Skipas uit L3V opladen voor ander gebied?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Vraagje: veel skigebieden werken tegenwoordig met handsfree passen (keycards) die je via internet kunt opladen. Kun je die passen alleen in het gebied van uitgifte gebruiken of zijn ze ook bruikbaar in andere gebieden?
Ik vraag dit omdat we nog een paar L3V-passen hebben liggen en het handig zou zijn om die voor onze trip naar Val Cenis op te kunnen laden ;)

Kennelijk niemand hier die antwoord heeft;)
Heb gister de liftmaatschappij in Val Cenis gemaild en zij gaven aan dat het geen probleem is. De configuratie van het pasnummer is hetzelfde, en ze gaven aan dat het kan zolang dat nummer met 01 begint. Dat is het geval, dus we kunnen ze online opladen voor Val Cenis.

Nooit over nagedacht. Vaak genoeg een skipas in mijn jaszak gevonden waar ik €5 borg voor heb betaald en die dan maar weggooide. Had dus wellicht hergebruikt kunnen worden. Goeie tip dus…

Ik zorg er juist altijd voor dat ik elke keer een nieuwe pas koopt, die gaan dan weer in de grote wintersportmap, om te bewaren. Onder het mom “Leuk voor Later”!

Liefhebber van de heerlijke alpengerechten, strakke pistes en prachtige panorama's

@Jorien83: Welk ticketsysteem gebruikt L3V? SkiData of TeamAxess? Alles binnen het betreffende ticketsysteem is onbeperkt met elkaar compatibel. Val Chenis zal in dit geval hetzelfde hebben als L3V.

@Jorien83: Welk ticketsysteem gebruikt L3V? SkiData of TeamAxess? Alles binnen het betreffende ticketsysteem is onbeperkt met elkaar compatibel. Val Chenis zal in dit geval hetzelfde hebben als L3V.

Frans op 7 feb 2016 18:01

Als het aantal verschillende systemen zo beperkt is, zou je dan franse passen ook in oostenrijk kunnen gebruiken, en andersom?

@Frans : Volgens mij is dat SkiData; TeamAxess doet bij mij geen belletje rinkelen.
@ Jay : Dat denk ik wel. In de voorwaarden van het online opladen voor Val Cenis staat de configuratie van het nummer; volgens mij is dat de bepalende factor. Je zou dan even moeten kijken of het gebied waar je heen gaat hierover iets op z’n site heeft staan.

@Jay: Dat moet zeer zeker kunnen. Alle SkiData skipassen zijn met elkaar compatibel, ook als skigebieden (of ‘domme’ kassamedewerkers) dit anders beweren. Idemdito wat betreft TeamAxess. Het enige wat niet werkt is een SkiData-pas in een skigebied gebruiken die TeamAxess gebruikt (of andersom).

Natuurlijk kan het zijn dat als je een stokoude skipas hebt, deze niet meer compatibel is met het nieuwere systeem, maar bij de recentere passen moet dat allemaal werken.

Bij SkiData weet ik overigens dat een normale skipas 5 codeerlagen heeft, waarmee je quasi 5 skigebieden parallel mee kunt gebruiken. Enig punt is dat sommige skigebieden alleen de eerste laag coderen. In dat geval worden de oude gegevens van de eerste codeerlaag verwijderd, wat overigens niet erg is als het opgeladen product toch als is verlopen. Daarnaast hanteren sommige skigebieden zogenaamde wegwerpskipassen. Deze kunnen slechts één keer opgeladen worden en/of zijn na een X aantal weken niet meer te gebruiken. Winterberg gebruikt bijv. dit soort wegwerp skipassen, waar ook geen borgsom op zit.
@Jorien83: Dan zal het inderdaad zeer waarschijnlijk SkiData zijn. In dat geval kan je dus gewoon je skipas in elk skigebied dat SkiData gebruikt weer opladen. Sommige skigebieden weigeren aan de kassa een pas uit een ander skigebied, maar als je het online regelt kunnen ze dat natuurlijk niet checken. Uiteindelijk is het gewoon een SkiData-pas met een andere opdruk. Ik heb zelf een paar skipassen met de originele SkiData-opdruk erop. Daarmee krijg ik nergens trammelant. ;) Waarschijnlijk hebben skigebieden het uit (marketing) overwegingen niet graag dat je met een pas waar een opdruk van de concurrent op staat mee aankomt. :P

Plaats een reactie