Wintersport

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hoi,

Ik wil een keer naar val gardena, wil graag in januari gaan.
Maar is het weer en de sneeuw, wie heeft ervaring in deze maand.
En wat zijn leuke plaatsen, niet te duur.

groet Teun

Ik ben nu 2x in januari geweest en dat is qua weer elke keer anders geweest. De eerste keer veel zon en goede sneeuw, de tweede keer heel veel sneeuwbuien en veel mist. We zijn er ook nog niet uit wat nu wel de beste periode is. Maar qua sneeuwkwaliteit is het een goede periode. Leuke plaatsen? Ligt eraan wat je zoekt. Er is bijna geen apres-ski maar wel gezellige rustige tentjes. Wij gaan altijd naar Wolkenstein. Verwacht niet teveel oostenrijkse taferelen maar wel erg goed eten en magnifique koffie!

Wij gaan de 2e week van januari naar Wolkenstein, ben er nog nooit geweest, maar heb alleen maar goede verhalen gehoord. Wat betreft het weer weet je het toch nooit, zon is altijd leuk, maar goede sneeuw nog beter.

Ga al zeven jaar lang derde week van maart naar Wolkenstein helemaal goed niet meer zo koud en prima sneeuw

Ik ski er al sinds… m’n 8e, bijna elk jaar. Zoals al eerder gezegd werd, je kunt er tot in maart goed skien. Ben ook regelmatig in Oostenrijk en Zwitserland geweest, maar daar worden de pistes lang niet zo goed geprepareerd als in dit gebied. Er zijn jaren geweest dat we door groene bergen reden, maar het gebied toch perfect geprepareerd was.
Ik zit zelf altijd in St Christina, een rustig dorpje met wat leuke winkeltjes en veel goede restaurantjes. In Selva zit misschien in iets jonger publiek, inclusief een enkele discotheek. Ortisei is voor de rijken onder ons; grote luxe hotels en een mooie (kleine) luxe winkel straat. Je gaat niet naar dit gebied voor de apres ski, je gaat ernaar toe voor de oneindige hoeveelheid pistes en tochten die je kunt maken.
In januari zou ik, net als in elk ander gebied, rekening houden met meer kou, maar het weer kan overal wisselend zijn. Van sneeuw, mist tot strak blauwe hemels.

Plaats een reactie