Parkeren (gratis of goedkoop) Sankt Christina (Val Gardena)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Christina (Santa Cristina)

Beste forumbezoekers!

Over iets meer dan 2 weken reizen wij af naar Sankt Christina voor een weekje Dolomieten. We hebben een te schattige kamer geboekt in een berghaus op de piste. De eigenaar heeft ons aangeraden te parkeren bij de Col Raiser Valley Station parkeerplaats (tegen betaling), waarna we de lift moeten nemen en hij ons boven ophaalt. Heeft iemand een idee wat je betaalt om daar te parkeren? En zijn er nog andere opties in het dorp om goedkoop/goedkoper/gratis te parkeren? Ik kan erg weinig vinden op internet!

Bedankt voor de ideeen!

Anne

Eat, sleep, board, repeat.

@SnowAnne; zitten jullie toevallig in berghaus Fermeda?

@ArjanvdM Inderdaad ;)

Eat, sleep, board, repeat.

Hebben wij vorig jaar gezeten, erg gast vriendelijk zeker een leuke berghutte !
Parkeren bij Hotel Jagersheim, de parkeerwacht aldaar zal je doorverwijzen naar een parkeerplaats achter het dalstation Col Raiser. deze parkeerplaats is met een ketting afgesloten.
Ik kan me niet precies meer herinneren wat het parkeren daar kostte maar het was prima te doen (want anders was me dat vast wel bij gebleven ;-)
Met de gondel omhoog en boven even bellen. Je wordt dan opgehaald (ws door de schoonzoon) met een sneeuwscooter met aanhanger tenzij je 's avonds aan komt dan komen ze je beneden ophalen.
Wij zitten in dezelfde periode in Ortisei maar gaan zeker een drankje doen bij Fermeda, misschien komen we elkaar daar dan wel tegen.
Let wel op dat je gedurende je verblijf de tijd in de gaten houd want de laatse lift omhoog missen betekend dat ze je beneden op moeten halen en dat kost geld (ik meen €50).

Hierbij alvast een voorproefje van jullie “voortuin” het grootste gebouw rechts van het midden is Fermeda.
's ochtends als eerste over de verse piste naar beneden knallen… heerlijk !!!

null

Ha wat goed om te horen! Wie weet komen we elkaar tegen! En dat parkeren komt dus wel goed!

Eat, sleep, board, repeat.

Plaats een reactie