Valfrejus: te klein?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

Hallo allemaal,

Wij zijn aan het orienteren voor een skiweekend in januari. Is Valfrejus groot genoeg voor 3 dagen skiën, bijvoorbeeld in vergelijking met Superdevoluy? Kunnen jullie, met argumenten, ons verder helpen?

nee natuurlijk niet, voor een gemiddelde skier groot genoeg om je een week te amuseren, zeker als er verse sneeuw ligt wat er is enorm veel offpiste

bovendien kun je de locale skipas maurienne nemen, waarmee nog veel meer gebieden op 10-20 minuten rijden

The older I get, the better I was

Wel ver weg zeg voor een weekend. Waarom niet een paar honderd km dichter bij huis?

Ik vermoed gezien de genoemde plaatsen dat ze een miniski bij een touroperator gaan boeken… Geen idee of dat relaxt is want nooit gedaan. Als je zelf gaat rijden en niet perse gebonden bent aan de genoemde gebieden zou ik ook niet zo ver rijden en even kijken in dit topic https://www.wintersport.nl/forum/topic/122896

Vanfrejus is groot genoeg voor drie dagen, maar echt langer zou ik niet gaan. Anders moet je een eskimopas nemen (la norma, aussois en val cenis kan je dan ook bezoeken).

Valfrejus ligt bijzonder dicht tegen de snelweg, dus voor een korte skitrip nog wel ok qua afstand. Ben er zelf op 8,5u naartoe gereden vanuit Antwerpen. 't Is niet zo dat je ergens vanachter in een dal zit zoals bvb Tignes. Was verleden jaar wel een goede 100€ aan peage kwijt.

Allemaal bedankt voor de reacties. Wij zitten inderdaad te kijken naar een skiweekend via een touroperator (hoef je zelf niet te rijden en is zeer betaalbaar). We laten de kids bij opa en oma, vandaar een (kort) weekend :) En de leaseauto wordt deze week ingeleverd, dus nog een reden om niet zelf te rijden…

Ik begrijp dat bijna 1.100 km reizen voor drie dagen skiën ver lijkt. Voor ca. EUR 200 km kun je al reizen, skiën en overnachten in een appartement. Dat is zeer betaalbaar in vergelijking met zelf de zaken boeken:

  • autoreis (ca. € 100- - € 200, twee volle tanks en Franse tol)
  • overnachting (€ 30-40 p.p.p.n.)
  • skipas (ca. € 60 - 110 voor 3 dagen afhankelijk waar je zit).
    En dan moet je zelf 's nachts reizen, of bijna 2 dagen extra rekenen. Overtuigd, Joepert?

We gaan het topic genoemd door Pascalle zeker even bekijken, wellicht dat het toch iets is om gewoon zelf te rijden. En we zijn ook aan het kijken voor Oostenrijk op ca. 800 km, dus nog niets besloten.

Wel, heb geen ervaring met beide skigebieden, maar Superdevoluy is ook niet erg groot. Valfrejus ga je ook snel op uitgekeken zijn, maar je hebt de mogelijkheid met de hiervoorgenoemde eskimoskipas (tegen belachelijk lage tarieven) te nemen waarmee je naar Aussois, La Norma en Val Cenis kan gaan skiën (mits reservatie kan je ook een skibus daarnaartoe nemen). Valfrejus is een stukje korterbij dan Devoluy (en er zijn nauwelijks andere gebieden in de nabijheid van Superdevoluy).

Van bovenaan op de top tot helemaal beneden (blauwe piste 15 en 16) is 18km (5km+13km). Dit is misschien wel de spectaculairste piste van het gebied maar dat hangt natuurlijk af van uw niveau. Kijk anders eens op youtube en type 'Val Frejus piste Jeu (16). bovenaan is ze wel wat breder, bevalt ze u niet (16) dan blijft er zogezegd nog 52km pistes over. Val Frejus staat ook bekend om hun off-piste afdalingen. Meeste pistes liggen bovenaan. Onderaan lijken de pistes wel wat kort en weinig mogelijkheden. Als je de lange afdaling graag doet kan dit gebied wel meevallen (hopen dat dan nog alles open is. Als je niet genoeg hebt aan dit skigebied dan kan je ook naar Aussois (lijkt mij beter dan La Norma) maar je kan natuurlijk ook naar Val Thorens via Orelle. Iedereen zegt hier van een Eskimo-skipas maar volgens mij gaat dat pas van een 6-daagse skipas.

Het grote voordeel van dit skigebied is dat het makkelijk aan te rijden is.

Wat vond jij trouwens van Superdevoluy ? Anders ga je gewoon terug naar Superdevoluy daar hebben ze dit jaar de nieuwe stoeltjeslift Sommarel.

Ik lees ook 100 € aan péage. Rij dan langs Belley en je bent voorlopig 39,10 € kwijt (maal 2 = 78,20 €)

Heb je anders geen alternatieven voor Val Frejus ? Het plezanste is om te skiën bij uw verblijf (als je dit toch boekt dan zou ik kiezen voorlopig 1 dag Val Frejus of ineens Val Thorens. Je kan natuurlijk ook naar Aussois (27,5 € per dag). Val Thorens/Orelle (1 dag 47 €, 3 dagen 136 €), Val Cenis (33 € per dag) La Norma (27,5 € per dag). La Norma zou ik zeker niet doen.

Plaats een reactie