Gratis liften Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Weet iemand of er liften gratis zijn in Val Thorens? zou fijn zijn om de dag van aankomst ook al ff te kunnen skien! ;)

??? Je kan ook een halve dagpas kopen…

is ook een optie, wel redelijk prijzig voor een half dagje. Mochten er een aantal gratis liften zijn is dat de goedkopere optie. Zo niet, dan toch een halve dagpas!

Ik heb nog nergens "gratis" liften gezien… Bij de gondel staan al poortjes die alleen opengaan wanneer je je skipas in je zak hebt.

Een andere optie dan een dagpas zie ik niet:)

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Er zijn een paar gratis lopende bandliften in Val Thorens waar de pistes samen komen en van waaruit de liften vertrekken. Dan kun je alvast een beetje inskiën.

Er is minstens 1 gratis stoeltjes lift. Paar jaar geleden ook gebruik van gemaakt omdat het weer te gaar was voor een (halve) dagpas op aankomstdag. Rest van de liften gingen vrijwel allemaal niet. Weet zo niet welke lift het is, maar is er echt.

Paar jaar geleden… Tijden veranderen hoor :). Volgens mij zijn er muv de paar lopende banden geen gratis liften in VT, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die het exact weten. Ik zou echter niet moeilijk doen en gewoon een pas voor een halve dag nemen.

30,-voor een halve dag pas. Bij goed weer zeker de moeite waard.

Ik ga vrijdag en kom zaterdag aan. Ik ga zeker wel een pas halen, gezien de zon die voorspeld wordt.

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

Dit vind ik op de website van Val Thorens:

Reduced lift passes are offered only on presentation of the required identification.

  • Beginners’ pass that provides access to the chairlift of ‘‘2 Lacs’’ and Cairn/Caron Telecabine (50% off the regular day and half-day passes).
  • Free access to 1 drag-lift and 4 magic carpets ride for beginners.

De gratis treklift is de Roc en is een hele kleine. Als je zo nodig de eerste dag een gratis rondje wil maken, zou ik het bij de Caron en dan Cime Caron proberen. Daar heb je de ski’s/board toch al uit en is het over de poortjes stappen niet zo snel zichtbaar omdat daar weinig controle staat!

110% snow addicted

Dit vind ik op de website van Val Thorens:
Reduced lift passes are offered only on presentation of the required identification.

  • Beginners’ pass that provides access to the chairlift of ‘‘2 Lacs’’ and Cairn/Caron Telecabine (50% off the regular day and half-day passes).
  • Free access to 1 drag-lift and 4 magic carpets ride for beginners.
    De gratis treklift is de Roc en is een hele kleine. Als je zo nodig de eerste dag een gratis rondje wil maken, zou ik het bij de Caron en dan Cime Caron proberen. Daar heb je de ski’s/board toch al uit en is het over de poortjes stappen niet zo snel zichtbaar omdat daar weinig controle staat!
Sander op 26 dec. 2012 09:32

Tactische tip! Heel slim anderen aan te moedigen om over poortjes te gaan stappen! Succes met de Franse gendarmerie!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

De gratis liften zijn die tunnels aan weerszijde van de centrale piste en de 2 tunnels vanuit het begin van die piste omhoog richting de winkelstraat. Dit bied een heel klein beetje skiplezier met de nadruk op een heel klein beetje. Maar voor een uurtje kun je je er wel vermaken.

Ik weet niet of de bus van LM naar VT gratis is maar anders kun je ook via Boulevard Cumin naar LM skieen en met de croisette lift omhoog en de bus terug pakken:-)

Als je zo nodig de eerste dag een gratis rondje wil maken, zou ik het bij de Caron en dan Cime Caron proberen. Daar heb je de ski’s/board toch al uit en is het over de poortjes stappen niet zo snel zichtbaar omdat daar weinig controle staat! [post]Sander op 26 dec. 2012 09:32

Goeie tip…

Nog een tip voor mensen die ski’s zo duur vinden: loop een winkel in, laat je maat de deur open houden, zoek een paar ski’s uit, pak de ski’s in je hand en ren als een bezetene met die ski’s de deur weer uit… Voordeliger kan niet…

@Thomas en Hans: Volgens mij moedig ik niemand aan, maar geef ik aan welke 4 liften gratis zijn. Mocht dit niet genoeg zijn om het skieen even te ‘proeven’ de eerste dag, wat vrij begrijpelijk is, en wilt toch iets meer zien zonder een dagpas à €44 te kopen voor dat ‘proeven’ zou je het in overweging kunnen nemen. Dat is dan een keuze die iemand zelf maakt. De vergelijking met het stelen van ski’s vind ik dan ook totaal niet relevant voor iemand die de volgende dag waarschijnlijk een weekpas à €300 gaat kopen.

@SPAM de bus is iets van €5 maar die rijdt dacht ik niet ieder uur. Vorig jaar ook ruim 2 uur moeten wachten toen we de laatste lift hadden gemist.

110% snow addicted

Plaats een reactie