goede piste restaurants Les Trois Vallee en La Plagne?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hallo Wintersporters,

Hebben jullie nog goede tips voor restaurants aan de piste in de gebieden Les Trois Vallees en La Plagne?
Ik heb in Oostenrijk nooit moeite met het vinden van een gezellig bergrestaurant waar ze goed eten serveren, maar in Frankrijk is dat vaak wel anders.
Ik ga dit jaar naar beide gebieden en kan wel wat restaurant tips gebruiken.
Alvast bedankt!

De aller aller aller lekkerste pasta hebben ze bij Chalets de Thorens, iets boven het dorp zit dat (als ik het niet verkeerd heb bij de start van de Portette lift.

Ik ben wel fan van “La Ferme de Reberty” in Les Ménuires (Reberty 2000). Lekkere steak tartare, salade met wraps van scampi’s, specialiteiten van de Savoye,… en alles correct betaalbaar, ook niet onbelangrijk!

In Courchevel heb je een groot terras bij hotel Courcheneige. Ligt vanaf de bergen gezien nog voor Courchevel 1850. Als het mooi weer is een fantastische lunch in de zon, menu skieur, drie gangen voor ca E 22 - 25 (prijsniveau 2010), met een uitgebreid voorgerechtenbuffet (met alles erop en eraan, ook oesters e.d.), een voedzame hoofdschotel (keuze van de kaart) en weer een uitgebreid toetjesbuffet. Ter afsluiting komen ze op z’n Savoyards met een fles genepi langs. Wij nemen altijd de moeite om vanuit VT tenminste één keer daar te gaan lunchen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Le Chenus! tussen courchevel en la tania! Super mooi terras met schitterend uitzicht en goede kwaliteit eten voor een zeer goede prijs! Ga er elke week heen in m’n vrije dagen :-)

Ik ken helaas niet alle namen van de restaurants, maar hieronder wat tips.
Val Thorens:

  • restaurant vlak bij het begin van sleeplift Plateau (bij het inimini vliegveldje). Binnen ook erg gezellig, eigenlijk het leukst als het slecht weer is.
  • restaurant langs piste genepi (vanaf de Moraine lift te bereiken).

Richting St.Martin de Belleville

  • aan de voet van de St.Marin 2.
    Er zijn hier 2 restaurants.Het is het restaurant dat het laagst ligt.

La Plagne:

  • Richting Les Coches, via piste Plan Bois (soms even prikken), er zijn 3 restaurants dicht bij elkaar, het is het laagst gelegen restaurant (aan de linker hand).
    Heb je een pas voor Paradiski? Dan kan ik je ook Luigi’'s in Arc 1950 aanraden en, aan de blauwe piste richting Villaroger ligt een restaurant waar het ook goed eten is.

Dit zijn allemaal restaurants waar bediening is, geen buffet.

Ik ken helaas niet alle namen van de restaurants, maar hieronder wat tips.
Val Thorens:

  • restaurant langs piste genepi (vanaf de Moraine lift te bereiken).
    t]

bedoel je Chalet du Thorens (onderaan de piste) of le Caribou bovenaan de piste?

Ski Lodge onderaan La Tania; lekkere hamburgers o.a.

restaurant 2 lacs, bovenaan gelijknamige lift in Val Thorens.

restaurant la Dahlia onderaan de lift in St. Martin.

Als je echt een keer lekker en luxe wil; chalet De la marine, Val thorens. maar dit kost ook wel wat.
Worden ook genoemd in de michelin gids, dus kwaliteit zit goed. Zit aan piste les dalles.
Personeel is vriendelijk en geeft je ook goed advies met wat lekker is.

@Blijstra:
Ik bedoel de het hoogst gelegen restaurant, vanaf de Moraine lift, meteen links aanhouden. Genepi piste volgen en dan ligt het restaurant aan je rechter hand. Ik heb daar erg lekker gegeten.

Chalet du Thorens is toch het restaurant met de verlichtte ‘mes &vork’ op het dak? Dat restaurant bedoel ik niet. Ik heb daar nog niet eerder gegeten.

Ben al in zowat alle pisterestaurants (buiten die van courchevel) geweest -tjonge jonge wat een vreetzak- maar dit zijn wat mij betreft de beste in Les Trois Vallees:

Les Menuires:

  • Restaurant boven op Roc des 3 Marches
  • Restaurant aan begin lift "st martin 2"
  • Boven op Mont de la Chambre
  • Les quatre vents (tussenstation bruyeres 1 en 2)
  • L’alpage

Val Thorens:

  • chalet de thorens (eten is wel goed, maar veel te druk; er zijn gezelligere restaurants)
  • ik weet niet hoe hij heet, maar de italiaan als je van de moraine afkomt (weet ook niet of de uitbaters nog italiaans zijn)
  • restaurant waar 2 lacs aankomt
  • restaurant waar de rosael lift begint (orelle)

Meribel:

  • Restaurant aan het begin van de roc de tougne sleepliften (2 liften naast elkaar)

Courchevel:
Ga zeker niet naar dat ene restaurant langs de groene skiweg naar courchevel 1850, cola 7 euro gerechten tussen 22 en 80 euro. Tenzij je het kan/wil betalen he :D
Lees maar: https://www.wintersport.nl/forum/topic/79247

Bedankt allemaal voor alle restaurant tips en adviezen.
Ik ga er zeker een aantal uitproberen!
Allemaal veel ski plezier gewenst deze winter.
Mijn eerste trip gaat vrijdag 14 dec naar Belle Plagne…

hallo

Hallo???

Over goed restaurant gesproken: ga in Les Menuires een naar Chez Alfred. Het enige niet commercieel geworden hute onder aan de montaulever sleep lift. Ook via Bruyers lift te bereiken.

Charme in een betondorp! Doe Fred en Cloco de groeten.

Plaats een reactie