vliegen naar italie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

wij willen deze winter graag met het vliegtuig naar italie (val Gardena)
Wie heeft hier ervaring mee en hoe zit het met de transfers van de luchthaven naar het ski gebied ?

Wim, als je dit wil doen kan je best even je licht opsteken op http://www.flytovalgardena.com/
Er zijn verschillende vlieghavens die bustransfers naar het skigebied hebben. De bustransfer valt eerlijk gezegd wel wat tegen qua afstand, vooral op de terugweg wordt dit als een helse tocht ervaren. Best ook op tijd boeken als je het op die manier wil doen.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Dit mapje toont je de vlieghavens qua afstand ongeveer.

null

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hallo Wim.
afgelopen winter vanaf Rotterdam gevlogen op innsbruck, daar auto opgepikt die in nl al gehuurd hadden en naar Valgardene gereden.er kunnen ook tranfers geregeld worden (prijs +/- 475.00) maar dit is nog duurder dan een auto huren +/- 225,00 voor 5 dagen.( 7.00 vliegen en 12.00 op de piste)

ryan air weeze bergamo daarna gaat er een pendelbus naar selva prima te doen (transver bergamo- selva )kost je wel wat tijd. alles te vinden op internet.

Dat heb ik vorig jaar gedaan. Met Transavia op Innsbruck gevlogen. Van daar met een taxibusje opgehaald en een week later weer teruggebracht. Er zijn enkele taxibedrijven in Val Gardena die dit tegen een vaste prijs doen. Aangezien wij met acht personen waren (precies een vol taxibusje), was de prijs ongeveer 60 euro pp heen en terug. Met een kleinere groep zal de prijs pp hoger zijn.
Het is heel goed bevallen. Goed contact via email in (gebrekkig) engels. De taxi was ruim op tijd en zette ons voor de deur af. Vriendelijke, behulpzame chauffeur. Je hoeft niets vooraf te betalen. Contant betalen ter plaatse (geen creditcard).

Er gaat in het seizoen ook een bus vanaf vliegveld Innsbruck naar Val Gardena. Drie keer per dag op vrijdag, zaterdag en zondag. Te reserveren via Internet. Kost 25 euro enkele reis of 39 euro retour. Deze zal je in het centrum van het dorp afzetten, dus misschien heb je nog aansluitend een taxi nodig. Ik heb hier verder geen ervaring mee.

Hoi Richard I

Hoe lang doe je er ongeveer over om dan van Innsbruck in Val gardena te komen, is dit wel te doen ?

Met de taxi ongeveer anderhalf uur. Best te doen dus.

Dat valt erg mee Richard I

Het hangt natuurlijk erg af van de drukte. Ik heb ook wel eens op zaterdagmiddag laat de afslag bij Chiusa/Klausen genomen. Toen deden we over de laatste 40 km naar Selva een uur of drie…

Maar dat is denk ik een probleem in veel winterspoortplaatsen. Alle verkeer moet over één weg, en aan het eind van de zaterdag wil iedereen van die weg gebruik maken.

Dat was overigens nog voor de aanleg van de tunnel bij Santa Cristina. Het verkeer hoeft daar nu niet meer door het dorp heen.

Wij vliegen al enkele jaren vanaf Dusseldorf (Weeze) (wonen zelf in Eindhoven dus is maar 3 kwartier rijden) naar Milano (Bergamo). Vanaf Bergamo huren we een busje en dan rijden we in 3,5 uur naar Ortisei!

Plaats een reactie