Wolkenstein, restaurants/pizzeria's glutenvrij?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Ik ga in maart naar Wolkenstein. We zitten in een appartement en willen niet elke avond zelf koken. Wie heeft er tips voor een restaurant/ pizzeria waar je glutenvrij kunt eten?

Zelf kwam ik op internet hotel Nives tegen dat blijkbaar ook een restaurant heeft voor niet hotelgasten met een glutenvrij keurmerk. Verder kan ik weinig vinden.

Helemaal links onderaan de piste kaart bij wolkenstein (zwarte piste/2p stoeltjeslift) ingang van langental (vallunga tal )/dus nog links van de dantercepiers lift vind je een hut waar alles goed staat aangegeven (gluten en lactose vrij danwel niet vrij)!

Heb jij nog meer tips voor hotels hutten in andere plaatsen met een groot skigebied?

Tnx.

  • in Ischgl zit hotel Fliana en hotel Adler (die laatste maakt reclame via het ncv blad en met de eerste zelf ervaring met super keuken)
  • in hinterglemm zit een nieuw restaurant tegenover de tanzhimmel, met glutenvrije vermeldingen op de kaart.

Mijn ervaring is dat de meeste wat luxere hotels er prima rekening mee houden, mits van te voren gemeld. Hutten op de piste blijft lastig. Vaak is in de grote selfservicerestaurants wel iets van friet of salade mogelijk en in fiss zag ik ook iets van zoetigheid (voorverpakte noga) En soms is het gewoon toeval dat je iets tegenkomt, daarom ook mijn oproepje hier.

Zie ook website livaad.nl voor tips. Met name over Oostenrijk staat veel tips.

Plaats een reactie