cabine ciampinoi in Wolkenstein geevacueerd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Door een omgevallen boom zijn vandaag circa 200 personen geëvacueerd uit de cabine lift Ciampinoi In Wolkenstein (Selva - Wolkenstein)
De hele dag waaide het al hard in de Dolomiten. Waarschijnlijk hierdoor is de boom omgevallen en op de kabel terecht gekomen. Binnen 45 minuten werden de eerste personen via een touw omlaag gebracht. met een een helikopter werd op elke cabine een reddingswerker afgezet.
Bij de cabines die niet via een touw verlaten konden worden, werden de personen met max 4 tegelijk mbv de helikopter opgepikt.

na ca 3 uur, net voor het donker werd, waren allen personen geëvalueerd.

*bericht bewerkt door moderator op 05 mrt 2015 21:38: In goede subforum geplaatst

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als ik dat filmpje zo bekijk is het niet best gesteld met de sneeuwhoeveelheid in de Dolomieten. (iig in het dal)

Is niet veel anders als anders. Ze hebben daar aan een paar cm sneeuw genoeg.

May the ski force be with you !!

Wij hadden die dag een trip naar de Ciampinoi gepland maar hebben op t laatst besloten om in onze “voortuin” op de Seiser Alm te gaan skieen, opzich heel raar wat die bewaren we ieder jaar tot de laatste dag.
Hoeveel geluk kan je hebben…

@FredBij ; niks te klagen over de sneeuwhoeveelheid hoor, in t dal /dorpen ligt idd nagenoeg niets maar daar hebben we het ook niet nodig, de pistes liggen er prachtig bij en afgezien van die nordfohn buitengewoon mooie en goede condities.

@ArjanvdM: Ik ben blij met je update. Ik vertrek 13 maart en hoop op heerlijk week en dito pistes!

Aftellen maar!

Plaats een reactie