Punta Bagna lift voor een week gesloten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus
Rogieradmin10 februari 2020 · 08:01

Een van de belangrijkste liften van valfréjus, de Punta Bagna lift, welke op 2737 meter uitkomt en toegang geeft tot 12 pistes is kapot. Een onderdeel moet besteld en vervangen worden. Dit kost zeker één week. Een pijnlijk probleem de eerste week van de Franse voorjaarsvakantie.

Mocht je in Valfréjus zitten bedank dat je met je skipas ook In La Norma kunt skiën. Het gaat om lift c in onderstaande pistenplan.

*bericht bewerkt door Rogier op 10 feb 2020 08:04

Click. Click. Peace
Schoenend00s10 februari 2020 · 08:05

Dan blijft er niet veel over daar.

Matthias12310 februari 2020 · 08:11

Dan is lift D ook niet open omdat die onbereikbaar is. Vroeger liep er ook een lift bij piste 21 en 22, ze zullen nu wel spijt hebben dat ze die afgebroken hebben.

Born to Ride
rik210 februari 2020 · 12:13

Er bestaat toch een pendeldienst om in de andere eskimo gebieden komen?
Hoe is dit geregeld.
Kun je dagelijks naar alle gebieden?
Weet iemand hoe dit zit?

Rogieradmin10 februari 2020 · 12:22

@rik2 ja, je kunt meermaals per dag naar La Norma, en naar de andere gebieden gaat een bus, een keer per dag. Het zou me echter niets verbazen als er deze week meer bussen gaan.

Click. Click. Peace
Piefke10 februari 2020 · 16:40

Dat is een drama voor het gebied en de wintersporters die er geen gebruik van kunnen maken.
Hopelijk valt het mee en kunnen ze hem toch snel weer aanslingeren. Wat er aan pistes overblijft is teleurstellend aan aanbod en zal je niet veel aan skiën toe komen in de drukte.

Valfrejus en LA NORMA😍☃️ zijn gekoppeld en zodoende mag je iedere dag met je skipas in beide gebieden skiën, er rijden tussen beide idd meerdere bussen per dag, als je een auto hebt zou ik echter daarvoor kiezen en ben je niet afhankelijk van deze bussen want die zullen nu dus overvol zijn.

Naar de andere gebieden Aussois, Val Cenis/Termignon, Bonneval Sur Arc mag je alle 1 dag met je skipas, standaard rijdt er 1 dag in de week een bus richting deze gebieden, er wordt aangegeven welke dag je naar welk gebied kunt, dit is dus niet willekeurig zelf te bepalen, wel als je met je eigen auto gaat wat ik ook weer aanraad zodat je flexibeler bent en het geen 5 minuten ritjes zijn zoals in vele plaatsen in Oostenrijk bijvoorbeeld.

Een dagje Valtho via Orelle is ook een alternatief normaal maar die lift ligt er volgens mij ook nog uit, geen idee wanneer die weer in de running zal zijn…

Zijn je knieën je lief, rodel dan altijd zonder skischoenen maar met je snowboots!¡!
Rogieradmin10 februari 2020 · 17:31

Een dagje Valtho via Orelle is ook een alternatief normaal maar die lift ligt er volgens mij ook nog uit, geen idee wanneer die weer in de running zal zijn…

Piefke op 10 feb 2020 16:40

Deze lift ligt er tot de 16e uit, dus dat is geen optie… wat een rampweek voor dit deel van de Maurienne.

Val Cenis is een ook een echte aanrader wat mij betreft trouwens… https://www.wintersport.nl/skigebieden/valcenis

Click. Click. Peace
Rogieradmin12 februari 2020 · 16:41
Click. Click. Peace
indesneeuw12 februari 2020 · 17:34

Even door google translate gehaald.
Vaak in die lift gezeten, mooie off piste mogelijk in Valfrejus, af en toe krijg je bijna geld toe met package deals.

Friday February 7 at 3:30 p.m., the Punta Bagna chairlift, in Valfréjus, suffered a major incident, diagnosed on Saturday morning: a broken gearbox, an essential part of the engine of this detachable 6-seater, located at the arrival station, 2 737 meters above sea level. A reducer is 6 tonnes of metal, in two pieces of 2 and 4 tonnes, and above all an element which can only be obtained in Germany. Marcus Schlatmann, director of Sogenor, the operating company of the Valfréjus ski area, explains the incredible progress of this express repair.

"We placed the order for the reducer on Saturday at 1 p.m.", he specifies, "Doppelmayr [the Austrian lift manufacturer] has a contract with a German subcontractor which provides for the supply of the part in forty-eight hours. There they went even faster. ”

Weekend or not, the two elements of the reducer, which are in stock with the subcontractor, were tested in the factory (which takes six hours), prepared, and put on a truck Monday morning at 7 am. Tuesday at 8 am, they arrived in Modane, at the local antenna of Doppelmayr for their disassembly. In the meantime, the Austrian manufacturer's Mauritian teams were dismantling the broken gearbox. At 9:30 am, the new parts arrived at the station. They still had to be conveyed up to 2,737 meters above sea level in the storm.

"We put them on a kind of sledge, and mobilized three snow groomers, either to pull it, or to keep it in the downhill parts", specifies Marcus Schlatmann. Tuesday at 1:15 p.m., the first play arrived in Punta Bagna, the second at 4:30 p.m. The assembly work continued until 2 a.m. This Wednesday morning, the tests were carried out, and at 13:33, the TSD6 of Punta Bagna was returned to service. Two and a half days ahead of schedule, which provided for a week-long closure.

"Doppelmayr has done an extraordinary job," says Marcus Schlatmann. The Sogenor teams too. The February holidays start, in the end, quite well for the station: the TSD6 in Punta Bagna conditions the opening of more than half of the domain.

*bericht bewerkt door indesneeuw op 12 feb 2020 17:34

Piefke12 februari 2020 · 18:06

Soms zit het mee☃️☃️☃️

Zijn je knieën je lief, rodel dan altijd zonder skischoenen maar met je snowboots!¡!
mwjanssen12 februari 2020 · 18:11

typisch gevalletje van “onder druk wordt alles vloeibaar”…de impact was ook te groot m.i.

MW Janssen

Plaats een reactie