Hoe snel ben je vanuit Ortisei in St Cristina

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

Wij gaan in de krokusvakantie naar de Dolomieten en verblijven in Ortisei.
Vrienden van ons verblijven in St Cristina nu is er dit jaar de nieuwe lift Piz Seteur, kan iemand mij bij benadering aangeven hoe lang het duurt om op de ski/snowboard van Ortisei in St Cristina te komen.
Met de auto duurt het ongeveer 20 min volgens google maps.

Ortisei ligt naast St.Christina. 20 min met de auto lijkt mij vrij royaal.
Als je vanuit Ortisei de grote gondel neemt richting Seceda denk ik dat je op drie kwartier moet rekenen. Dan sta je onderaan de Saslong.
Misschien is een skibus handiger.

Wij gaan in de krokusvakantie naar de Dolomieten en verblijven in Ortisei.
Vrienden van ons verblijven in St Cristina nu is er dit jaar de nieuwe lift Piz Seteur, kan iemand mij bij benadering aangeven hoe lang het duurt om op de ski/snowboard van Ortisei in St Cristina te komen.
Met de auto duurt het ongeveer 20 min volgens google maps.

MarcelZedel op 5 jan 2018 00:24

Als je geluk hebt met de lift sta je vanaf dalstation Ortisei in 10-15 min. boven. De afdaling tot de trein is afhankelijk van hoe snel je naar beneden gaat. Het is geen kort stukkie dus we rekenen voor het gemak met 10 min.

Als dan de trein direct vertrekt komt er nog zo’n 5 min bij, dus zeg minimaal 25-30 min.

Maar dat kan nog wat oplopen al je net de grote gondel mist en net de trein. Of als je door de drukte bij de grote gondel langer moet wachten.

Het is 5 kilometer, met de bus is het 10 minuten van de lift in Ortisei naar Secada, met de auto nog minder.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ook afhankelijk of je links of rechts van de rivier in Ortisei zit. Ik zat rechtsboven aan het begin van het dorp. Best een lange wandeling naar de lift. Binnen 5 minuten in volgende dorp bij de lift met de auto.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Die gondel (Fumes?) kan wel echt serieus druk zijn. Is een van de weinige plekken waar ik zeker 20 minuten moest wachten. Naast de Ciampinoi vanuit Selva waar het ook goed druk kan zijn. Ik zou dan ook voor de bus kiezen. Wat heeft Piz Seteur hier eigenlijk mee te maken?

Lift PizSeteur is met auto of bus paar minuten verder op dezelfde weg (SS242) door Selva naar Plan de Gralba. Volgens mij niet veel parkeerplekken voor auto’s onder die liften. Skibus zal er wel stoppen vermoed ik (nooit uitgezocht). Skiend moet je bovenop de schatting van @DSVier nog de Saslongliften omhoog en met rode 5 of 6 omlaag (lift 10 minuten, skiënd paar minuten). @HN65 Blijkbaar willen ze die lift naar boven nemen om hetzij drukke Ciampinoi te vermijden of gewoon sneller op Piz Sella te komen.

*bericht bewerkt door Sndr op 05 jan 2018 14:07

Ja zou kunnen. Ik zag even het verband tussen de vraag en de genoemde lift niet. Maar wellicht kan @MarcelZedel daar nog wat info over geven.

Hoi allemaal bedankt voor jullie uitleg en tips.
Mijn vraag is gebaseerd op de berichten over de nieuwe snelle 10 persoons gondellift.
Het lijkt op het pisteplan dat je met de nieuwe lift PizSeteur waar men geen wachttijden verwacht direct van boven kan afdalen naar St. Cristina.
Maar misschien zie ik dit verkeerd?

Hoi allemaal bedankt voor jullie uitleg en tips.
Mijn vraag is gebaseerd op de berichten over de nieuwe snelle 10 persoons gondellift.
Het lijkt op het pisteplan dat je met de nieuwe lift PizSeteur waar men geen wachttijden verwacht direct van boven kan afdalen naar St. Cristina.
Maar misschien zie ik dit verkeerd?

MarcelZedel op 5 jan 2018 17:50

Ja, dat zie je verkeerd.

Ja, dat zie je verkeerd.

DSvier op 5 jan 2018 18:00

De pistekaart van ValGardena kun je net zo goed niet gebruiken (onding). Om weer in St Christina te komen moet je een stoeltjesliftje omhoog nemen (eind van de dag wel een leuke om iedereen naar beneden te zien komen) naar het punt waar ook Ciampinoi uitkomt en dan de Saslong naar beneden. Niet zo ingewikkeld.

De nieuwe gondel naar Seteur is prima, lekker warm aan de billetjes :-)

*bericht bewerkt door Sndr op 05 jan 2018 18:23

Deze is wel lekker om mee te werken vind ik:

https://www.dolomitisuperski.com/de/skigebiet/groeden/skikar…

Ortisei ligt lager in het dal dan Christina waar dan Selva nog boven ligt. Piz Setur ligt daar nog een stukje vandaan richting Sella pas. Vergis je je niet in jullie verblijfplek? :-D

Wij gaan in de krokusvakantie naar de Dolomieten en verblijven in Ortisei.

Vrienden van ons verblijven in St Cristina nu is er dit jaar de nieuwe lift Piz Seteur, kan iemand mij bij benadering aangeven hoe lang het duurt om op de ski/snowboard van Ortisei in St Cristina te komen.
Met de auto duurt het ongeveer 20 min volgens google maps.

MarcelZedel op 5 jan 2018 00:24

Als je geluk hebt met de lift sta je vanaf dalstation Ortisei in 10-15 min. boven.

DSvier op 5 jan 2018 06:39

10-15 min? Dan ben je hooguit tot het middelstation gekomen. En dan reken ik de tijd die je kwijt bent aan de roltrappentunnel vanuit het centrum voor het gemak maar niet mee…

Super bedankt allemaal, met deze interactieve kaart wordt een en ander een stuk duidelijker.
Dit samen met jullie aanwijzingen weet ik dat het helemaal goed komt thx.😀

Plaats een reactie