Accommodatie Tips Val Gardena / Alta Badia / Santa Christina

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Forza Italia!

Na jaren lang op wintersport te zijn geweest in Frankrijk en Oostenrijk, zijn wij toch wel erg nieuwsgierig geworden naar Italie (Sud Tirol)
Ik heb hier al best veel gelezen over het fantastische skigebied met vele uitgangsmogelijkheden, prachtige panorama’s en het heerlijke eten. Maar wat mij ook direct opvalt is dat het aanbod aan reizen naar Italie onder de Nederlandse Reisorganisaties wat beperkt is ten opzichte van Oostenrijk.

Hebben jullie tips wat betreft accommodaties?
Wij (mijn vriendin en ik) hebben een voorkeur voor de periode van 4 tot 11 feb (16)
Verblijven graag centraal in het gebied (aansluiting op de Sella Ronda)
Dicht bij de lift vinden wij belangrijker dan dicht bij de kroeg, maar het centrum op loopafstand heeft de voorkeur.
Wij hechten weinig waarde aan een super de luxe accommodatie zolang het schoon is, is het prima.
Vorigjaar in landhaus Staudacher in Gerlos gezeten. Super simpel maar brandschoon / goedkoop en centraal dus prima voor ons
Geen voorkeur voor app of hotel. Vorig jaar logies ontbijt beviel prima.

Samengevat. zijn we niet gebonden aan schoolvakanties en zoeken we een simpele betaalbare accommodatie in de omgeving Val Gardena / Alta Badia / Santa Christina

Alle tips zijn welkom! Thanks! :)

Je weet niet wat je niet weet.

Even op de sites van Alta Badia, Val Gardena enz kijken, daar staan de accommodaties wel op. Googlemaps kan ook, beetje inzoomen en daar staan ook veel onderkomens.

Garni Murfried, ligt aan de piste, loopafstand van het centrum. Heel erg schoon en schatten van mensen. Het is alleen ontbijt.

Ligt in Selva?

Garni Horizont, naast de Costa bella lift in Selva. Paar minuten lopen champinoi lift.
Loopafstand restaurants etc,

http://www.ruaciahof.com/en/

Ligt naast de Saslong lift en de ondergrondse trein richting Seceda.

May the ski force be with you !!

Bedankt voor de reacties ik ga er naar kijken :)

Je weet niet wat je niet weet.

Heeft er iemand ervaring hier met Garni Mezdi in Santa Christina.
Garni Mezdi
Via Val 10, 39047 Santa Cristina in Val Gardena, Italië

Ik heb een interessante aanbieding gevonden. maar het lijkt wat ver van de Lift te liggen. of rijdt er een Bus tussen Santa Christina en de Champinoi lift?

Je weet niet wat je niet weet.

Hotel Miramonti in Alba di Canazei, ben er een paar jaar geleden geweest en echt wel tevreden (lekker eten !!). Rechtstreekse aansluiting op de Sella Ronda (lift achter de deur) en aan de overkant van de straat de lift naar Buffaure-Ciampac (onderdeel van Val di Fassa en zeker ook een dagje skiën waard).

Linkje: http://www.booking.com/hotel/it/miramonti-canazei-alba.nl.ht…;

Je moet dan de bus nemen naar De lift van de Saslong of Champinoi. Zou wel de lift van de Saslong nemen. Ben je ook vrij snel boven richting Champinoi

May the ski force be with you !!

Niet direct aan de Sella Ronda maar wel simpel naar toe te skiën en midden in klein dorp (zonder wild vertier), Hotel Falzares in San Cassiano obv half pension voor iets van 1200 euro. 10 minuten lopen naar dalstation van de Falzarego lift (waar je een locker kunt huren voor skispullen zodat je niet hoeft te sjouwen). Prima hotel met goed eten.

Ik zou ook eens naar Val di Sole kijken. Een mooi skigebied waar je ook kunt gaan toeren van het ene dorp naar het andere. Madonna di Campiglio is het bekendste dorp maar prijzig. Ga je in Folgarida of Marilleva zitten, dan ben je voordeliger uit. Ze hebben hier zelfs een aantal weken in het winterseizoen waar je de skipas gratis krijgt bij een boeking.

Uiteindelijk is het toch Solden geworden. bedankt voor alle tips.
De beschikbare accommodaties in Selva zijn bijna allemaal flink duurder dan b.v. in Solden.
Vandaar dat we hebben besloten naar Solden te gaan. nog nooit geweest maar als ik de Reacties uit de omgeving hoor moet Solden ook een topgebied zijn.

Wij verblijven in Haus Amaris in Solden. Heeft er iemand ervaring met deze accommodatie?

Bedankt voor alle tips! volgend jaar starten we iets eerder met zoeken naar een slaapplaats in Selva.

Je weet niet wat je niet weet.

Mooi! Veel plezier in Solden!

Alvast een tip voor volgend jaar: kijk verder van Selva. Mijn voorkeur gaat uit naar Colfosco, Corvara en La Villa. Tourtechnisch net ff wat beter gelegen.

Colfosco. had ik net iets eerder moeten weten. ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. maar als ik even op de kaart kijkt heeft het een geweldige ligging. Ook de accommodaties zijn er betaalbaar. Dit moet hem volgend jaar worden.

Bedankt voor de tip! deze gaat in het aantekeningen boek voor 2018.

Je weet niet wat je niet weet.

Plaats een reactie