Tips Val Gardena 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Dag Allen,

Wij gaan in februari van dit jaar naar Val Gardena. Nu vroeg ik mij af wat daar nou de must-do’s zijn, naast de Saslong afdaling en de 10 km lange afdaling bij de Seceda.
Dus, tips zijn van harte welkom!
Ons hotel zit bij de Piz Sella lift, die dicht bij het visrestaurant Rifugio Comici uitkomt.

We maken graag tochten maar soms doen we een hele mooie piste ook 3x achter elkaar.

Groet en alvast bedankt,
Lucas

Gotta go fast

Bekijk vooral de filmpjes van @Kristy op deze site voor tips en voorpret! Over Val Gardena kan @CMAHulskamp je wel een paar geheimtips geven (zie zijn verslagen). Een stop op de SellaRonda verder vind je het dorpje Colfosco. Die vier pistes niet overslaan! Zijn echt leuk om te doen (en blijven vaak ook 's middags goed). Dan ben je in AltaBadia wat een soort ‘speelparadijs voor grote kinderen’ is. Can’t go wrong there. Daar kan ik je de tocht naar het Crucse kerkje en Lagazuoi aanraden, dat waren onze hoogtepunten als het wat drukker wordt en meer ‘winterwandelen’ dan skien. Hé welk hotel zit je dan?

Wat @Snder zegt, zeker met mooi weer het Edelweiss dal doen boven Colfosco en dan het terras op bij de Col Pradat hut. Prachtig uitzicht over de Sella. Eigenlijk is het allemaal prima skiën daar, zeker ook de toertjes. Van veel meer belang, kies je lunchplekken met zorg!! :-D

Ik vergeet de site te vermelden waar je veel info vindt:

http://www.altabadiaski.info/pages/mp.php?getpage=skiarea&am…

Als je tochten gaat maken wijk dan vooral zo veel mogelijk af van de Sella Ronda. Juist buiten de Sella Ronda liggen de rustige pistes die zeker de moeite waard zijn. Je hoeft ook niet perse een rondje om het Sella massief te maken. Wie gingen elke dag naar een ander gedeelte, skiede daar dan zo veel mogelijk pistes en keerden dan weer terug naar Selva.

En als er voldoende natuursneeuw ligt is de Kloof van Sottaguda een hele aparte ervaring. Reken dan wel op een stukje lopen en een busrit terug.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/177791

Tocht maken naar de Marmolada. Een bijzondere lift (3-traps gondel) en een schitterend uitzicht waarna je een lange afdaling te wachten staat langs onder andere een meer

vergeet ook niet de super 8

Ga eten bij de Friedrich August hütte op Col Rodella, als je naar Lagazuoi gaat bij Scotoni en op de pistes van Pralongia ga je naar Punta Triëste. Ook op de pistes van Gardeneccia (achter La Villa) kan je ook heerlijk eten.
Als je de 10 km doet vanaf de Seceda, moet je beslist even aanschuiven bij Anna, in het Annadal. De Apfelstrudel is daar goddelijk, evenals de rest van de kaart.

Eigenlijk kan je, op een paar uitzonderingen na, in heel het gebied goed eten. Maar bovengenoemde restaurants staan op mijn favorietenlijstje.

De dag afsluiten doe je daar met een Bombardino, een soort warme eierlikeur met slagroom.

*bericht bewerkt door Noblesse op 08 jan 2017 12:16

Thanks @all!
@Sndr Hotel Meisules.

null

Gotta go fast

Mooie plek! Alles bereikbaar binnen paar minuten. Oh, en restaurant Lee, bij middenstation van La Crusc afdaling La Villa. En voor de beste pizza’s met een flesje Lagrein moet je bij Las Vegas zijn bovenaan bij Piz Sorega. Maar dat is Alta Badia

Thanks @all!

@Sndr Hotel Meisules.

null

lucas5270 op 8 jan 2017 13:21

Koud plekje daar !!!

May the ski force be with you !!

Ga eten bij de Friedrich August hütte op Col Rodella, als je naar Lagazuoi gaat bij Scotoni en op de pistes van Pralongia ga je naar Punta Triëste. Ook op de pistes van Gardeneccia (achter La Villa) kan je ook heerlijk eten.
Als je de 10 km doet vanaf de Seceda, moet je beslist even aanschuiven bij Anna, in het Annadal. De Apfelstrudel is daar goddelijk, evenals de rest van de kaart.

Eigenlijk kan je, op een paar uitzonderingen na, in heel het gebied goed eten. Maar bovengenoemde restaurants staan op mijn favorietenlijstje.

De dag afsluiten doe je daar met een Bombardino, een soort warme eierlikeur met slagroom.

Noblesse op 8 jan 2017 12:09

Vorige week Friedrich August hutte

null
null
null

May the ski force be with you !!

Those were the days @CJAHulskamp!

*bericht bewerkt door Sndr op 08 jan 2017 18:05

Bij Friedrich August hebben we 2 jaar geleden een week gezeten. Heerlijke locatie. Na het skiën nog heel lang zon.

@CJAHulskamp
Ik zie nu dat er ook een hele borrelgallerij is bij de Friedrich August Hütte?. Heb ik daar nooit eerder gezien. En ik was daar toch ieder jaar wel een keer.

Plaats een reactie