Van S.Cristina naar Selva

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Is het goed te doen op de ski van S.Cristina naar Selva? En naar het naastliggende gebied Alta Badia?
We zitten in een appartement aan de noordkant van S.Cristina.

Met één ski toch wel een hachelijke tocht denk ik maar met twee ski’s gaat dit zonder problemen. Je kan vanuit S.Cristina makkelijk tochten maken richting Alta Badia, tijd zat om dit te doen voor een iets wat geofende skiër.

Doe zeker eens de tocht naar de Seiseralm, de busrit van de monte pana naar de seiseralm alleen al is de moeite.

Gebruik even de zoek functie. Er is zeer veel verteld over je vraag en andere tochtjes in de Dolomieten.

May the ski force be with you !!

Het is prima te doen. Hier een handige site om je route te plannen en ook om te zien welke liften open zijn:

http://www.dolomitisuperski.com/en/ski-more/ski/ski-route-pl…

Er is ook een app die je kunt downloaden van dolomiti superski waarop je kunt zien welke liften open zijn (met de huidige sneeuwhoeveelheden wel handig).

De cabine bij de saslong nemen en de rode bordjes van de Sella Ronde volgen
en er lopen skibussen

Net weer terug uit St Cristina. Heerlijk gebied, en alles is zeer goed (op twee ski’s) te bereiken. De Sella Ronda is een handige route om als uitvalsbasis te gebruiken naar andere gebieden/pistes die verderop liggen.

De SeiserAlm is inderdaad ook heerlijk skien; probeer hem ook te bereiken vanaf de Col Raiser-Seceda. Vanaf de Seceda een piste van 10-11 km naar Ortisei (met een fantastisch eet-tentje onderaan de afdaling). Vervolgens een klein stukje door het dorpje Ortisei lopen, en aan de andere zijde omhoog richting de SeiserAlm. Aan het einde van de dag met de bus terug naar de Monte Pana en met de lift terug naar St Cristina; en je hebt een mooie toch te pakken.

Met één ski toch wel een hachelijke tocht denk ik maar met twee ski’s gaat dit zonder problemen.

Ik heb dit anders probleemloos gedaan op één ski; OK een brede waar je met twee voeten op staat, maar toch…

Rob

Heel erg bedankt voor jullie reacties! En ter info…ik heb 2 ski’s!! ;) haha

Plaats een reactie