Wandel-liftpas winter

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Na veel zoeken op alle mogelijke sites heb ik het antwoord nog niet kunnen vinden: is er een liftpas voor wandelaars in Val Gardena, die in de winter gebruikt kan worden?

In de zomermaanden is die er wel (Val Gardena Card), maar voor de winter kan ik niets vinden. Iemand enig idee?

In Val Gardena kan je als wandelaar een soort van rittenkaart met punten kopen waarmee je gebruik kunt maken van de liften. Afhankelijk van de lift worden er punten afgeschreven.
In het bijgevoegde boekje kan je zien hoeveel punten er worden afgeschreven.
Dit werkt perfect, mijn vrouw heeft dit afgelopen winter ook gedaan.
Veel wandelplezier in Val Gardena!

Dank voor de tip, ik heb het gevonden.

http://www.valgardena.it/stchristina/dss/Points_Val_gardena_…

In het verhaaltje staat alleen wel dat deze kaart korting geeft op liftritjes (en je dus niet alleen met de punten ‘betaalt’). @AndreBesselink weet jij nog of je naast gebruik van de kaart ook nog moet betalen voor de liften?

Je betaald alleen voor de kaart. De kaart heeft een saldo aan punten. Bij het betreden van de lift worden de punten (per lift verschillend) van het saldo afgetrokken.
Tip van Flip; neem naast de punten kaart ook een buskaart voor een week (7 Euro) dan kan je in Val Gardena voor een week onbeperkt gebruik maken van de bus.

ja dat had ik ook al gezien. Alleen die Ski Express buskaart schijnt alleen geldig te zijn in combinatie met een skipas. Ervaring mee? Of ook in combinatie met die puntenkaart?

Het VVV en de teksten op die websites zijn best vaag en veelal tegenstrijdig. Fijn dat iemand ervaring heeft met deze dingen.

Je kunt als wandelaar gewoon gebruik maken van de buskaart. Je hebt er geen skipas voor nodig. Ik heb diverse keren controle gehad in de bus en er wordt alleen gekeken of je een buskaart hebt en of deze afgestempeld is. De meneer die controleert is trouwens heel aardig. Je kunt alsnog een kaart kopen in de bus, mocht je dat vergeten zijn.

Idd buskaart regelmatig moeten tonen. ( vooral laatse jaren veel vaker), altijd zonder de skipas. En trouwens die puntenkaart is tevens ook een skipas. Reisgenoten van ons die maar paar keer gaan skien in de week kopen altijd zo’n pas. Kom er nu 13 jaar en nooit problemen gehad.

Plaats een reactie