Naar Cinque Torri

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo,

Wij gaan eind februari naar Wolkenstein en willen graag een keer naar Cinque Torri skiën, is dat te doen en hoe komen we daar?

We hebben we een de afdaling genomen bij Lagazuoi.

Kan iemand mij helpen?

Vroeg weg en al skiënd naar Armenterola, daar met het busje naar Falzerego.
Dan kun je ook verder met de bus of je neemt eerst de gondel naar Lagazuoi en dan aan de zelfde kant naar beneden skien richting Cinque Torri. Je kunt vandaar weer terug langs de weg richting Falzerego. Dan met de gondel weer naar boven en de afdaling aan de andere kant van lagazuoi naar beneden naar Armenterola.

Dienten Die Alte schule

Wel even checken of je tot Cinque Torri kan skien vanaf Falzarego. Dat lukt niet altijd. Terug is vrijwel altijd mogelijk.

Mooi gebied. Je kan overwegen als je snel genoeg bent eerst naar Son dei Prade te gaan en ook nog wat pistes van Cortina te doen.

Hallo,

Bedankt voor de reacties, maar kan ik vanaf Lagazuoi, zo naar een lift, die naar Cinque Torri gaat skiën?
En vanaf cinque Torri dan weer naar de gondel?

En Falzargo ligt dat voor cinque torri?
Iemand een idee van welke liften ik dan moet nemen en welke pistes?

Wil niet verdwalen.

Wordt op deze manier wel heel moeilijk uitleggen.
Zie dit skiplan. Duidelijker wordt het niet.

null

May the ski force be with you !!

OK, soms kan je niet skien terug van Cinque Torri naar Lagazuoi ivm met de laaste lift in Cinque Torri die niet open was, maar dan terug naar beneden en de bus pakken. Die komt elke 15 min of zo, en is 10 minuten rijden.

Van Lagazuoi, kan naar Cinque Torri op de ski’s, al moet een beetje met je skistokken. Refugio bovenaan de eerste lift in Cinque Torri heeft het besten eten.

Dus, terug met ski’s van C.T. naar Lagazuoi of met de bus. Gratis met jouw ski pass. De brengt je naar lift omhoog voor Lagazuoi en kan je naar Hidden Valley skien.

Is wel te doen in een dag, maar dan moet je vroeg weg en temp houden. Wel tijd voor koffie, en een korte lunch, als je temp houdt. Je moet beneden zijn van Hidden Valley uiterlijk 14.30 denk ik…

Ik hoop de je blauwe lucht hebt, anders zie de C.T. niet zo goed. Ik heb het gedaan een paar weken geleden, en was het bij Armentola om 9.30, had wel een lange koffie, lang gelunched, en was ik terug in La Villa om 15:50.

Wij zijn op maandag 02/2 vanuit Selva in Cinque Torri geweest. We zijn eerst naar Armenterolla geskied en hebben daar de taxi naar de lift naar Lagazoi genomen. Nadat we met de gondel boven waren aangekomen zijn we vanaf de top meteen rechtsaf geslagen voor een mooie rode afdaling terug richting het vertrekpunt van de gondel.

Halverwege deze afdaling is er een splitsing. Rechtsaf terug naar de gondel en linksaf richting Cinque Torri. Als je deze afslag neemt eindig je langs de weg. Aan de overkant van de weg begint de stoeltjeslift Gallina. Je steekt de weg over en volgt voor de stoeltjeslift langs een pad naar links. (wel even prikken)

Dit pad brengt je vanzelf bij de volgende lift. Hier vandaan kom je met twee liften op de top van de Nuvolao. Afhankelijk van je tijd kan je hier wat pistes skieen. Dan neem je de verbindingslift naar de piste welke je terugbrengt naar de Gallina-lift. In deze piste zitten wel een paar vervelende prikstukken omhoog.

Als je uit de Gallina-lift komt ga je rechtsaf en volg je de bordjes Lagazoi en kom je vanzelf weer terug bij de gondel naar Lagazoi. (weer een prikstuk)

Als je rond 13.00 / 13.30 uur weer in de gondel zit heb je ruim de tijd om terug in Selva te komen (zonder extra stop om te eten)

Wat betreft natuurschoon is dit in combinatie met de afdaling van Lagazoi naar Armentarola een van de hoogtepunten van onze vakantie geweest.

Zenith,

Bedankt voor de reactie, dat moet nu zeker lukken!! Bedankt!

Als je een auto hebt kun je ook over de weg 's ochtends naar de Falzaregopas rijden.
Heb je ter plekke meer tijd en hoef je niet allerlei rotverbindingen te nemen.
Vorige week waren alle passen over.

@Pino. maar dan mis je de mooie afdaling terug naar Armenterola, of staat je auto nog boven ;)

Dienten Die Alte schule

@Pino. maar dan mis je de mooie afdaling terug naar Armenterola, of staat je auto nog boven ;)

Elly3 op 17 feb 2015 21:53

Je maakt vooral tijd die je kunt genieten. Die afdaling kun je ook nog een andere keer doen (“moet” je doen).
Je kunt je auto daar ook een nacht laten staan en de volgende dag ophalen. Voor je tijdsschema: taxibus in Arraba tot bovenop Laguzoi precies 60 minuten vorige week.

Boek dan Lagazuoi voor een nacht, haha. Oprecht een aanrader en helemaal niet duur. Prachtig man die zonsondergang als je ff iets verder doorloopt naar de punt. Krijg je dit soort plaatjes:

null

Plaats een reactie