Route vanuit Nederland / sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo

Ik lees nogal veel verschillende berichten over de juiste route. Wij gaan vrijdag weg.
Hoe zit het dan met drukte (januari dus geen vakantietijd) bij München? Of moet ik helemaal niet over München gaan maar over de Fernpas? Is dat verstandig gezien de sneeuwval die er nu vrijdag aan lijkt te komen? Ik voel er niet veel voor om over een bergpas te glibberen.
Hoe is de Brenner met sneeuw? Ik ben er echt totaal niet bekend…

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Hallo Onno

wij gaan al een aantal jaren naar Val Gardena en rijden bijna altijd via munchen dit rijd eignlijk wel het beste wel afhankelijk van de vertrektijd uit nederland en welke dag. we zijn ook wel eens gereden via de Fernpas en dan naar Innsbruck dit is wel korter maar rijd minder snel door,Normaal vanuit groningen doen we er ongeveer 11 uur over om in val gardena te komen. nog 14 nachten wachten dan kunnen wij er ook weer heen wij gaan rond een uur of tien savonds vertrekken en hopen dan rond negen uur bij de sella pas te ariveren.
de Brenner met sneeuw is eigenlijk nooit een probleem geweest zie ook http://www.asfinag.at/webcams .
succes onderweg en veel skiplezier in de dolomieten (gaat zeker lukken)

Bedankt! Ik denk dat ik de Fernpas gezien de verwachtte sneeuw maar links laat liggen. Is het in januari druk bij München?
Via München is wel iets meer km’s maar daar heb ik geen hekel aan. Dus jij hebt de Brenner wel eens met sneeuw gereden? Heb zelf het idee dat de Brenner groter / makkelijker is dan de Fernpas. Klopt dat?
Wij gaan vanuit Apeldoorn en willen om 21:00 uur weggaan. Als het meezit zijn we dan vroeg maar dan kunnen we ook gelijk gaan doen waar we voor komen: skiën!
Jij ook veel skiplezier!

Ook wij rijden altijd over München. Als je s´nachts rijdt dan ben je zeker voor de drukte München voorbij. Hebben wij ook jaren op die manier gedaan en dan lekker die zaterdag al op de latten. De Brenner is goed te rijden, ze houden hem goed bij. WIj hebben hem een keer met sneewval gereden dan moet je gewoon de snelheid aanpassen en heb je geen enkel probleem
Heel veel plezier, maar dat zal daar zeker lukken.

Wij beslissen onderweg altijd pas of we de fernpass of Munchen nemen, aan de hand van de fileberichten. Maar wij rijden altijd overdag.

Volgens de ANWB routeplanner is de Fernpas 70 km en 2 minuten korter dan Munchen. Als wij 's nachts zouden rijden denk ik ook dat we voor Munchen zouden kiezen.

Brennerpas is niet te vergelijken met de Fernpas. Nog nooit meegemaakt dat er daar problemen waren. Fernpas eigenlijk ook nooit problemen gehad, maar dat is meer gekronkel.

Veel plezier in de Dolomieten. En laat je even weten hoe het geweest is?

Doe gewoon over de Brenner, dat is een autostrade recht op recht (of toch zo goed als), zelfs als het daar sneeuwt heb je heel vlot verkeer. Nooit problemen gehad daar. Dus: Munchen, Innsbruck, Brenner. Have fun in Selva! :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Mijn keus is gemaakt. We knorren fijn langs München. Als we om 21:00 uur gaan moet dat sowieso geen probleem zijn. En dan over de Brenner. Al dat gestuur op een Fernpas heb ik niet zoveel zin in.
Ik hoop jullie zeker te laten weten hoe het was!
@Marlene: staat je verslag al online?

Ik heb nog geen verslag gemaakt. Op dit moment andere prioriteiten.
Ik heb ook geen idee wanneer ik tijd heb om het te maken.

kom zelf ook uit apeldoorn, rijden via munchen is het beste.brenner is nooit een probleem.

fernnpass is druk in winterperiode. vanuit apeldoorn 12 uur gereden naar val gardena.

veel plezier daar, het is een heel mooi skigebied, 1 van mijn favorieten.

groet willem.

@Willem
Ga je dit jaar ook? 12 uur rijden: doe je dan rustig aan (veel rusten) of moet je dan doorgassen?

Wij gaan ook aanstaande vrijdag naar de Dolomieten. Naar Campitello, Val di Fassa, maar skieen ook in VAl Gardena, Dolimitie superski-pas…

Wij gaan ook via Munhen, lekker makkelijk, wel iets meer km, maar over het algemeen beter te doen dan via de andere pas!

Have fun daaro, en zal zelf hier een verslag plaatsen hoe de situatie daar is en hoe we het hebben gehad!

Gr Herman

Als ik het goed zie zijn er wel werkzaamheden bij richting Neurenberg. Is het nodig om die te ontlopen of is het niet nodig als je in deze tijd 's nachts rijdt? Pas een keer giga in de file gestaan, dat is niet tof, maar was overdag. Dat was bij Bonn geloof ik.

Vorige week vrijdag vertrokken vanaf de Veluwe, via Sauerland route. Iets meer kilometers maar minder druk, vertrokken om 05.30 en waren om 15.00 in Selva. Natuurlijk via München en Brennero. Fernpass is meer gekronkel en kost daardoor wat meer tijd.

Groet en veel ski plezier.

Ik ga altijd lekker met de bus , simpel en goedkoop , Interbus uit Noordwijk rijdt er iedere vrijdag naartoe.

Wij rijden al jaren over de Fernpas en wel op zondag waneer er geen vrachtverkeer op de weg zit.

De Duitsers zijn op dit moment bezig om de A8 te verbreden (Kalsruhe - München) met alle snelheidsbeperkingen tot gevolg. Probeer daarom zo snel mogelijk de A7 te bereiken en via de A7 die direct aansluit op de Fernpas Oostenrijk te bereiken. Het grote voordeel van de A7 is dat het alle grote Duitste steden en de standaard Routeplanner-routes ontwijkt. De Fernpas is op zondag een gemakkelijke route zonder al te veel klimmingen of dalingen en binnen no-time ben je al in Innsbruck om vervolgens de Brennerpas over te gaan.

Vanuit Breda gaan we vaak via Venlo - A61 - Köln - A3 - Würzburg - A7 - Fernpass - Innsbruck - Brennerpas. Vertrek 6:00 aankomst 14:30.

Als de reconstructie van de A8 gereed is (ongeveer 2020 dacht ik), zal ik de route mogelijkerwijs aanpassen.

Plaats een reactie