Leuk hotel waar zowel kinder- als babyopvang is

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hoi,

ik ben op zoek naar een leuk hotel waar zowel kinder- als babyopvang is bij inbegrepen waardoor het een beetje betaalbaar wordt ;-)

Ik zou graag eens naar de Sella Ronda gaan om te skiën. Maar andere gebieden zijn ook goed als ze voldoende groot en uitdagend zijn (min. 200 km piste).

Iemand die mij een hotel kan aanraden?

Alvast bedankt!

Vorig jaar ben ik trouwens naar Wagrain geweest en logeerden we in het Sporthotel wat zeer goed was, maar deze is dit keer al volzet tijdens de nieuwjaarsweek…

italie niet zo bekend, maar in frankrijk heb je club med vaak met baby en kinderopvang of neige et ciel ( belambra ) hebben baby/kinderopvang in hotel.

vaak heb je in de dorpen zelf ook baby/kinderopvang zitten.

We hebben inderdaad al enkele keren gaan skiën en opvang ter plaatse aan de lift of in het dorp ofzo gevonden maar meestal is dat nogal omslachtig en ook zeer prijzig (zeker voor 2 kinderen). Het voordeel van het Sporthotel was dat de opvang er in het hotel zelf was en inbegrepen in de kamerprijs. Dan kan je gewoon je kinderen ‘droppen’ en zelf zorgeloos gaan skiën. Zoiets zouden we graag opnieuw willen. Ik heb ook wel een aantal hotels gevonden in Oostenrijk maar deze liggen meestal in kleinere gebieden…

We hebben inderdaad al enkele keren gaan skiën en opvang ter plaatse aan de lift of in het dorp ofzo gevonden maar meestal is dat nogal omslachtig en ook zeer prijzig (zeker voor 2 kinderen). Het voordeel van het Sporthotel was dat de opvang er in het hotel zelf was en inbegrepen in de kamerprijs. Dan kan je gewoon je kinderen ‘droppen’ en zelf zorgeloos gaan skiën. Zoiets zouden we graag opnieuw willen. Ik heb ook wel een aantal hotels gevonden in Oostenrijk maar deze liggen meestal in kleinere gebieden…

stefpin op 12 jun 2018 14:00

dan is het een optie om te kijken bij neige et ciel ( belambra) in les menuires ( groot gebied).
http://www.belambra.fr/club-les-menuires-neige-et-ciel/hiver…

*bericht bewerkt door miepmiep op 12 jun 2018 14:10

Goede ervaringen met familienhotels in sudtirol.
Kijk hier maar eens naar:
Deze is in Ortisei… prima voor de Sella Ronda er zit er geloof ik ook een in Selva

https://www.familienhotels.com/en/hotel-search/family-spa-gr…

*bericht bewerkt door dokteruk op 12 jun 2018 21:18

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@dokteruk bedankt voor je link, die hotels lijken inderdaad wel leuk!

Interessant topic. Winter komt er weer aan, dus wellicht meer tips nu! :-)

Familienhotel in Vorderlanersbach is ons ook goed bevallen (en de kids ook). Is het gebied van Mayrhofen.

Het jaar daarvoor hebben we de Almhof in Gerlos gedaan. Erg mooi en ook prima voor de kids, maar niet direct aan de piste, dus je zit altijd wel 15 min. in de bus.

*bericht bewerkt door Robert7 op 18 nov 2018 16:45

Dan kan je gewoon je kinderen ‘droppen’ en zelf zorgeloos gaan skiën.

stefpin op 12 jun 2018 14:00

Vind je het wel leuk, met je kinderen op vakantie?

Wij zijn 2 keer in Cavallino Bianco in ortisei geweest. Zeer goed kinderhotel maar erg goedkoop is het zeker niet. Wij waren er in de zomer. In serfaus heb je hotel Lowe en baeer. Goed maar te ver van de piste. Wat je ook kan doen zijn de hotels met kinderclub die dus geen specifieke kinderhotel zijn. Onze ervaringen in Oostenrijk daarmee zijn zeer gied en dikwijls beter dan de pure kinderhotels. De kinderclub zijn immers kleinschaliger waardoor het contact met de begeleiders beter is. De kinderen moeten daar meestal wel 3 jaar of ouder zijn. Voorbeelden zijn Schlosshotel in fiss of Hochfirst in obergurgl. Beide op de piste gelegen, 5 sterren en vrij duur. Tijdens paasverlof is het voor ons betaalbaar. Of hotel schone aussicht in hochsolden of edelweiss in obergurgl of riml in Hochgurgl. Allemaal erg goed en op de piste gelegen. Ik vermoed wil dat ze volzet zijn met krokus

*bericht bewerkt door koenbali op 18 nov 2018 17:51

Familienhotel in Vorderlanersbach is ons ook goed bevallen (en de kids ook). Is het gebied van Mayrhofen.

Het jaar daarvoor hebben we de Almhof in Gerlos gedaan. Erg mooi en ook prima voor de kids, maar niet direct aan de piste, dus je zit altijd wel 15 min. in de bus.

Robert7 op 18 nov 2018 16:45

Almhof in gerlos vinden wij minder. Het is een oud hotel waar een modern stuk aangeplakt werd en dat merk je. Bar en inkom is erg donker (oud gedeelte) eten is matig als je het vergelijkt met andere kinderhotels. Glijbaan in zwembad is wel top

En tips met een baby? In maart zal ze 7 maanden zijn. Veel opvangen bieden idd aan vanaf een bepaalde leeftijd en die is vaak vanaf 2 jr. Sowieso schrik ik wel van die prijzen. Heb ook club Med gekeken, wat een bedragen. Ja, wintersport kost geld, ik weet het.

En tips met een baby? In maart zal ze 7 maanden zijn. Veel opvangen bieden idd aan vanaf een bepaalde leeftijd en die is vaak vanaf 2 jr. Sowieso schrik ik wel van die prijzen. Heb ook club Med gekeken, wat een bedragen. Ja, wintersport kost geld, ik weet het.

Jochemgerrits op 18 nov 2018 18:30

Er zijn ook veel die baby’s doen . Alleen weet ik niet in dat gebied .
Wat wij deden is opvang en acco apart

*bericht bewerkt door miepmiep op 18 nov 2018 18:47

Liefst in Italie, zoals in de titel, maar idee is sochtends samen skien met vriendin, smiddags wandelen met kleine meid. Wandelpaden dienen dus ook aanwezig te zijn. Zoekterm is nu creches, maar veel verder dan Murmlikrippe in Serfaus kom ik nog niet echt :-) Aparte creche is dus ook een optie.

Liefst in Italie, zoals in de titel, maar idee is sochtends samen skien met vriendin, smiddags wandelen met kleine meid. Wandelpaden dienen dus ook aanwezig te zijn. Zoekterm is nu creches, maar veel verder dan Murmlikrippe in Serfaus kom ik nog niet echt :-) Aparte creche is dus ook een optie.

Jochemgerrits op 18 nov 2018 18:43

.

Zoek op
Kindergarten , nursery en dan de plaats er achter.

Of zoek een skischool en kijk of ze daar opvang hebben. Soms is in combi met skischool .

Het is soms een zoektocht .

*bericht bewerkt door miepmiep op 18 nov 2018 18:52

Dank je!

Mini club is ook een zoekterm die je kan gebruiken .

Liefst in Italie, zoals in de titel, maar idee is sochtends samen skien met vriendin, smiddags wandelen met kleine meid. Wandelpaden dienen dus ook aanwezig te zijn. Zoekterm is nu creches, maar veel verder dan Murmlikrippe in Serfaus kom ik nog niet echt :-) Aparte creche is dus ook een optie.

Jochemgerrits op 18 nov 2018 18:43

https://www.laderhof.at

Dit is een mooi kinderhotel met ook baby opvang in Ladis. Veel mooie wandelpaden in de buurt en ongeveer 5 loop minuten van het dalstation.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Zoals gezegd is Cavallino Bianco in val Gardena top en vlakbij de lift baar boven. Wij konden daar zelfs onze 3 maanden oude baby let gerust hart even achterlaten. Die dames waren duidelijk zeer ervaren. Kijk ook op familyhotels.com. De meeste van die hotels bieden opvang vanaf 6 maanden

Wellicht is het een oplossing om een oma of au pair, oppas mee te nemen.
Kostentechnisch lijkt dat wel uit te kunnen.

Zo hebben we het zelf in ieder geval de eerste twee jaar opgelost.
Ook fijn voor de kleinste… een stuk rustiger dan qua alle indrukken als de kleine thuis kan blijven in zijn/haar eigen omgeving en met oma/oppas/au pair lekker naar buiten kan en ook de slaapjes gewoon door gaan conform het ritme.

Voor de reis… ken je de Romer baby safe sleeper? Daarin kan je het kind liggend in de auto vervoeren. Kan je uren achter elkaar doorrijden. Want dat kan met een maxi cosi niet. Wij hebben zo’n ding destijds tweedehands gekocht en twee seizoenen gebruikt.

It is an amazing world

dank, goede tips allemaal

@Rogier; we zijn aan het kijken naar opties bij jou in de buurt. Serre-Chevalier staat hoog op mijn lijstje. Daar is een club med, maar al die luxe hoeft van ons helemaal niet. Weet jij geen creche of opvang waar onze kleine meid, uiteraard tegen betaling, terecht kan? In Briancon moet zoiets toch wel zijn? Dank je wel alvast

Dank je…is vanaf 8 maanden. Die van ons is dan 7 maanden. Heb ff gemaild of dat een probleem is.

In Serre Ch zitten er inderdaad eentje. Er wordt natuurlijk alleen Frans gesproken. maakt op die leeftijd natuurlijk niet heel veel uit ;-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie