Schnalstal/Val Senales

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schnalstal (Val Senales)

Op zoek naar een sneeuwzeker en overzichtelijk skigebied om samen met mijn kinderen een paar dagen in de eerste week van de kerstvakantie te gaan skiën ben ik uitgekomen bij het skigebied van Schnalstal/Val Senales (Italië).

Normaal gesproken zou ik voor een paar dagen skiën niet bijna 1100 km gaan rijden maar omdat de sneeuwomstandigheden overal zo slecht waren had ik bijna geen andere keuze.

En ik heb er geen spijt van!
Waar onderweg bijna alle pistes er troosteloos en groen bij lagen was het in ons ‘dorp’ helemaal wit en de pistes lagen er prachtig bij.

Het skigebied van Schnalstal/Val Senales bestaat uit 35 km aan pistes en kan worden ingedeeld in 2 delen. De pistes in en rondom het ‘dorp’ en de pistes op de gletsjer.

Het ‘dorp’ van Maso Corto (2350 m) is eigenlijk geen echt dorp, maar meer een verzameling van een aantal hotels, restaurants en een supermarkt. Hier zijn 2 blauwe en 2 rode pistes en vind je de kabelbaan naar de gletsjer.

Wanneer je met de kabelbaan naar de gletsjer gaat zit je op een hoogte van 3212 meter. Op zo’n hoogte kan het flink waaien waardoor de kabelbaan en de pistes daar niet altijd open zijn. Bovenop de gletsjer vind je een prachtig gebied met schitterende uitzichten, 12 pistes (5 blauwe, 3 rode en 4 zwarte). Een van deze pistes is een (zwarte) dalafdaling van 8 km lang die goed te doen is.

Het leuke van dit gebied is dat het niet zo bekend is bij de meeste Nederlanders en dat het lekker rustig is. Het skigebied is vanwege de gletsjer open van het begin van de herfst tot aan het eind van de lente.

Leuk wetenswaardigheidje is dat in dit gebied ook de 5000 jaar oude ‘ijsmummy” Ötzi gevonden is.

null
null
null
null
null
null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 15:42

@Dennis13

Dank voor je bericht! Leuk om wat foto’s van het gebied te zien. Vooral de eerste foto geeft een mooi overzicht van het dorp.
Het gebied schijnt ook bij veel Oostenrijkers in de herfst geliefd te zijn als het op de bekende gletschers van Tirol veel te druk is.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

je hebt er ook werkelijk een prachtig uitzicht op heel wat bekende toppen, zeker ook een aanrader voor een gletscherwandeling in de zomer!

No sweat no glory

Heel leuk!
Ik ben erg benieuwd naar het gebied in het voorjaar, lijkt me een mooie bestemming voor een skitrip in combinatie met Sulden.

Apart, zeer apart! Inderdaad een goede keuze zeg!:D Ziet er goed uit!:D Bedankt voor je bericht:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Heel leuk!
Ik ben erg benieuwd naar het gebied in het voorjaar, lijkt me een mooie bestemming voor een skitrip in combinatie met Sulden.

HenriS op 30 dec 2014 01:37

Dat zou idd een prachtige combinatie zijn voor maart/april!

❄️

Ik ben er zelf 3 jaar achter elkaar naartoe geweest. Uitstekend gebied zeker en vast maar voor diegene die in maart/april willen gaan zou ik zeker maart aanraden. Wij gingen altijd in april maar op het einde van de piste begon de sneeuw serieus weg te smelten met allemaal groene plekken in het midden van de piste tot gevolg. Ze hadden er wel een groot aantal sneeuw kanonnen maar geen enkel van die kanonnen stonden beneden…

Lijkt me best een mooi gebiedje!

mooie plaatjes van een inderdaad heel onbekend gebiedje! ziet er leuk uit!

Certified ski-boy, glijbewijs

Ziet er leuk uit! Ik kende Schnalstal al wel van de enorme kickers die soms worden gebouwd :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie