Skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

hoi,

Ik ben van plan om in de 1ste week van januari op wintersport te gaan.
Mijn vraag aan jullie is of iemand ervaringen heeft met de skischolen in Val Cenis ? en zo ja welke?

ik vroeg mij ook af of ik die het beste terplekke kan boeken of al van te voren via internet?

ter aanvulling: ik zoek privélessen voor 2 personen.

De eerste week van januari is het geen hoogseizoen in Val Cenis en zal het niet per se nodig zijn de les te reserveren. Reserveren is overigens vrij eenvoudig via de ESF website http://www.esf.net en dan even zoeken naar het juiste skigebied. Over het algemeen spreken de meeste skileraren in het gebied wel wat Engels, de oudere lerearen hebben hier vaak wat meer moeite mee.

Een alternatief voor de ESF is de ESI, deze skischool is een stuk kleiner. Zelf heb ik alleen ervaring met de ESF voor zowel mijzelf, groepsles, als de kinderen. Prima leraren en leraressen. Ik heb van diverse mensen met kinderen begrepen dat de ESI lessen ook goed zijn. Een voordeel zijn de vaak wat kleinere groepsgrootte voor kinderen die de ESI hanteert.

Ik ben daar zelf geweest. En is zeker bevallen. We veel Engels bij de jongere leraren. Nederlands is echter moeilijk te vinden in val cenis.

Als u een freerider bent, let op. Vele mooie runs Bevinden zich op verboden gebied!

Wilt u snel de berg op dan raad ik Lanslebourg aan. Wilt u wat meer zon als u terug komt dan raad ik Lanslevillard aan.

Succes!

bedankt voor beide reactie’s :)

klinkt misschien heel dom wat ik nu ga zeggen maar de tarieven? wat kosten die per uur ong voor 2 personen per dag?

http://www.esf-valcenis.com/en/esf-val-cenis-haute-maurienne…

Maar eerlijk gezegd had je dat zelf ook wel kunnen vinden ;)

Don`t eat yellow snow

Precies, op de pagina van Val Cenis staat eea keurig vermeld, evt ook in het Engels en incl te downloaden prijslijsten van de skisscholen. Beetje zelf zoeken kan geen kwaad.

Vorig jaar met krokusverlof zijn we voor 1ste maal gaan skiën in Val Cenis. Onze 3 kinderen hebben groepsles gevolgd bij de ESF. Ze stopten de Nederlandstalige gastjes wel samen maar de leraar kon enkel maar 1 woord Nederlands: snel, snel, snel.
Mijn vrouw heeft privéles genomen bij de ESF, namelijk 6x 1u om techniek wat bij te schaven. Zij vond dit wat kort, zou beter 3x 2u zijn maar in topseizoen was dit niet mogelijk. Je dient wel met de leraar zelf duidelijk af te spreken waar je wilt aan werken, anders gaat ie gewoon skiën en roept ie af en toe iets, zoals op de eerste dag.
De laatste dag nam mijn vrouw de 2 jongste kids mee en hebben ze de ganse tijd de kleine paadjes in het bos opgezocht. dat vonden zij én de leraar reuze.

Voor ons dus niet echt negatieve ervaringen met de ESF. We hebben al terug gereserveerd voor komend seizoen, maar nu zitten we Termignon.

Plaats een reactie