skipas te koop!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik kan helaas komende week niet richting Frankrijk.

Wie wil mijn 3 Vallees skipas overkopen?

Is ie alleen geldig voor komen weekend?

zondag tot en met vrijdag!

De skipas is geldig voor welke data ?

@gast435: ‘komende week’ op 4 januari is dus vandaag vorige week. Pas is al verlopen.

@gast433 Om welke pas gaat het percies? En inderdaad van wanneer tot?

IS al verlopen.

Overigens zijn passen voor langer dan 3 dagen met foto en ik heb afgelopen week gezien dat ze controles hielden.

@spam nemen ze deze foto via een camera bij het verkooppunt?

SPAM, bij mij was er zeer zeker geen foto genomen. En had een skipas voor meer dan een week…

Ben de laatste jaren een keer of 4 in 3V geweest, laatste keer kregen we de skiepassen bij de verhuur van het appartement dus niet iets van foto’s. Als je je helm op hebt zou niemnd wat kunnen zien…
Nog drie nachtjes dan ga ik weer… naar Les Menuires!!

Pas op met blauwe pistes

Hmm ik heb zo’n P@S en daar maken ze met een soort webcam een foto van je.
Heb altijd begrepen dat vanaf 4 dagen dat ook gebeurt. Maar omdat ik die al een tijdje niet heb gehad kan het zijn dat de regels zijn aangepast.

Hallo SPAM
Sinds de invoering van de elektronische pas en dat is denk ik al een jaar of 6/7 heb ik voor een 8 daagse nooit meer een foto hoeven te laten maken in de trois vallees. Ik koop altijd de passen voor meerdere mensen (afgelopen kerst bijv. heb ik 10 passen gekocht ) en ik hoefde alleen maar een familienaam op te geven, terwijl er een familiepas bij zat en 4 passen trois vallees met groepskorting Kreeg ze zo mee en zelfs de familie/gezin werd niet gecontroleerd.

Ik begrijp dat de skipas reeds verkocht is?

Als het ding niet meer geldig is, waarom dan nog deze hele discussie? Slotje erop?

ah oke! inderdaad einde discussie.

Heb twee skipassen over voor Le Grand Massif geldig van zondag 3 februari 2013 tot vrijdag 8 februari 2013 … Iemand interesse? Mail even naar nikky_zuidside@hotmail.com .

Passen zijn niet overdraagbaar en dat word gecontroleerd !

Wat een onzin gast129, Passen (6/7 dagen) staan in Valtho niet op naam en/of foto. Nooit iets gehoord of gezien van het niet overdraagbaar zijn van de passen. Ik zou zeggen ga er zelf eens kijken.

Wat een onzin gast129, Passen (6/7 dagen) staan in Valtho niet op naam en/of foto. Nooit iets gehoord of gezien van het niet overdraagbaar zijn van de passen. Ik zou zeggen ga er zelf eens kijken.

Gast464 op 27 jan. 2013 10:56

Als er nu geen foto of naam op de pas staat, hoe wil je dat dan controleren?

Wat een onzin gast129, Passen (6/7 dagen) staan in Valtho niet op naam en/of foto. Nooit iets gehoord of gezien van het niet overdraagbaar zijn van de passen. Ik zou zeggen ga er zelf eens kijken.

Gast464 op 27 jan. 2013 10:56

De skipas is tijdens de geldigheidsduur van het vervoerbewijs volstrekt persoonlijk en is niet verdraagbaar en evenmin verhandelbaar. De skipas kan niet tegen betaling of kostenloos worden uitgeleend.

VERKOOPBEWIJS
Iedere uitgifte van een skipas, met uitzondering van de « dagskipassen voor groepen », leidt tot de overhandiging van een verkoopbewijs waarop de aard van het vervoerbewijs, de uitgiftedatum, en een uniek nummer worden vermeld. Dit bewijs dient zorgvuldig te worden bewaard voor alle verzoeken in een later stadium. Het wordt sterk aanbevolen het niet te bewaren in dezelfde zak als de drager.

bron: http://forfait.valthorens.com/Fichiers/Internet/cgv/cgv_1701…

Dit zal absoluut waar zijn, maar hoe anders is de praktijk. Ik denk dat niemand op de piste dit weet. Ben jij wel eens gecontroleerd?

Nee, maar waar ik naar toe ga, wordt je pas plus uiterlijk/gezicht beneden en boven dagelijks via digitale scanners vergeleken. (Lettertjes lezen)
Maar stel ik verlies mijn pas, heb mijn kassabon met unieke kaartcode. Maak melding van verlies. Een ander heeft de pas gevonden, gebruikt deze of verkoopt deze aan iemand anders
Wedden dat het schermpje bij de invoergleuf op alarm slaat en deze persoon iets uit te leggen heeft.

Omdat iemand de voorwaarden niet kent of wil weten, wil niet zeggen dat hij dan een vrijbrief heeft

Sorry maar ik heb in Val Thorens nog nooit een schermpje en invoergleuf voor de skipas bij een lift gezien. Je skipas wordt daar al jaren vanuit een gesloten skipaszak gelezen. Waarschijnlijk bedoel je wat anders. Jij hebt het puur over de regels en wat er in theorie kan gebeuren. Ik heb het over (mijn) praktijkervaring.

Ik ben nog nooit in ValTho geweest, maar je hebt gelijk wat betreft skipas in gesloten jaszak. Ik heb meestal speciale dagkaarten en die moet ik invoeren in apparaat (betreft Oostenrijk)

Regels: Je wel of niet er aan houden is een keuze die jezelf moet maken.

Dit topic is ruim over de houdbaarheidsdatum en gaat op slot om nog meer offtopic reacties te voorkomen.

MAND!

Plaats een reactie