n groep?

Plaats een reactie