gebirtsjager tour(valgardena)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wie wil er mee met gids vanuit ortisei om de kosten te delen(300e)of morgen of as zaterdag

*bericht bewerkt door moderator op 22 jan 2015 17:59: goede subforum geplaatst

Ha,

Na zoveel info (en recente detail topics) op dit forum kan je toch zonder gids je weg toch wel vinden op deze tour? ;-)

Wil je na afloop in dit draadje je ervaringen melden?
Ben erg benieuwd of het traject Ortisei-Wolkenstein en aan het einde van route nog Wolkenstein-Ortisei niet net teveel van het goed was.

Volgens alle info op wintersporters is het niet te doen vanuit ortisei ,volgens het plaatselijke bergburo is het geen probleem.soms moet je het met locals doen zodat je er volop van kan genieten.

eens! (maar wel wat duur IMHO)

Ik ben heel erg benieuwd of en hoe het je gelukt is qua tijd vanuit Ortisei!

Voor 65,- per persoon kan je half pension overnachten in een berghut ergens halverwege zodat je de tocht in 2 dagen kan doen; is goedkoper dan de gids, je kan de tocht op je dooie gemak doen, je zou een uitstapje kunnen doen (Lagazuoi ook even rechtsom bijv of de Marmolad) en je bent een ervaring rijker.

300,- voor een gids? Mij te veel geld. Wel geweldig beroep; de gehele dag mogen skien en er nog vet voor worden betaald … Als we tegelijkertijd in de Dolomieten hadden gezeten dan had ik het voor 150,- gedaan ;-)

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Zat ik ook al aan te denken !! Gewoon ergens overnachten. Niet voor het geld maar om meer te genieten en de uitstapjes te maken.

May the ski force be with you !!

Wij hopen over 4weken weer te gaan hopen zo meer kans te maken. Dus mocht iemand mee willen vanuit ortisei, aanmelden bij het berg buro. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en minder kosten.Trouwens wij waren vanuit Ortisei 1/2 12 bij Sotocuda wat zeer mooi was.

Hierbij wat foto,s van de bevroren watervallen,sorry krijg foto,s niet geupload en bericht niet verwijderd.

@ceel, hopen meer kans te maken? Niet gehaald?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@ceel, ben nu toch wel benieuwd of je de tour nou geheel gedaan hebt en indien niet waar het op stuk liep? Aan de sneeuw en de drukte zal het niet gelegen hebben neem ik aan?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Unit106 wij hopen over drie weken de Tour te gaan maken.dus nogmaals mocht iemand interesse hebben aanmelden bij het berg buro in Ortisei.

@Ceel : Krijg sterk het gevoel dat je niet durft te vertellen waarom het je niet de 1e keer gelukt is. En ja, wij waren er van overtuigd dat het practisch onmogelijk is en ja, jij dacht het beter te weten. Maar jouw ervaring kan anderen wel helpen om de beslissing te nemen om vanuit Ortisei, St Christina of Wolkenstein te vertrekken.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Kom net daar vandaan, lijkt me geen doen, zelfs al zou je geen enkele wachttijd hebben.

Van uit Ortisei is het met gids denk ik niet te doen. Om nou te skien van 09.00 uur tot 16.00 uur met idee dat je op tijd terug moet zijn is niet de soort vakantie wat ik wil. Over 3 weken is trouwens ook een van de drukste weken van het jaar.

May the ski force be with you !!

@ceel, succes !!! We horen graag of het jou dit keer wel gelukt is en ook zeker of je er van hebt kunnen genieten.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Het is niet mislukt hoor de vorige keer, ik vind wel leuk dat je ons er nog aan herinnerd.
Aan het weer kan het denk ik niet liggen als ik de weerkaarten voor volgende week zie.

En @ceel? Nog een poging gewaagd?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Niet nog een poging ,maar gewoon gedaan vanuit corvara ,leuk om een keer gedaan te hebben maar zullen het niemand aanraden(teveel met de bus)

Afgelopen dinsdag deze tour gedaan vanuit Wolkenstein. 's Ochtends 8:30 de Dantercepies richting Corvara gepakt.
Van daaruit richting de Marmolada. Hier dik een halfuur moeten wachten voordat we naar boven konden. Weer terug onderaan hoefde we maar twintig minuten te wachten op de bus richting Alleghe. (aan het einde van de kloof die start bij de lift van de Marmolada.) Erg leuk om ook eens te zien, want ik was er nog nooit geweest!

Bovenaan Alleghe helaas een keer de verkeerde piste gepakt, waardoor we de bus richting Cinqe Torri net voor onze neus zagen wegrijden. Uiteindelijk hebben we maar een taxi gepakt voor 50 euro (8 personen dus 6 euro pp).

Ik ben een groot fan van Cinqe Torri en in het speciaal Scoiatolli dus we hebben 1x die afdaling gedaan waarna we toch wel echt tempo moesten gaan maken richting Lagazuoi.

Rond 15:35 begonnen aan die afdaling met aansluitend de paarden. Voor de anderen was het de eerste wintersport in Italië, dus ze hebben hun ogen uitgekeken!

Vanuit Armentarola zo snel mogelijk de zigzag gemaakt richting Corvara en uiteindelijk Wolkenstein. Aankomst bovenaan de Dantercepies: 17:00uur.

Ik raad de tocht zeker aan! Het is weer eens wat anders dan de Sella Ronda, alleen de Marmolada, alleen Lagazuoi enzovoorts. De tocht zou ik niet nog een keer in dezelfde week maken. Je bent erg lang onderweg voor relatief weinig kilometers op de piste.

Is de tocht te doen vanuit Ortisei? Ja dat geloof ik wel. Als je de Marmolada overslaat zie ik al helemaal geen probleem.

Iedereen heeft een andere definitie van een goede dag op de pistes. Ik hou ervan om een lange tocht te maken en het geeft mij zo’n kick om precies optijd bij de laatste liften aan te komen. Vanaf Cinqe Torri hebben we in de spanning gezeten of we het wel zouden redden. Sommige vinden dit stressen, maar een beetje stress is gezond en zorgt ervoor dat je met een megagoed gevoel je appartement instapt!!

Afgelopen donderdag de tocht willen maken. (Ook met start vanuit Wolkenstein).
Helaas al moeten afbreken in Corvarra omdat enkele liften werden gesloten ivm harde wind.

Volgend jaar maar weer eens proberen. @stijn-hoogendoorn: leuk verslag!

Bedankt voor het verslag Stijn-Hoogendoorn. in 1,5 uur van boven Lagazuoi tot op Dantercepies, ik had een behoorlijk langere tijd ingeschat. Valt dus weer mee, maar ik houd eerlijk gezegd niet zo van die spanning van haal ik het wel of haal ik het niet, dus ik neem een iets ruimere marge aan denk ik.

Wij gaan hem ook dit jaar weer proberen volgende week. vorig jaar was hij afgesloten. maar zie ook vorig topic https://www.wintersporters.be/skigebieden/altabadia/forum/to… hier staan toch zeer interessante tips in en toch interessante kaartje van @unit106. ik laat wel weten of het gelukt is. :-)

wij zouden in de eerste week van de paasvakantie 3 dagen St. Cristina aandoen, speciaal om de tour te doen (we hebben 3 dagen voorzien, het moet toch wel op 1 van de 3 schitterend weer zijn :) )

Maar we beginnen serieus te twijfelen of we niet zouden uitwijken naar het westen in de zuidalpen. (we blijven sowieso in de zuidalpen, want in week 2 moeten we in Passo Tonale zijn).

De condities gaan er blijkbaar snel achteruit? Ik heb als bron enkel de webcams. De dorpen zijn reeds volledig groen met daarboven enkele witte slingers. Uit ervaring weet ik wel dat dit nog leuk skiën is, maar of je nog de complete tour zal kunnen doen, daar twijfel ik toch sterk aan.

Wij gaan 9, 10 en 11 april ginds skiën. Als de vooruitzichten op warm weer blijven hangen, gaan we misschien einde deze week nog annuleren en uitwijken.

Ik heb de tour vorige week ook voor het eerst gemaakt super! Vanuit Corvara vertrokken dus was prima haalbaar inclusief Marmolada en nog wat afdelingen bij Cinque Torri en Ceviche. Vooral het stuk vanaf Marmolada door de kloof skieen was voor ons het hoogtepunt! We hadden geluk, telkens stond er een taxi te wachten die precies plek voor 2 had. We zijn dus erg weinig tijd kwijt geweest aan wachten en taxi. Dat geluk heb je helaas maar 1 keer :).

Echt een aanrader, maar inderdaad die dag maar zo’n 51 km gemaakt op een dag (volgens de skipas), zeker zo’n 10 km minder dan een ‘normale’ dag.

Aanrader!

P.s. De sneeuwcondities holde mijn inziens inderdaad achteruit, visueel viel het mee maar vond het allemaal erg ijzig worden op sommige stukken, afgelopen zaterdag was het om half 12 al tot de enkels in de pap… Het leek wel gletcher skieen in de zomer.

Let it snow!

Plaats een reactie