Seiser alm beginnen vanaf Ortisei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Nee we moeten nog 3 weken wachten . Maar ik zag het langs komen op fb van de skischool . En op de webcam goldknopf zie je het ook maar dan van ver.
Mijn vrouw slaat dicht op dat stuk dus wij zijn hier wel blij mee

We zijn ook benieuwd naar de pilat piste die na vele jaren weer terug komt,
Ze hebben een begin gemaakt en zal mogelijk volgend jaar klaar zijn.
Uit de verhalen van vroeger was het iets bijzonders.
Die pilat piste loopt van de gondel bergstation tot dalstation

*bericht bewerkt door Martijn.d op 29 dec 2019 21:10

Hier heb ik wat oude kaarten

null

null

null

null

null

Ja, het is nu mogelijk om direct onder de lift door een pad op te gaan richting de 47

null

Martijn.d op 29 dec 2019 18:07

Dat ziet er uit als een goede verbetering!

Ik heb gisteren de pilat piste eens gegoogled; op het alpinforum heeft iemand hem gedaan en er een fotoreportage aan gewijd. Da’s dus offpiste, maar wel dat traject (en op sommige plekken staan er nog hekken).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

iemand een idee of deze nu terug open is ?

Hij staat op de kaart bij Dolomiti Superski dus ik gok van wel!

null

*bericht bewerkt door Matthieu op 01 dec 2021 17:11

Aftellen maar!

Klopt het inderdaad dat je nu onder de Mezdi-lift door een pad kan nemen naar piste 47 ( en dus niet meer via 39/43 hoeft)? Want ik zie nergens een pistekaart waar dit is aangegeven. En zou in 2019 al zijn ingegaan.
En kun je met lift 15 (St. Christina-Monte Pana) ook weer naar beneden?

Klopt het inderdaad dat je nu onder de Mezdi-lift door een pad kan nemen naar piste 47 ( en dus niet meer via 39/43 hoeft)? Want ik zie nergens een pistekaart waar dit is aangegeven. En zou in 2019 al zijn ingegaan.
En kun je met lift 15 (St. Christina-Monte Pana) ook weer naar beneden?

Maria04 op 07 nov 2023 15:29

Een pad naar het begin van de piste niet zo te zien. Wel naar het eind van 47.
Zie fatmap: https://fatmap.com/adventures/@46.5541001,11.6544303,2100.87…

*bericht bewerkt door Matthieu op 07 nov 2023 16:17

Aftellen maar!

Klopt het inderdaad dat je nu onder de Mezdi-lift door een pad kan nemen naar piste 47 ( en dus niet meer via 39/43 hoeft)? Want ik zie nergens een pistekaart waar dit is aangegeven. En zou in 2019 al zijn ingegaan.
En kun je met lift 15 (St. Christina-Monte Pana) ook weer naar beneden?

Maria04 op 07 nov 2023 15:29

Ja er onderdoor daar is een baan gemaakt maar is ook niet geweldig.
Ja de lift Christina-Monte pana ook naar beneden ,er is geen afdaling. Of je moet naar de saslong

null
null

Een “out of the box” alternatief is vanaf de Antoniusplatz de bus naar Kastelruth nemen en dan doorgaan naar Seis. De busreis is spectaculair, zeker als je vooraan gaat zitten. In Seis kun je dan met het “blauwe ei” omhoog en vanaf daar verder skiën.

Je kan ook de eerste dag even rijden naar Seis en de gondel naar boven nemen en dan voor jezelf gaan kijken hoe lastig het is.
Onder aan de gondel is het uitstekend parkeren. Goed georganiseerd.

It is an amazing world

Plaats een reactie