Locatie acco en tips Selva

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hi Allen,

Na 3 jaar Oostenrijk willen we weer terug naar de Dolimiti en dan met name naar Selva. 4 jaar geleden zaten we in Corvara ook fantastisch gaaf! alleen weinig tot geen NL kindjes in de skiklas, denk dat in Selva meer kans daarop is. Onze zoon zal 3 hele dagen of halve dagen naar skiles gaan. Daarna lekker met ons mee,welke kant van Selva is dan het meest praktiche?
Acco moeten we nog vinden, tips zijn welkom voor een appartement .
Gr Zorba

De speelweide en beginnersliftjes liggen onder de Dantercepieslift (skiënd tunneltje door en dan ben je er), wellicht dat klasjes voor oudere kinderen ook elders afspreken. Die speelweide ligt centraal in het dorp dus als je daaromheen zoekt zal er genoeg te vinden zijn. Ik heb goede ervaringen met garni Charlotte. Dat is b&b maar dacht dat ze ook een appartement hebben.

De speelweide en beginnersliftjes liggen onder de Dantercepieslift (skiënd tunneltje door en dan ben je er), wellicht dat klasjes voor oudere kinderen ook elders afspreken. Die speelweide ligt centraal in het dorp dus als je daaromheen zoekt zal er genoeg te vinden zijn. Ik heb goede ervaringen met garni Charlotte. Dat is b&b maar dacht dat ze ook een appartement hebben.

Sndr op 2 mrt 2019 09:31

Thanks Sndr, onze zoon is dan bijna 11 begrijp ik goed dat als je in een appartement aan de kant van ciampinoi lift zit, je makkelijk naar Dantercepies en dus verzamelplek skiklas kunt komen?

Lopen van de ciampinoi-lift naar dantercepies is niet makkelijk (tien minuten omhoog op skischoenen). Via de Costabellalift en dan skiënd naar dat weitje is prima route en biedt ook mogelijkheid 's ochtends samen met dantercepies omhoog te gaan en die afdaling te doen. Overigens als zoonlief erg beginner is, kun je ook opnieuw Alta Badia overwegen. Colfosco is ideaal qua skischule en de dalafdalingen ri Selva kunnen eind van de dag heel vervelend zijn. En uiteraard kun je vanuit AB alsnog elke dag door/naar Val Gardena skiën.

*bericht bewerkt door Sndr op 02 mrt 2019 11:52

La Villa biedt ook hele mooie pistes voor beginners.

Achterkant van La Villa heeft 2 of 3 skischolen , verder door naar Santa Croce ook nog skiklassen en leuke beginnerspistes.
verder biedt het gebied Alta Badia heelwat fijne pistes om languit te carven en speed te maken.

Born to run. B.S.

We zijn geen beginners meer en ik weet dat er overal goede skischolen zijn en hebben dat zelf ervaren in Corvara maar toen was onze zoon 5 en vondt hij het niet erg dat er geen Nederlandse kinderen waren nu is hij ouder en vindt dat nu wel gezellig.

Ik betwijfel een beetje of het veel zal uitmaken qua kans op NLse kids in de klasjes, of je nu in Selva, La Villa of Corvara zit. Ik zou gewoon kiezen voor de mooiste plek/deal/acco. Maar als je Selva wilt dan zou ik zo dicht mogelijk bij Dantercepies zeggen.

Kijk eens op villavictoria.it direct aan de oefenpistes. Mooie appartementen, parkeergarage onder het gebouw, skidepot en verhuur ligt er naast, supermarkt dichtbij en binnen 10 minuten bij de Kronenstube voor de borrel. Ook de directe omgeving zeker nog meer appartementen te vinden. Aan deze kant van Selva zit je goed en kom je snel gemakkelijk bij de Dantercepies. Ook gemakkelijk via een piste door/langs het dorp naar de Ciampinoi.

Wie heeft er ervaring met de skidepot http://www.dantersport.it/en/ski_depot.asp hoeveel 🎿 kunnen erin en zijn er nog meer van dit soort depots in Selva?

Geen ervaring, maar bij Ski Walter is een depot is 1e foto gebouw achter de dennenbomen ( zie mijn eerder bericht hierboven ) en nu ook bij de Ciampinoi lift ( zie 2e foto voor indruk ). Daar nu ook de verkoop van de liftpassen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/22d98359c87d8fabc670ae11...
https://cdn.wintersport.nl/forum/24/eb7d1c00c137502584c7223b...

*bericht bewerkt door MrSKi op 03 mrt 2019 13:29

Voor volgend jaar hebben we geboekt, we gaan weer naar Corvara! Selva vindt ik de accommodaties een stuk prijziger. Heerlijk vooruitzicht weer,👍🏻

*bericht bewerkt door Zorba op 12 mrt 2019 18:21

Plaats een reactie