skigebied courchevel1650

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

van 9/2 tot 16/2 gaan we skiën wij verblijven in courchevel1650 goede keuze? wij zijn met 7 pers.2 beginners 5 lichtgevorderde welke skipass moeten we nemen? de pas voor het hele gebied is misschien nutloos ? graag jullie advies
groetjes nico

Het eerste wat mij op viel daar is dat het ontzettend duur is op de piste!!.. Verder qua pistes vond ik het wel mooi omdat je daar ook al iets meer tussen de bomen zit. Vverder ken ik het niet zo goed.

Ik zou sowieso niet in Courchevel gaan zitten ivm met prijzen… Vallee de Mottaret of Vallee de Belleville zijn veel beter betaalbaar. Maar je kunt je pas elke dag upgraden naar het hele gebied, dus dat maakt niet zoveel uit…

It's all about the turns duuuuuude!

Als je al geboekt hebt ok, lekker blijven zitten. Het stappen vindt overigens plaats in 1800.

Verder lekker courchevel pas nemen en idd indien je wil upgraden. Overigens is het prijsverschil tussen courchevel pas en 3V pas is niet dramatisch dus als je nu al weet dat je lekker tochten wil maken kies dan direct de 3V pas.

Zit je in het enorm grote gebied van 3 Vallees en dan geen 3-vallees-pas nemen? Ik zou het voor de 5 licht gevorderden zeker doen voor die paar Euro die het extra kost. Voor de beginners kun je altijd nog kijken hoe e.e.a. gaat in de loop van de week.

Alleen Courchevelpas kan absoluut voldoende zijn. Je moet het even nakijken, maar in Val Thorens ben je als je ik meen vier van de zes dagen een uitbreiding van de gebiedspas tot een 3Vpas aanschaft al voordeliger uit. Dat kan van dag tot dag, ook bij een aantal automaten, je hoeft niet eens in de rij voor de kassa te staan. Zeker vanuit 1650 aan de zijkant van de vallei kan het goed zijn dat je de vallei niet uitkomt. Hoeft ook niet, mooie pistes daar in Courchevel. Hangt ook wel wat van het weer af, zeker met dagen met wat minder weer ben je eerder geneigd in je "eigen" vallei te blijven.
Voor wat betreft de prijzen gewoon even uitkijken, er zijn voldoende redelijk geprijsde gelegenheden. In een ander topic heb ik al eens de skierslunch van hotel Courcheneige genoemd, voor ca E 25 luxe driegangenlunch. Zeker als het mooi weer is: aangenaam op een groot terras.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Heeft iemand een idee hoeveel je moet opleggen per dag dat je je pas wil uitbreiden van Vallée de Bellevilles naar Les 3V of van een pas Les Menuires/Saint-Martin naar Les 3V?

Alleen Courchevelpas kan absoluut voldoende zijn. Je moet het even nakijken, maar in Val Thorens ben je als je ik meen vier van de zes dagen een uitbreiding van de gebiedspas tot een 3Vpas aanschaft al voordeliger uit. Dat kan van dag tot dag, ook bij een aantal automaten, je hoeft niet eens in de rij voor de kassa te staan. Zeker vanuit 1650 aan de zijkant van de vallei kan het goed zijn dat je de vallei niet uitkomt. Hoeft ook niet, mooie pistes daar in Courchevel. Hangt ook wel wat van het weer af, zeker met dagen met wat minder weer ben je eerder geneigd in je "eigen" vallei te blijven.
Voor wat betreft de prijzen gewoon even uitkijken, er zijn voldoende redelijk geprijsde gelegenheden. In een ander topic heb ik al eens de skierslunch van hotel Courcheneige genoemd, voor ca E 25 luxe driegangenlunch. Zeker als het mooi weer is: aangenaam op een groot terras.

Frank op 24 jan. 2013 00:14

bedankt frank

Op internet vindt je alle iinformatie over skipassen in de Trois V. Het hele gebied is naar verhouding altijd goedkoper dan per dag bijboeken. Vanaf 3 personen heb je dan nog extra korting. Had zelf vorige week hele gebied met prachtige windvrije omstandigheden, maar dan vanuit Les Menuires dat toch een stuk goedkoper is dan Courchevel. Bovendien hoger gelegen en met betere sneeuwcondities. Was blij dat ik
alle kanten uitkon, zondder steeds na te hoeven denken. Wat wel opviel dat de sneeuwomstandigheden in Vol Thorens optimaal waren en naar gelang je dieper komt in Les Menuires, Meribel en Courchevel tocch steeds iets minder. Groen/blauw snel wat ijziger.Rood veelal perfect. Vooral bij het wisselen van dal goed kijken op de pistekaart met name voor de wellicht wat mindere skiërs. Er zijn duideljk gemakkelijkere en moeilijkere verbindingen. Voor het overige een perfect gebied en zelfs met de vele russen kunnen je goed in het engels communiceren.

Ik had de info op de website bekeken, maar het enige wat ik er niet terug vind is wat het kost om de pas up te graden voor 1 dag naar Les 3V. Onze kinderen nemen een pas voor Les Menuires en m’n echtgenote gaat wegens zwangerschap niet skiën dit jaar.

Dus zou ik m’n vraag nog eens willen herhalen: hoeveel kost het om een Les Menuires-pas (6 dagen) voor 1 dag uit te breiden naar een Les 3V pas?

met Meribel pas kost het 29 euro om een dag te upgraden naar 3V.

gevonden met google 5e link.

http://www.merinet.com/lifts/ski/prices.html

Plaats een reactie