hoe schoenen drogen in val thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

dit jaar willen we voor het eerst naar frankrijk en wel naar val thorens, mijn andere 2 wintersport vakanties (beide in oostenrijk) waren in een pension en een hotel waar je van die verwarmde buizen had om je schoenen netjes aan te drogen. nu is mijn vraag hoe doe je dat in val thorens? zijn er apptementen met deze voorziening? of is er bij het lift station een betaald depot met deze voorziening? ik heb op internet al van die apparaatjes gezien die als een soort fohn werken die je in je schoenen kan doen maar is het echt nodig dat ik die aanschaf?

Ach en als dat er niet is zet je ze toch voor de verwarming?

En als het om ski schoenen gaat haal de binnenschoen er dan even uit en zet die los op/ tegen de verwarming, maar niet de buitenschoen. In de meeste appartementen en challets hebben ze van die electronische radiatoren die veel te warm worden voor het plastic van je ski schoen. Heel veel plastics zetten wel uit onder invloed van warmte maar krimpen niet volledig terug naar de oorspronkelijke staat bij lagere temperaturen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Een hele praktische oplossing is ook de kleine schoenverwarmingselement (staafmodel) die je gewoon in de schoenen hangt. Heb die altijd bij me. Sommige skihokken zijn te krap, te vuil, te diefstalgevoelig. Dan zet ik de schoenen liever in het appartement. Die verwarmingselementen zijn te koop in de betere sportzaal of op internet. Ik heb zelf in VT geen centraal depot gezien waar je schoenen etc. kunt achterlaten. In de meeste appartementsgebouwen is er wel een centraal skihok maar vaak slecht verwarmd of veilig. Voor een bedrag van 20 euro of iets meer heb je jarenlang warme sloffen :-))

Om aan het verhaal van bartus twee dingen toe te voegen:

-Zet je binnenschoenen niet op de verwarming deze worden te warm en kunnen vervormen (veel binnenschoen zijn ‘thermoformable’. wat inhoud dat ze naar je voet vormen als je ze verwarmt)
-Ten tweede zet ze niet op een elekrtische verwarming het zal niet de eerste brand zijn veroorzaakt door elektrische verwarmingen.

Verder hangt het van de plek af of er droog instalaties zijn. In Frankrijk heb je de mogelijkheid van drogen wel veel minder vaak dan in Oostenrijk en Zwitserland. Maar als je je binnenschoenen uit je schoenen haalt drogen ze prima in een nachtje!

Click. Click. Peace

Of je kunt ze als het goed koud is ook gewoon 's nachts buiten zetten, ze zullen dan droogvriezen. Maar je hebt wel koude voeten als je erin stapt ;)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

bedankt voor jullie suggesties
ik heb op internet gevonden dat in le tikal verwarmde skilockers zijn om je schoenen te drogen… kan iemand dit bevestigen?

@ Bartus LoL dat wou ik ook zeggen maar leek me zo flauw ;-)

Seriously snow addicted family!

Val Thorens bestaat grotendeels uit appartementencomplexen waarbij de skidepots anders zijn dan bijvoorbeeld Oostenrijk. Ik kom er nu 5 jaar en neem eigenlijk altijd mijn spullen mee naar de kamer. Zet ze goed open in de buurt (lees: niet tegenaan) van de kachel en je hebt iedere ochtend droge schoenen!

110% snow addicted

Als je in je app een radiator hebt onder een raam bevestig dan je schoenen met de klitteband aan de gordijrail flink boven de radiator. Wel ff je schoenen van buiten goed droog maken. Electrische verwarming en water gaat niet goed samen. Amders ff de binnenschoen eruit en in de buurt van de verwarming zetten. Idd niet erop zowel de buiten als de binnenschoen niet.
Verder zijn die appartementjes vaak erg droog ivm de luchtvochtigheid buiten en de continue verwarming. Drogen in je app moet dus geen probleem zijn.

Buiten zetten is een groot risico. Stuifsneeuw en onvoldoende tijd om droog te vriezen. Zou ik dus niet doen.

Verwarmingselementjes kan maar als het goedkope zijn werkt het niet zo goed en zijn ze te warm dan vervormen ze je binnenschoen.

Het klopt, het complex beschikt over hele mooie droogkamers, in de binnen patio, tuin. Super plek le tikal, de staat over hotel door, lift en je staat op de piste. Lekker eten bij la grange, kan je een prijs afspreken voor de week, hp of alleen avondeten. Veel plezier, wij waren er met gezin, dutchweek 2012

bedankt voor jullie suggesties ik heb op internet gevonden dat in le tikal verwarmde skilockers zijn om je schoenen te drogen… kan iemand dit bevestigen?

marjolijn op 17 okt. 2012 18:38

Als je van jouw dure of geleende skipullen af wilt komen dan zou je ze in de lockers beneden kunnen zetten. Ik zeg: niet doen dus. Er is al regelmatig gejat uit de lockers. Ik neem in Tikal alles mee naar m’n appartement; schoenen lekker warm binnen en ski’s en boards gewoon op het balkon.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Balkon is op sommige plaatsen ook gevaarlijk.Op meerdere locaties al van de reisleiding gehoord dat ze last hadden van loslopende ski stelende apen.

to ski or not to ski, thats no question

Ik gebruik net zoals Mrski de staafvormige verwarmingselementen. Ze hangen eingenlijk altijd in mijn schoenen zodat ik ze ook niet vergeet mee te nemen. Je schoenen zijn in een paar uurtjes droog. Tijdens het ontbijt hang ik ze er ook nog even in zodat ik in lekker warme schoenen stap. Ze kosteneen paar tientjes, maar zijn ideaal doordat je nooit meer afhankelijk bent van het al dan niet aanwezig zijn van schoenverwarmers. Heb zoiets dus:

null

Plaats een reactie