welke pas nemen in courchevel1650

Dit onderwerp gaat over de bestemming Courchevel

welke pas nemen ? wij verblijven in courchevel1650 wij zijn middelmatige skiërs ! wij skiën enorm graag maar doen ook graag en terrasje!hebben wij voldoende met de courchevelpas of nemen we best de pas voor het hele gebied? wij gaan er geen race van maken maar genieten!! alvast bedankt voor de info
groetjes caroline
p.s wat is de weersvoorspelling voor de periode van 9/2 tot16/2

Zodra je een terras heb geprobeerd in Courchevel zal het duidelijk zijn dat je beter een pas voor de
totale 3V kunt nemen (of had kunnen nemen). De consumpties in de gebieden Meribel, Les Menuires/Vol Thorens zijn in elk geval beter betaalbaar. En dan puur wat de skibeleving betreft.
Het hele gebied is een uitdaging, niet nadenken of de skipas wel van toepassing is, je kunt wat beter inspelen op de weersomstandigheden. Ook voor wat mindere skiers is het toch leuk om de juiste
liften te kiezen en de uitdaging aan te gaan. Ik spreek uit recente ervaringen en had eerdere jaren ook alleen een pas voor het gebied Les Menuires. Je kunt natuurlijk ook een dagpas nemen voor een ander gedeelte maar dan ben je als snel net zo duur, zoniet duurder uit.

Het is jammer dat er niets tussen in zit. Ik weet niet wat je gewend bent aan grootte van een skigebied en of dit de eerste keer is dat je in de trois vallees zit??? Courchevel alleen is een leuk gebied en inderdaad de prijzen op de terrasjes liggen wat hoger dan in de andere plaatsen maar vlg. mij valt La tania onder Chourchevel en dat is is weer wel betaalbaar (al liggen de prijzen in de hele trois vallees hoog (het verschil in prijs van een pas ligt echt hoger dan wat je meer betaalt voor een hapje en drankje) Kom je voor de eerste keer en ben je een middelmatige skier dan denk ik dat je voldoende hebt aan courchevel Het is immers meer dan 130 km piste!!!. Gast 138 geeft wel aan dat het wel heel prettig is een grote pas te nemen maar hij heeft het jaren met een kleine pas gedaan en dat was toen voldoende.
Hoe het weer is tja dat is nu moeilijk te voorspellen maar er ligt volop sneeuw

Plaats een reactie