Dolomiti ski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Beste skivrienden,iemand aant skieen toevallig gindr,nieuwsgierig hoe het er qua sneeuw/kwaliteit bijligt?
Ikzelf ga laatste week maart

Zie: https://www.wintersport.nl/skigebieden/valgardena/sneeuwhoog…

Houd ook de webcams (live streams) in de gaten op http://www.val-gardena.com/en/dantercepies-live/page230.html…

Het ziet er nu perfect uit, maar laatste week maart duurt nog wel even.

We gaan moregen weer naar huis, na een super week. Mooi weer ondanks voorspellingen. Sneeuwt nu licht en er komen nog een paar cm’s aan. Pistes zijn top. Eerste keer in dit gebied (Selva) maar we komen hier zeker terug. Veel plezier in maart, gaat zeker goed komen.

wij hopen 11/3 weer te gaan,het is er zo ontzettend mooi||||||||||||

thx gast 084,ik kan idd niet wachten om op de latten te gaan staan

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Ik sprak zojuist iemand die net terug is en, net zoals ik, veel in de Dolomieten is geweest. Hij bevestigt wat ik al dacht op basis van de berichten: het is qua sneeuw een recordjaar.

Volgens de verwachtingen slaat het weer in de loop van deze week om naar zonnig, terwijl het licht blijft vriezen. Kan niet beter! Dat mag best zo blijven, in de volgende week. Zaterdag komen wij.

Thx Richard voor de update,ik weet dat ik nog ff langer geduld moet heben maar ben er wel gerust in dat ook wij een superweek tegemoet gaan…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

ziet er toch weer gunstiger uit voor de Dolomieten?

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Wij zijn net terug uit de Dolomieten. De eerste helft van de week was uitstekend met veel zon en strakke pistes. De tweede helft helaas wat minder door te hoge temperaturen, mist, natte sneeuw en motregen. En dus al snel pap op de pistes.
Als het nu ophoudt met regenen en het een paar graadjes kouder wordt, en dat lijkt te gebeuren, komt het allemaal goed. Want er ligt nog steeds een ongelooflijke hoop sneeuw.

Fijn dat je ons op de hoogte houdt Richard1. Volgens mij komt het volgende week helemaal goed.

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

@Richard1,
bedankt voor je ‘goede’ nieuws,ik hoop dat het weer ook nog ff aanhoud zodat ook wij van 22-30 maart weekje kunnen genieten…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Wij zitten nu in de dolomieten en de pistes liggen er nog prima bij. Wel hier en daar veel ijspistes.
Een paar graadjes koeler mag wel want op de lager gelegen stukken veel slusch in de middag en is ook beter voor de bloedsomloop ;-) mn schoenen beginnen wel erg te knellen bij deze + temperaturen.
Hoe het eind maart is hangt van de temperaturen af, momenteel ligt er nog sneeuw genoeg.

Hoge bomen........lange latten!

Piet thx voor je update,als ik het weerbericht volg ziet het er toch goed uit met steeds weer dalende temperaturen…moet goed komen…hopelijk zoals ze op sneeuwhoogte+ voorspellen nog mooi wat sneeuw erbij…geniet nog van jullie verblijf…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Hallo Martine
Ik zag dat jij ook in frankrijk geweest bent ,maar ook net als wij een fan van Valgardena zijn,
Ik heb een probleem op het ogenblik met mijn enkel,hier hoop ik over 3w weer vanaf te zijn.Wij zouden deze week weer naar Valgardena gaan maar helaas.
Jij hebt in diverse franse gebieden geweest zodat ik graag van je wil horen wat je een beetje kan vergelijken met VG.
gr ceel

Nou als het in de Dolomieten zo hard gaat bij sneeuwen zoals het nu hier bij ons sneeuwt zit iedereen goed,wat een dump weer…+10 cm

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Lijkt weer te gaan sneeuwen niet in de Dolomieten…nog een weekje pfff wat kan tijd traag gaan

Pain is temporarly but pride is 4ever...

ik las op http://www.sneeuwhoogte.nl dat ze zelfs spreken over 1,75 mtr sneeuw de komende dagen. Wij vertrekken vanmiddag naar de dolomieten.

@gast350,nou dat zou pas prachtig zijn niet? goede reis en have fun,misschien kan je me ff up to date houden hoe het ginder is? wij zelf gaan naar Plan de Gralba vrijdag 22 maart

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Wij zijn ook weer terug van een prachtige skiweek in de Dolomieten.
2e helft van de week was het flink koeler geworden waardoor de pistes er beter bij lagen, ook is er nog wat verse sneeuw bijgevallen afgelopen week.
Als het komende week zo koel blijft hoef je je geen zorgen te maken, sneeuw zat in het skigebied al zou je dat niet zeggen als je door sommige dorpen rijdt maar éénmaal boven dan gaat de witte wondere wereld voor je open!

Hoge bomen........lange latten!

@Piet,thx voor het leuke nieuws…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Al ruim 24 uur sneeuwt het nu hier in Val Gardena. 30cm in het dal, zeker +50cm op de berg. Conditie van de pistes is nu niet optimaal, maar zodra het stopt en de zon gaat schijnen… :-)

ow oke dus klopt de sneeuwhoogte hier op de site ook niet echt?

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Yuri, stop met zenuwachtig zijn. Het komt echt goed volgende week. De sneeuw was al prima en er is vandaag flink wat bijgevallen. De komende dagen wordt het ook niet heel warm, dus volgende week heb je prima condities hier.
Vanuit een sneeuwrijk Selva, Martine

Martine,dank je wel…geniet nog van je verblijf…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Kan iemand mijvertellen hoe groot het grootste aaneegsloten deel van dolomiti superski is? over Val Gardena en Val die Fassa lees ik:

‘Val Gardena/Alpe di Siusi, Val di Fassa/Carezza, and the Araba/Marmolada are all part of the ski area that surrounds the Sella Group of mountains, which collectively provide 500 kilometers (311 miles) of wonderfully interconnected slopes. From here there is ample access to the Sellaronda, the famous circuit of ski runs around this massif, across the four passes, which the native Ladins historically used to keep in contact with the other inhabitants in the area.’

Maar dit wordt op andere sites weer tegengesproken. Weet iemand hoe dit zit?

Wat echt aaneengesloten is (zonder tussenkomst van bus, dus echt met lift en piste te bereiken), is volgens mij ongeveer het volgende:

Val Gardena + Seiser Alm: 175 km; Val di Fassa 30% = 45 km; Arabba: 62 km; Alta Badia: 130 km.

Alles bij elkaar dus 175 + 45 + 62 + 130 = 412 km piste

Alleen een deel van Val di Fassa is dus niet met liften/pistes verbonden met de rest van de Sella Ronda. De andere 8 skigebieden die deel uitmaken van de Dolomiti Superski zijn niet met elkaar verbonden geloof ik.

Als je in Selva of S. Cristina gaat zitten (Val Gardena), in Corvara (Alta Badia), in Arabba (Arabba) of in Canazei (Val di Fassa) heb je de beste uitgangspositie voor een aaneengesloten gebied van 400 + km piste.

Het is maar net wat je aaneengesloten noemt, als je 10 minuten lopen niet wenselijk vindt kun je de Seiser Alm er ook af halen a 60 km.

Aan de andere kant, als je 15 minuten lopen/bus nemen/paardenslee nemen niet erg vindt kun je van een willekeurig gebied aan het Sella Massief ongeveer:

Val Gardena (175km) +
Val di Fassa (138km) +
Alta Badia (131km) +
Arabba (62km) +
Kronplatz (116km) +
Cortina d’Ampezzo (115km) +
Civetta (80km) =

817 km skieen

Plaats een reactie