Gratis liften Val Cenis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Ik hoorde in de review van @Rogier dat er in elk dorp een gratis lift(je) aanwezig is. Dat zou ideaal zijn om bij aankomst al een uurtje ofzo op de latten te staan. Heeft iemand een idee welke lift dit zou zijn in Lanslebourg?

Dit zijn de vaak de kinderliften. De precieze lift in Lanslebourg weet ik niet.

Click. Click. Peace

Bedankt! Ik check dan wel even als we ter plaatse zijn.

@VDG_1979 veel gebieden hebben tegenwoordig ook de actie dat als je een 6 daagse pas koopt dat je de dag daarvoor al vanaf 15:00 gratis met alle liften mee mag.

Born to Ride

@Matthias123 : klopt maar spijtig genoeg is Frankrijk nog niet op die kar gesprongen ( of er weer afgesprongen ). Dit is voor ons gebied immers niet het geval.

Het is me hier (d.i. Val Cenis) opgevallen dat er niet aan alle liften poortjes staan, enkel aan de cabine- en meeste stoeltjesliften. Het gros van de sleepliften kan ik me niet herinneren dat ik poortjes ben doorgegaan. Ik zal morgen of overmorgen - als ik eraan denk - eens kijken of er ergens in Lanslebourg een slepertje is dat je zonder skipas kan nemen.

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 31 jan 2018 16:52

@VDG_1979
Heb dit vandaag even nagevraagd bij de skileraar van de ESF: Téléski Sablons in Lanslebourg kan zonder skipas gebruikt worden. Is uiteraard maar een klein sleepliftje aan de oefenweide. Perfect om er even in te komen volgens de desbetreffende skileraar.

Als je vanaf de weg naar de berg toeloopt ligt deze lift links van de dalstations van de stoeltjesliften Ramasse en Turra, 100 meter na de brug over de Arc.

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 02 feb 2018 19:47

@NicoR : super! Bedankt voor de info. We zitten in het hotel Saint Charles. Volgens mij is dat net naast die teleski! Ideaal om er even in komen op onze aankomstdag!

@VDG_1979 Klopt, de Sablons is het slepertje naast jullie hotel. Je kunt er het laatste stukje van de groene piste Escargot mee pakken. Het is wel echt een oefenliftje, dus verwacht geen hele stukken te kunnen skiën ;)

En inderdaad zijn er in Val Cenis niet overal poortjes (waaronder als ik het me goed herinner de Arcellins en de Mont Cenis), maar de liften zonder poortjes kun je alleen bereiken nadat je een lift met poortje hebt genomen. Dus tenzij je van plan bent om zaterdag te gaan toerskiën, heb je daar niks aan;)

In Lanslevillard is de sleeplift Terre Grasse (is in deel Le Haut) gratis. Althans een jaar of drie geleden.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Over de poortjes, dat is in Frankrijk vaker zo. Lage liften uiteraard wel skipas scannen. Liften die hoog genoeg liggen waar je redelijkerwijs niet naar toe kunt lopen (oké, @Rogier uitgezonderd 😉) hebben geen poortjes. Denk dat de Fransen geen aandelen Skidata hebben 😂

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie