Val Cenis, HOE EN WAT?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Hee wintersporters!

We gaan deze kerst/nieuwjaar naar Val Cenis, maar wat voorn skigebied is het en wat kan je verwachten? Hoe zijn de pistes en de liften?

Hier kun je heel veel info vinden, ook ervaringen van anderen: https://www.wintersport.nl/skigebieden/valcenis

Als je deze pagina bekijkt, krijg je denk ik al een redelijke indruk: https://www.wintersport.nl/skigebieden/valcenis

Ik ben er nooit geweest. Maar als je op de hierboven genoemde pagina op "Ervaringen" klikt, krijg je een goed beeld van mensen die er wel zijn geweest ervan vinden. Neem wel alles wat er staat voor wat het is: een mening van iemand. En wat diegene leuk vindt kan jij helemaal niet leuk vinden of andersom.

hahaha

Hahaha, ik was je net voor ;-)

Dankje, maar ik heb al die reactie’s al gelezen en wilde kijken of er nog nieuwe ervaringen waren :)

De pistes in Val Cenis zijn vrij gevarieerd, van een hele lange groene piste tot en met twee zwarte pistes met buckess/bosses. Vanaf het hoogste punt (2800m), waar je een heel fraai uitzicht hebt over het meer, kun je helemaal terug naar het dal met een brede blauwe piste familiale. Voor de liefhebbers van wat pittiger rood/zwart zijn er alternatieven. Een fraaie piste is de rode Arcelle piste, die begint iets onder het hoogste punt en loopt door tot vrijwel in het dal. Er zijn diverse pistes onder de boomgrens, zodat er ook met slechter weer prima te skien valt.Het praktische van het gebied is dat er vanuit het dal vanaf diverse punten liften naar boven gaan, zodat je veel keuzes hebt en weinig wachttijd zelfs in het hoogseizoen. De meeste liften zijn moderne stoeltjesliften, er zijn nog een paar wat oudere sleepliften. Als je wat specifiekere informatie zoekt, laat het dan even weten.

Hoi gast843, thanks voor je info deze komt mij ook van pas! Ik moet nog even wachten tot december maar dit is al zeker leuk om te lezen!

De pistes in Val Cenis zijn vrij gevarieerd, van een hele lange groene piste tot en met twee zwarte pistes met buckess/bosses. Vanaf het hoogste punt (2800m), waar je een heel fraai uitzicht hebt over het meer, kun je helemaal terug naar het dal met een brede blauwe piste familiale. Voor de liefhebbers van wat pittiger rood/zwart zijn er alternatieven. Een fraaie piste is de rode Arcelle piste, die begint iets onder het hoogste punt en loopt door tot vrijwel in het dal. Er zijn diverse pistes onder de boomgrens, zodat er ook met slechter weer prima te skien valt.Het praktische van het gebied is dat er vanuit het dal vanaf diverse punten liften naar boven gaan, zodat je veel keuzes hebt en weinig wachttijd zelfs in het hoogseizoen. De meeste liften zijn moderne stoeltjesliften, er zijn nog een paar wat oudere sleepliften. Als je wat specifiekere informatie zoekt, laat het dan even weten.

Gast843 op 9 nov. 2012 21:41

Dankjewel !

Ok, wij zijn absoluut trouwe Val Cenis-gangers !
We zijn er een eerste keer heen geweest in 2006. Toen hadden we een praktisch appartement gehuurd in een huis, in Val Cenis zelf. Het was redelijk schaars ingericht, maar goed genoeg en heel proper en betaalbaar. Betaalbaar, dat is absoluut het sleutelwoord voor Val Cenis ! We waren daar met 3 volwassenen, 2 grotere kinderen(14-16 jr) en 2 kleinere kinderen (6jr). We hebben werkelijk genoten! Vooral, omdat het dorp ‘gewoon’ dorp is gebleven, met vaste bewoners en niet teveel chichi.
We vonden het zo tof, dat we het hebben aangeraden aan onze school, toen de jongste met haar 5de leerjaar op skivakantie zou gaan. Zij zijn dus ook naar Val Cenis geweest, en sliepen in een jeugdherberg. Is blijkbaar ook heel tof geweest, maar wij waren er dus niet bij.
Vorig jaar zijn we dan terug geweest maar in de zomer ! Nu in een vakantiecentrum dat Le Grand Val Cenis heet. We waren nu met z’n vieren, mijn man, mijn dochter, een vriendinnetje en ikzelf, en je kon ook vol pension. Dat hebben we niet gedaan, de ene keer kookte ik in ons appartement, de andere keer gingen we uit eten.
Deze winter gaan we terug, met nieuwjaar. We zijn met 6: mijn man, de jongste en ik, maar ook onze oudste, haar vriend en zijn zoontje. We gaan terug in dat vakantiecomplex van de laatste keer, Le Grand Val Cenis, wat echt niet duur uitkomt. We nemen nu wel all-in, zodat ik niet hoef te koken. Ze organiseren dan ook een leuke avond met oudjaar. http://www.florealgroup.be/nl/page/skivakantie-wintersport-g…

Plaats een reactie