Welke Pistes zijn aanraders?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Sinds vorig jaar waag ik me op de rode pistes van Les Trois Vallees. Als eerst heb ik daar de Jerusalem gepakt. Ook de Raffort, Villages, Maurienesse om op de laatste dag (overmacht, er was een lift dicht en ik moest terug naar Les Menuires) Lanches, de laatste vond ik iets te ijzig en steil.

Wie heeft er leuke tips van rode pistes die te doen zijn, dus niet te steil? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

In valtho heb je Christine via funitel de peclet en col de l 'audzin via cime caron. Deze liggen niet direct in de zon en zijn daarom goed te doen

Goed topic, wil ook wat meer rode pistes gaan doen en ben dit jaar in Val Thorens.

De Variante is een leuke rode piste en is heerlijk om te skien naar mijn mening. Deze is te bereiken via de Funitel de Grand Fond.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Op La Masse de Fred. Covilli. Een lekkere rode die bij het middenstation overgaat in blauw. Daarnaast is de Venturon altijd lekker, en beide pistes vanaf de Mont du Vallon. De Lac du la chambre is ook ontzettend lekker, met name 's ochtends vroeg als er nog (bijna) niemand overheen is gegaan is het echt een heerlijke racebaan.
In het gebied van Courchevel is o.a. Creux een lekkere rode, maar dit is echt maar het topje van de ijsberg. Het gebied is zo enorm groot dat je flink je best zal moeten doen om alle rode pistes te skien :)

Winter is coming

Die piste aan plan de l’eau die je uit Les menuires goed ziet liggen.
Venturon en Lac de la chambre zijn idd zalig 's morgens. Verder ook de rode piste aan Roc des 3 Marches (allamands). Pluviometre (wel blauw) vind ik ook een fijne. Christine en de afdaling naar orelle vanaf de funitel.

Die piste aan plan de l’eau die je uit Les menuires goed ziet liggen.
Venturon en Lac de la chambre zijn idd zalig 's morgens. Verder ook de rode piste aan Roc des 3 Marches (allamands). Pluviometre (wel blauw) vind ik ook een fijne. Christine en de afdaling naar orelle vanaf de funitel.

Als je geen ijzige piste wil vooral niet naar Orelle gaan, als je pech hebt is een schaatsbaan nog minder glad ;). Christine vond ik een heerlijke piste, die kan je gewoon recht afglijden omdat er ook vlakkere stukken in zitten. Verder ook een afrader als je niet van stijle pistes houdt om met de cime de caron omhoog te gaan, ook deze afdalingen zijn erg stijl. Heel wat mensen gezien wat daar klungelen om beneden te komen.

Bij Orelle kun je heerlijk skiën, maar ik zou daar inderdaad alleen naartoe gaan als het recent goed gesneeuwd heeft. Die kant ligt vol in de zon, en wordt dus inderdaad snel ijzig. Zelfde geldt voor de piste Plein Sud, en op het einde van de middag zit het daar ook nog vol met dronken skiërs en boarders vanwege La Folie Douce.

Weet de naam van de piste zo niet, maar cime caron omhoog en dan de rode naar beneden (beetje goed kijken dat het niet te druk is dan kan je daar een leuke afdaling maken.

Aanrader is natuurlijk helemaal om over de berg heen te gaan en richting courchevel te gaan, daar heb je een paar hele lekkere lange rode racebanen!

Is het al bijna januari?

Point de Masse, boven Les Menuires (rechts op de skikaart).
Echt een super piste, één van mijn favorieten van heel 3V.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Met de Pas du Lac2 naar boven gaan. Dan kom uit je uit bij Saulire 2700mtr en dan via de diverse blauwe en rode pistes helemaal naar beneden skieen tot Meribel Vilage 1400mtr.

Verder zou ik iedere dag een richting van het gebied kiezen en dan de rode pistes volgen die je tegenkomt. Zo zie je ongemerkt het meeste van het gebied en kom je iedere dag op plaatsen waar je nog nooit geweest bent.

110% snow addicted

Dan jullie wel voor de fantastische reacties! Ik ga de door jullie genoemde pistes is op een rijtje zetten en dan heerlijk met de pistekaart erbij kijken hoe ze lopen :) Dat heet dan weer voorpret.

VT: Zoals anderen ook al aangegeven hebben: Christine. Mooie piste tussen de rotsen door, vaak rustig en wat mij betreft erg lichtrood van kleur. Verder, maar moeilijkheidsgraad een beetje afhankelijk van de sneeuwtoestand, de Col waarmee je bovenin fantastisch zicht op gletscherijs hebt. Eerste stuk achter de rotsen langs wel vol schuss gaan, dan hoef je niet te prikken. De Orellepistes zijn fantastisch, ik heb die alleen maar in prima toestand meegemaakt (was daar wel altijd 's ochtends).
Meribel: de pistes vanaf de Mont du Vallon. Lac de la Chambre is ook een mooie piste, eerste stuk is wel pittig voor een beginnende roodskier en later op de dag kan het smallere middenstuk erg hobbelig worden. De rode pistes vanaf Courchevel de Meribelvallei in zijn heel mooi maar kunnen bovenaan echt goed rood zijn (steil, maar wel breed). De hier ook gelegen Sanglier was vroeger ook rood en is een aantal jaren geleden omgekleurd naar zwart. De Aigle naar Mottaret is niet supersteil, maar kan onderaan heel ijzig zijn.
Creux en Lac Creux in Courchevelvallei zijn mooi en goed te doen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Christine is ook het begin van de toboggan. het vol schuss gaan, is op een slee echt een andere dimensie. (haaks links af de berg in is mij niet vreemd)

Plaats een reactie