3 Vallées vandaag (seizoen 2012-2013)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Woensdag 21 November 2012

Ook dit jaar zal ik weer proberen om regelmatig over ons verblijf in les 3 Vallées te berichten. Donderdag gaan de eerste 2 liften in Valtho open.
Eerste dag van de nieuwe winter. We hebben gisteren de vernieuwingen in Menuires bekeken:

bon ski

@Skifan:
zal je posts en foto’s met grote belangstelling volgen. Maar er maar een mooi seizoen van!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Super initiatief, ik keek er al naar uit!

Kan je iets meer zeggen over de nieuwe lift naar Reberty en Bruyères? Tot vorig jaar had je daar de telebenne, die gratis was. Ik neem aan dat het vanaf nu een betalende lift is?

Super! Keek er inderdaad ook al uit naar de eerste echte updates! Ziet er toch allemaal wat troosteloos uit nog, maarja het is immers nog november:).

Vraagje (als het niet te veel moeite is): Zou je misschien een foto kunnen maken van het gerenoveerde appartementen complex (enkele weken terug heb je mij al van wat nuttige informatie voorzien) Les Vacances le Soleil? Foto’s op de sites van arke, sunweb etc. zijn namelijk wat oud en de kamers zijn 3d animaties.

Bedankt alvast en ik kijk uit naar je updates dit seizoen.

Leuk, gaan we volgen!!

Wat deden jullie daar ook al weer het hele seizoen?

to ski or not to ski, thats no question

Kan niet wachten, dinsdag 27 november kom ik aan! De 360 cam ziet er wel goed uit :)

Skifan, ik zat (zoals vele anderen blijkbaar ;-)) alweer met smart op je updates te wachten! Keep up the good work! ;-)

If you snooze, you loose!

@ skifan… Het moet er dit seizoen maar van komen… samen pilsje doen!

Elk jaar ga ik naar Les Menuires, dit seizoen ook weer. Dit jaar ben ik er vanaf 11 januari 2013. Het is leuk om jouw verhalen te lezen en de foto’s te zien die je daar maakt. Ik zat ook zoals velen met smart te wachten op nieuwe updates en…het wachten werd beloond!

Dit jaar heb ik trouwens een appartement in Les Bruyères geboekt. Hoe kom je na het sluiten van de pistes makkelijk hier als je je op het hoofdplein bevind (en je hebt je skischoenen nog aan)?

Ik neem aan dat de lift die de Telebenne vervangt dan ook niet meer draait?

Beste Skifan, krijg het helemaal warm van je updates! En inderdaad, ik ben heel benieuwd naar foto’s van het vernieuwbouwde vacances Soleil… dus als het niet te veel moeite is…

Gast886, wanneer ga je?

Maak er een mooi seizoen van!

Donderdag 22 November 2012

Opening van Val Thorens, samen met Skieur et fils de eerste sneeuw geproefd.
Alleen de TSD Cascade en de Funitel de Péclet zijn open. Lekker geskied, geen wachttijden, bijna niemand op de piste en heerlijke (kunst)sneeuw.

Piste Lac Blanc

null

De Funitel van binnen

null

Op mijn blog staatmeer info, op mijn webalbum vindt u de andere foto’s van vandaag

bon ski

Top!! Ik ga volgende week donderdag een weekendje, en dan met kerst een week naar val thorens! Hou ons op de hoogte van de sneeuw en de laatste ins en outs :)

Wij kijken er al naar uit , wij zullen er zijn van 15 tot 22 december…

Leuke foto’s. Ik moet ook nog een weekje wachten voordat ik er zelf ben :)

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd

Ben benieuwd of de capaciteit van de Funitel ook verhoogd is door deze nieuwe cabines. Het lijkt er namelijk op dat er meer zitplaatsen zijn en minder sta-plaatsen.

De video van onze eerste skidag gisteren in Val Thorens. Met beelden van de nieuwe cabines van de Funitel.


@Blijstra:
De capaciteit van de funitel is verhoogd, maar ik heb de exacte cijfers hier niet bij de hand

bon ski

@skifan

Super die beelden! Nog precies een maand wachten.

Is het evt nog mogelijk om vacances le soleil te fotograferen?

Wat ik zo zie zitten er minder cabines aan dan de oude (misschien dat het komt omdat het nog het begin van het seizoen is). Ik hoop niet dat ze op basis van zitplaatsen rekenen want zoals Blijstra terecht opmerkt zijn er meer zitplaatsen maar dat wil niet zeggen meer capaciteit. Die oude konden altijd flink volgepropt worden met mensen die in het midden stonden.

Ben benieuwd :) carnavals vakantie ben ik er weer een week te vinden :D

Wees gerust! de capaciteit is verhoogd! er zitten namelijk meer cabines op de lijn (dichter bij elkaar) en er kunne evenveel of net 1 of 2 meer in per cabine… (miss nu nog niet het geval, maar dat gaat in ieder geval wel gebeuren)…

Vrijdag 23 November 2012

Vandaag dezelfde liften genomen als gisteren maar in een andere volgorde. Gisteren begonnen we met de Cascade, vandaag zijn we met de Funitel du Péclet begonnen. Het weer was zonnig en warm, de sneeuw was soms hard maar altijd prima skibaar en de pistes lagen er prima bij.

piste Chalets

null

Diverse pistes zijn al geprepareerd voor de officiële opening van Valtho morgen. Dan gaan ook de Portette, Moraine en Grand Fond open.
De piste Moraine is geprepareerd en wacht op de opening morgen.

piste Moraine

null

Alle andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog.

bon ski

@ skifan

Wanneer doen we het pilsje? Moet er dit jaar toch maar van komen…

@Sjakie
Heb een bericht gestuurd naar je mailbox, moet nu toch lukken lijkt me zo.

Dan wat antwoorden waarvan ik hoop dat ze vragenstellers helpen:
@gast111: of de TSD Reberty gratis blijft
Op één van de foto’s op mijn webalbum kun je bij de aankomst zien dat het bord voor voetgangers die naar beneden is al is geplaatst. Er staan boven geen detectiepoortjes. Bij het dalstation worden momenteel de detectiepoortjes geïnstalleerd. Het Office de Tourisme zegt niet te weten of de lift gratis blijft.

@Frank en @Gast 866
Als ik het goede gebouw voor me heb staat de foto vandaag op mijn fotoalbum: http://www.vacanski.com/foto.htm

@ Simon: wat wij zoal doen.
Wij spelen een heel seizoen buiten!

@Gast 197: glas bier drinken?
Prima, mag het ook een glas wijn zijn?

@ Sebastiaan:van Les Bruyères naar de Croisette.
Er gaan bussen tussen alle wijken van Les Menuires. De laatste bus vertrekt als de bioscoop uit gaat.

@Thomas:of de capaciteit van de Funitel du Peclet verhoogd is.
Er zijn 10 extra gondels, dwz dat de capaciteit met ongeveer 200 personen per uur is verhoogd.

bon ski

@Skifan

http://www.arke.nl/wintersport/frankrijk/franse-alpen/les-tr…

Dat is het appartement wat wij geboekt hebben. Lijkt me dus een andere Soleil haha!
Kun je hier meer over vertellen toevallig?

Wel echt super bedankt om de moeite te nemen!

@Skifan,

4 tot 20 jan zitten we in LM. Als je dan nog een glaasje rood kunt hebben geef maar een gil.
Groet SPAM. Baspunttimmermansapestaartjehetnetpuntnl

@Skifan: dank je wel voor je antwoord! Tot nu te heb ik nog nooit de bus hoeven nemen (zat in andere delen die telkens goed te bereiken waren vanaf het centrum.

@Frank
Op http://www.arke.nl/wintersport/frankrijk/franse-alpen/les-tr… vind ik 9 bestemmingen. Ik weet niet welke je geboekt hebt maar als het "Les Chalets du Soleil " is, zit je op het hoogste punt van Menuires, vlak bij de liften. Chalets zijn pas enkele jaren oud en zien er prima uit. Nadeel: niet alle chalets zijn even goed bereikbaar met de auto.
Als je in Soleil vacances les Menuires geboekt hebt zit je volgens de foto in de Brelin. Eén van de oudste betonnen kolossen in Menuires (erfgoed jaren 60). Maar je zit midden in het centrum van Menuires, ideaal voor alle liften en de appartementen zien er prima uit, goed bereikbaar met de auto, verbonden met de croisette door een lift.
Ik hoor nog of de goede accommodatie erbij staat.
Succes

bon ski

@Skifan

Soleil vacances les Menuires dat moet hem inderdaad zijn. Het moet volgens mij dat grote ding zijn.

null

Deze appartementen zouden volgens de reisorganistatie afgelopen zomer helemaal gerenoveerd zijn.
Maar ben blij om te lezen dat de locatie erg perfect is! Had me er al een beetje op ingesteld dat Les Menuires niet dat mooie pittoreske dorpje was :).

Valt me wel op dat de foto’s erg oud site op alle sites van de diverse reisaanbieders en het interieur geen foto’s zijn maar animaties. haha.

Super bedankt!

Vrijdag 23 November 2012:officiële opening van Val Thorens.

In de ochtend sluierbewolking,rond het middaguur is het even helder geweest, in de loop van de middag trok de lucht weer dicht.
Zoals ieder jaar bij opening van het seizoen ook nu weer de Ski Force Winter Tour.

null

Na inschrijving bij het Office de Tourisme kon men gratis de nieuwste ski’s testen.
De toeloop was zo groot dat al in het begin van de middag de meeste ski’s uitgeleend waren.

Vandaag waren de TS Deux Lacs, TSD Portette, TSD Moraine, Funitel Grand Fond en de Plateau sleeplift voor het eerst open.

Aan het eind van de middag nog enkele afdalingen gemaakt met leden van het Franse Forum LaStationDeSki.

null

Alle andere foto’s: http://www.vacanski.com/foto.htm
@Frank
Zover ik weet is de winkelgallerij en het hotelgedeelte dit jaar gerenoveerd.

bon ski

Plaats een reactie