Ligging en geluid hotel Armin

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Wij willen graag in de week van 26 februari in dit hotel overnachten.

Alleen nu zie ik dat het langs een redelijke drukke weg ligt. Iemand enig idee hoe de ligging en de geluidsoverlast is?

Op alle grote review-site’s is de beoordeling uiterst positief en is er niets te vinden over geluidsoverlast van de weg… Bij twijfel kun je natuurlijk verzoeken om een kamer op het noorden, de weg ligt nl aan de zuidkant.

volgens mij was je vraag al beantwoord toch?

https://www.wintersport.nl/forum/topic/12923

Wouter,

JAwel, maar ik zag dat er nog een apart subforum was, vandaar.

De weg is dusdanig druk dat daar niet hard (lawaaiig) gereden wordt, de weg loont zich daar ook niet voor. Door een blinde aftakking, waar jullie hotel aan ligt, en een bocht welke verder het gebied in gaat. "Kruip"" er elk jaar langs op weg naar Campitello, en skieend om de Sella Ronda te doen. Mooie lokatie, recht tegenover de beste Konditorei in het gebied. :-D

het hotel ligt toch helemaal niet aan een blinde aftakking? Volgens mij is het gewoon het hotel wat naast het tankstation ligt als je Selva in gaat.

Wij hebben al in diverse hotels gezeten aan dezelfde doorgaande weg. Onze ervaring: Aan de voorkant met de ramen dicht slapen, anders teveel lawaai. Alle hotelkamers waren ons dan veel te warm, ook 's nachts. Wij geven dus na meerdere ervaringen de voorkeur aan een kamer aan de achterkant. Ik hoorde dit jaar van de eigenaar in ons hotel dat het zo warm is op de kamers omdat Italianen dat willen. De meeste Nederlanders willen een koele kamer en met het raam open slapen. Italianen precies het omgekeerde, warme kamers en de ramen potdicht.

En dan ben ik nog vergeten te melden dat als het gaat sneeuwen de sneeuwschuivers dan rond 5 uur 's ochtends al beginnen en dat is zelfs met de ramen dicht een vreselijke herrie. Ik zit dan gelijk rechtop in mijn bed, maar dat is heel persoonlijk, ik lig al jaren naast iemand en die hoort nooit iets, slaapt overal dwars doorheen.
Succes dus met de keuze, je zult vast een fantastische vakantie hebben in Selva/Armin.

Ow jee Jojo, we hebben al geboekt. Heb jij ook in Hotel Armin overnacht!?

Nee, ik ben nog nooit in hotel Armin geweest, maar heb wel gehoord dat het het goed is. Laat maar even horen hoe het was als je terug bent. We willen in maart nog een week gaan. We hebben al meer dan 25 jaar het Dolomieten virus, daar kom je moeilijk weer vanaf. Wij zaten in hotel Aaritz, Freina, Stella, Laurin, Ingram, Alpina, en in een aantal ontbijtpensions en appartementen. Ook een paar keer in Corvara en een keer in Ortisei.

Is er iemand hier inmiddels al geweest?

Wij waren er in Januari, kamer aan de straatkant. Met de ramen dicht hadden wij geen last van het verkeer, maar je hoort wel wat. Als je echt een hele lichte slaper bent kan je misschien vragen naar een kamer aan de andere kant. De eigenaren zijn erg vriendelijk.

Hallo Marcel bedankt voor je antwoordt. Hoe ver ligt het hotel van de skipistes en liften af? Kun jedit lopen met je skischoenen?

Hi Marvin, er is een hotelbusje die je ieder half uur, de hele ochtend, brengt naar alle liften in het dorp. De skibus van ValGardena stopt op ongeveer 50m van het hotel (handig als je terugkomt met de bus vanuit bv. Ortisei). Terugskieen kan, maar dan moet je wel een keer je skies uittrekken en een stukje lopen. Vanaf de Ciampinoi langs het water een skiweggetje tot vlak voor het hotel. Vanaf de Dantercepies moet je bij de beginnersliften helemaal naar beneden en dan vlak langs de sporthal tussen de huizen door glijden tot aan het pleintje waar de bus ook stopt, vanaf daar een minuut lopen naar het hotel. Veel plezier daar.

Nogmaals bedankt, erg fijne info. Hoelang is het ongeveer lopen naar de Ciampinoi lift als je het busje niet wilt gebruiken?

Ennuh lekker gegeten in het hotel? ;-)

Die Ciampinoi is 10 minuten strompelen, maar de stoep is niet heel breed, loopt omhoog en was een schaatsbaan in januari. Dan is het busje wel heel comfortabel hoor. Het eten was OK, soms niet heel super, maar zeker niet slecht.

Ohhh, toch maar niet meer vertrouwen op de recensies die op internet staan. Die hadden het over goed eten. :P

Ja, nou ja, wij zijn een beetje verwend geraakt door een hotel in Oostenrijk. Je kan bij Armin echt wel lekker eten, wees niet bang.

Plaats een reactie