Val Gardena 9 maart 2013-de kortste wintersport ooit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Nou, daar gingen we dan.
Via het Meet&greet gedeelte van dit forum kwamen we met elkaar in contact en na een lunch tussen mijn woonplaats en de zijne om elkander eens in real life gezien te hebben, waren de plannen al snel gesmeed.
Zaterdagmorgen rond 4:30 stapte ik in mijn auto om naar zijn huis te rijden, vervolgens over te stappen in zijn auto en daarna volgas naar Italië te rijden.

Onderweg was het gezellig, enorm leuke en inhoudelijke gesprekken gehad. Tijdens zo’n reis gaat de tijd zo snel, dat je niet door hebt hoe vlot je opschiet.
In no-time reden we de brennerpas over en waren we binnen een uur in Selva, Wolkenstein.
Wauw! oke, het regende bij aankomst, maar wat een geweldig gevoel geven de bergen mij. Wolkenstein voelt een beetje als het oostenrijkse Tirol zo’n 10 jaar geleden. Nog niet groots opgezet, maar wel dik voor elkaar.
Eenmaal uitgepakt, gegeten en het dorp verkend werd het bedtijd, zodat we de volgende dag uitgerust en volgas de pistes af konden knallen.

Maar toen, thriller.
De mobiele telefoon van de mede-wintersporter ging, buurman uit Nederland: ‘inbrekers rond huis en beter om thuis te komen’.

  • ‘ik kom er meteen aan’
    Wat?
    Neeeee! Ik ga niet, ik wil niet, ik ga niet!

Maar het besluit lag er al, en vanwege mijn lichamelijke gesteldheid (diab.typ1) was het ook niet verstandig om alleen achter te blijven in Italië, dus zijn we op zondag maar weer afgereisd naar Nederland, onverrichter zake.

Hoewel de reis me niet tegenviel, leek de terugweg toch totaal niet op de heenweg. De gesprekken waren niet zo bevrijdend meer, de motivatie om aardig te zijn was aan beide kanten van de auto niet meer zo heel groot, eigenlijk wilden we gewoon weer zo snel mogelijk naar huis.
Rond 19:30 zat ik weer veilig thuis bij vrouw en kids en was eigenlijk wel blij dat we weer herenigd waren.

Conclusie: Wolkenstein is prima, garni horizont ook, een volvo v50 is een zeer geschikte reisauto, maar over sneeuw of pistes valt niet echt veel te zeggen.

Dat was het verslag van de wintersportvakantie, die door zoiets idioots als een inbreker in het water gevallen was.

Later die week hebben twee dagen Winterberg nog een beetje goed kunnen maken, maar ski-inhoudelijk dekt dat natuurlijk niet de lading.
Hopen dat volgend jaar meer geluk op de latten brengt…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Das mooi … als je dan eigenlijk afhankelijk bent geworden van een nieuwe kennis.
En weer iets om over na te denken, wat doe je als… zou die nieuwe kennis ook zijn terug gereden als jij terug zou moeten?
Maar het is erg zuur als je wintersportweek door een inbreker wordt verziekt

Hoge bomen........lange latten!

Wat klote is dat zeg…
En is die inbreker nou nog gepakt of niet want dat zou op zijn minst nog wel moeten hè:D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik snap jouw reisgenoot niet. Wat wil je nog bereiken als er een inbreker rond het huis loopt en je moet ik weet niet hoe veel uur terug rijden? Ik zou zeggen laat die buurman de politie bellen en laat die het afhandelen. Daar zijn die mensen toch voor? Iig balen man.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik snap jouw reisgenoot niet. Wat wil je nog bereiken als er een inbreker rond het huis loopt en je moet ik weet niet hoe veel uur terug rijden? Ik zou zeggen laat die buurman de politie bellen en laat die het afhandelen. Daar zijn die mensen toch voor? Iig balen man.

bartus op 30 mrt. 2013 10:27

Dat zat ik nou net ook te denken…

Just have fun!!!

Ik dacht eerlijk gezegd dat het een vroege 1 april grap was. Je gaat toch niet naar huis omdat de buurman belt dat er inbrekers rond het huis zijn.

Wat sneu voor jou en wat een zachtgekookt ei is die reisgenoot.

Hopelijk volgend seizoen meer skiplezier!

Val Gardena is inderdaad erg leuk met nog een leuke bijkomstigheid: fijne wijnen en heerlijk eten!

Als verslaafde is het natuurlijk nooit leuk, zo onverwacht wat anders, maar wat denken we weer heel erg voor een ander. Risico van t vak en natuurlijk volgende keer meer succes gewenst. Je weet in ieder geval dat je hier weer naar terug wil… :-)

euh... doen!?

Bedankt iedereen voor het lezen en reageren.
Om meteen de reisgenoot een ei te noemen gaat wat ver, uiteraard wogen er meer factoren mee die de reden voor de terugtocht bepaalden, maar voor het reisverslag niet zo relevant zijn.

Ik hoop inderdaad volgend jaar de schade in te halen, al weet ik nog niet hoe…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Indd een heel naar verhaal, zeker omdat je nota bene nog geen meter geskied had…

Heb 't ook al eens meegemaakt, inbraak tijdens je vakantie en geloof me…
Dan wil je echt wel naar huis!!!

Het is niet alleen wat regelwerk, maar je wil 't zelf zien, zien wat er allemaal weg is. Vanaf het moment dat je dat bewuste telefoontje krijgt, ga je zitten piekeren wat er allemaal weg zou kunnen zijn.

Ik had uit het verhaal niet begrepen dat er ook daadwerkelijk ingebroken was. Inbrekers rond het huis betekent voor mij niet dat ze er ook in zijn geweest en van alles mee hebben genomen. Dan schrijf je toch gewoon dat er ingebroken was en dat de reisgenoot helaas naar huis moest om de schade op te nemen. Het verslag kwam op mij over alsof Ferdinand ook zelf vond dat de reisgenoot toch wel om een lullige reden weer huiswaarts is gekeerd.

Als er daadwerkelijk was ingebroken, kan ik het me wel voorstellen. Raar verhaal, naar huis gaan als er een inbreker gesignaleerd is. Kan de buurman af en toe het licht bijv.niet aan doen, om zo te doen voorkomen dat er iemand thuis is? Dit riekt naar wat er ook wel eens bij een date wordt gedaan, laten bellen door een vriend als het niks is. ;-) Maar het contact was goed, zei je. Ik neem aan dat je nooit meer met hem gaat?

Plaats een reactie