Hoe is het met de sneeuwkwaliteit op dit moment...

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Kan iemand mij vertellen hoe de sneeuwkwaliteit is op dit moment. Overal vallen bakken met sneeuw, maar in Zuid Tirol valt maar niets. Iemand enig idee?

Nou moet ik wel zeggen dat van die weerberichten op deze site vrijwel niets klopt. Dan heb ik het natuurlijk niet over Roel zijn weerberichten.

Op de webcams ziet het er de hele dag al dreigend uit. Ook het plaatselijke weerbericht voorspelt sneeuw voor vanavond en vannacht en voor later deze week.

Bovendien zal het voorlopig koud genoeg zijn voor de sneeuwkanonnen, waarvan ze er erg veel hebben in de Dolomieten. Geen zorgen dus!

Ik ben er van 24 december tot 31 geweest en het was echt top! goede kwaliteit vd pistes en zoals richard I zegt: de sneeuwkanonnen doen hun werk heel goed daar!

Volgens http://www.val-gardena.com is er vannacht 20 cm gevallen. De plaatjes op de webcams zien er mooi uit!

Eindelijk een beetje sneeuw erbij. Kom aankomend weekend kijken. Hebben jullie nog tips voor een gemiddeld nivo snowboarder?

Ligt er in het dal van Selva/Wolkenstein ook sneeuw? Op de webcam geeft hij steeds een beeld weer van begin december en dat ziet er erg groen uit, met één witte baan naar beneden.

Ik zou eens kijken op deze webcam:
http://www.val-gardena.com/en/selva-gardena-live/page285.htm…

Live beelden. De webcam is gericht op de oefenweide in het dorp. Zo te zien ligt er sneeuw genoeg ;-)

@Richard I: Dank je wel. Dat ziet er een stuk beter uit.

We zitten sinds 1 januari in St.Christina en hebben in de 2e nacht (2-3 januari) flink verse sneeuw gehad en de volgende ochtend strak blauw, het was echt kikken. Met de eerste lift naar boven en het motto van mijn zoontjes was: gaan we nu links of rechts naast de piste! Verder was niet de bedoeling vanwege het lawinegevaar, overal spontane lawines! We hebben een Sella Ronda met de klok mee met een uitstap naar het hoogste punt (Marmolada 3250) gedaan. Nu twee dagen gewoon redelijk weer gehad, met nog veel onverspoorde mogelijkheden, vandaag bijvoorbeeld nog onder een niet meer in gebruik zijnde sleeplift op de Col Raiser onverspoord kunnen skiën.

Nu sneeuwt het weer fors, de BMW’s hebben het weer lastig! Morgen weer onze laatste skidag van deze trip en het wordt genieten met weer een laag verse sneeuw.

Ben blij dat we niet voor Frankrijk of Zwitserland gekozen hebben, want daar is er, hoe is het mogelijk te veel van het goede, lawinegevaar 5 is echt zeldzaam!

Dolomiti super ski blijft favoriet! ik begrijp ook niet de commentaren dat het onvoldoende uitdagend is, je kunt hier hele moeilijke dingen opzoeken!

Ik ben benieuwd hoe het morgen is in Val Gardena. Het sneeuwt vandaag ook weer een beetje. Hoe zijn de pistes daar? Merk je echt iets van de kunstsneeuw?

over die eventuele kunstsneeuw hoef je je echt geen zorgen te maken. De italianen zijn meesters in het maken van kunstsneeuw.
Maar…echt ligt daar volgens de sneeuwberichten echt wel voldoende sneeuw hoor! En de zon schijnt daar ook vaker, dus je zult een geweldige vakantie hebben.
Heel erg veel plezier en laat even weten hoe je het gehad hebt.

net terug van 3 dagen val gardena en moet zeggen de sneeuw is perfect en vooral: het is natuurlijke sneeuw nergens was er kunstsneeuw nodig. dus je hoeft je geen zorgen te maken

Hoe is het met de sneeuw gesteld overal valt er maar niet in italië vertrekken op 3/2
Dus hopen dat er nog wat valt
Iemand daar geweest laatste dagen ?

Net terug uit Italië, nog super goed kunnen skiën, de sneeuwkanonnen deden 's nachts goed hun best maar toch merkte je niet echt dat het kunstsneeuw was. Er mag wel wat verse sneeuw bijvallen, al was het alleen maar voor een aantal groene hellingen aan de zon kant. We hebben overigens wel de hele week zon gehad!!!

Ik kom al jaren in italie en altijd in het plaatsje St. Christina! Wij hebben al die jaren geweldig mooi weer gehad en de sneeuw is dan ook altijd top! Eind februari is het dan ook zo ver!
Zie de webcams!

Zit op dit moment in ValGardena.
Pistes zijn super! Wel veel groene hellingen rondom de pisten aan de zon kant maar de italieanen hebben geen echte sneeuw nodig om goede pistes te maken zeggen ze altijd! En dat klopt.

Op dit moment wel erg koud hier en wat bewolkt, vandaag wat lichte sneeuw, gelukkig nog geen wind.

Vandaag heerlijk skiën wel koud maar veel zon

We zijn een week terug uit Corvara. Prima geskied, maar een laag verse sneeuw is wel prettig. Een aantal pistes in Alta Badia waren gesloten, daar stonden we raar van te kijken. Maar dan kom je ook weer op andere mooie plekjes. In Val Gardena was de sneeuw iets beter, maar je kunt het afwisselen, dat is ideaal. Ze spuiten veel, hier en daar ontstaan bulten. Verse sneeuw is lekkerder, maar we hadden stralend weer de hele week, en dus lekker buiten eten en genieten. Dat is ook wat waard! Al met al prima omstandigheden.

Ik sta ervan te kijken dat niet alle pistes in Alta Badia open zijn. Dat komt niet vaak voor, zo midden in het seizoen.
Kun je voorbeelden geven om welke pistes het gaat? Ik had gehoord dst de zwarte Lagazuoi dicht was. Nog meer? Hoe zijn de pistes bij Monte Cherz en passo Campolongo?

Voor mij ook de eerste keer dat ik hoor dat er meerdere pistes dicht zijn tijdens hartje winter, op de site staat inderdaad 120 van de 130km open…

Ik vraag me af wat voor invloed deze matige winter heeft op de sneeuw kwaliteit in het na seizoen? Ik wil namelijk rond het weekend van 24-25 maart een short ski doen naar Selva… wat denken jullie dat er dan nog open is?

Matige winter??? Tussen nu en 24 maart kan er nog heel wat gebeuren, dat weten al degenen die in november zich ook nog over de matige winter aan het beklagen waren en later weer klaagden dat er te veel sneeuw gevallen was…

In de Dolomieten is tot nu toe de winter aardig matig te noemen, dat dat niet geld voor de rest van de alpen is een andere zaak.

Ik vraag me af wat de invloed van de relatief kleine laag sneeuw (60-75cm) die we nu hebben op de kwaliteit van de pistes eind maart. Ik neem aan dat hoe meer sneeuw er ligt(goede onderlaag) hoe langer de piste open blijven (m.u.v. bovennormaal warm etc).

Tot nu toe, dat bedoel ik net, dat kan zomaar veranderen in de komende weken…
Maar natuurlijk hoe dikker de onderlaag, hoe langer de levensduur…bij normale temperaturen…

afgelopen zondag terug gekomen uit Wolkenstein, en afgelopen week ging het langzaam achteruit met de kwaliteit van d pistes. er komen steeds meer bruine plekken op de pistes, en in verband met de warme dagen vanaf donderdag 23 feb zijn er veel pap-sneeuw pistes. bovendien ronduit schandalig lang in allelei liftjes rijen staan wachten, dat heb ik in Frankrijk nog nooit meegemaakt. en ook nog de duurste skipas van de afgelopen 10 jaar.

Ben afgelopen zaterdag teruggekomen van Oga (een dorpje in de buurt van Bormio) De hele week geweldig kunnen skieen op supersneeuw, alleen de vrijdag werd het wat minder. Toen we om half 3 wegreden van de pite was het dan ook een graadje of 15.

In Bormio kwamen alleen op de piste naar het dal een aantal bruine plekken tevoorschijn. Het gebioed tussen Bormio 2000 en Bormio 3000 was nog geweldig goed.

Wat de prijs van de skipassen betreft valt het wat mij betreft niet tegen. Je kunt in Bormio tenminste nog een skipas kopen voor alleen dat gebied zonder de must een pas te kopen waar ook andere gebieden bij in zitten.

Voor 3 dagen betaalde ik € 103,- (volwassene). Ik heb vanavond even in een aantal gebieden in oostenrijk gekeken, maar ik kom weinig gebieden tegen die goedkoper zijn.

Ik ben van 11 tot en met 18 februari in Corvara geweest. Nog een goede week, waarin het aan het begin van de week nog -15 graden was. De sneeuw was perfect en genoeg. Heel af en toe een kale plek waar de wind had huisgehouden. Vorige week is de temperatuur opgelopen en is de sneeuwkwaliteit er op achter uit gegaan. Denk dat ik mazzel heb gehad.

Hoop dat het meevalt de verslechtering want ik mag nog…

Ga van 16 t/m 24 maart en volgens Roel is er een kan(je) dat er nog een laagje komt…blijven duimen dus.

Hoop wel dat er nog wat mensen reageren die er nu zijn of nog gaan…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Zijn vannacht teruggekomen uit Ortisei.
De termometer gaf van de week op de piste 25 graden aan!! (het gemiddelde zat rond de 15 graden) de hoger gelegen pistes waren aan het begin van de week goed te doen maar aan het eind van de week waren de meeste pistes pap.
Hoop voor iedereen die nog gaat dat er nog wat sneeuw bij valt en dat de temperatuur weer wat omlaag gaat…

Ik heb gezien dat de temperatuur hier stevig naar beneden zal duiken de komende dagen… Hopelijk blijft het zo!

Plaats een reactie