Selva corvara

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Ik vroeg me af of je op een snelle manier met de auto naar corvara kunt rijden in de winter, om daarna naar kronplatz of arabba te gaan? In verband met afstand, laatste lift missen etc…
Iemand een antwoord? Groet

Ik snap je vraag misschien niet helemaal. Met de auto naar Corvara is goed te doen, je moet dan alleen over de Passo Gardena en je bent er al bijna.
Tijdens je verblijf in corvara is Arabba maar een klein eindje skiën. Naar Kronplatz zul je deels de bus moeten nemen. Met de auto naar Kronplatz is ook een optie maar dan moet je een stevig stukje in de auto zitten.
Is dit een beetje wat je vraag is?
anders hoor ik het wel weer…

Als de pasweg open is, kun je in pak en beet 20-25 minuten in Corvara zijn.

Arabba moet niet zo’n probleem zijn, Dat ligt aan de sellaronda. Gewoon een kwestie van op tijd vertrekken en ook weer op tijd terug. Kronplatz lijkt me een ander verhaal om daar skiend naar toe te gaan.

Ik vraag me alleen een ding af. Waarom zou je er naar toe willen? Je hebt 450 kilometer aan schitterende dolomietenpistes tot je beschikking zonder in auto te hoeven stappen. Is dat niet genoeg?

Je hebt vanuit Val Gardena inderdaad geen auto nodig om in Arabba te komen. Gewoon skien dus.
En Kronplatz… zou ik ook gewoon overslaan. Er valt in de gebieden die aan de Sella Ronde liggen genoeg te beleven.

Dank voor jullie reacties. Kronplatz staat al een tijdje op mn to-do lijstje, vandaar! Maar goed ik zal het wel zien als ik daar ben, al over 10 dagen :-D

Plaats een reactie