Val Gardena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo,

ik ga dit jaar voor het eerst naar Val Gardena. Kan iemand mij vertellen hoe daar zit met de sneeuwzekerheid. Ik ga 18 febr 2012 en als ik het zo zie mag er wel wat bij vallen, maar gaat dat ook gebeuren! Wie kan hier iets over roepen. Of ligt er midden februari daar altijd een pak sneeuw. Waar blijft die dump! Daarnaast zou ik graag willen weten hoe is het geregeld met de skipas. Kan ik met 1 ski-pas heel het gebied door.

Alvast bedankt voor de reacties
Matz

Val Gardena is behoorlijk sneeuwzeker, en als er niet genoeg zou liggen tonen de Italianen zich maar al te graag koning van de kunstsneeuw. Je gaat ook midden van het seizoen dus no worries, dat komt wel goed.

De skipas is de Dolomiti Superski, waarmee je een enorm groot bereik hebt en bvb de hele Sella Ronda kan doen. Veel plezier!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

hallo wij gaan in de zelfde week ook 18 feb. en de sneeuw hoogte moet geloven dan zit het prima daar. iedereen die er is geweest is laaiend positief dus ben benieuwd hoe het er is. en voor al met de apre ski.
heb dr zin an

Val Gardena is geweldig mooi skigebied met schitterende piste’s, zeer veel zonneschijn en midden op seceda een overheerlijke pizza op het terras. Genieten.

met kerst lag er 30 cm op de pisten en bijna alles was open en heel goed te doen. nu ligt er 50 cm en alles is gewoon open.

ze hebben toch wel meer als pizza ;)

Val Gardena is super. Je kunt er fantastisch skien. Vooral de Saslong (wereldbeker afdaling) is kicken. Zelf koken is overigens duurder dan uit eten, en alles wat ze zeggen over de Italiaanse keuken is waar. Wij gaan dit jaar voor de derde keer. Echt beter dan Oostenrijk

…dus ben benieuwd hoe het er is. en voor al met de apre ski. heb dr zin an

rudi op 12 jan. 2012 19:24

Als je op zoek bent naar Nederlandse apres ski kun je beter naar Oostenrijk gaan. Italië zou dan wel eens erg kunnen tegenvallen.

Houd je daarentegen van lekker eten dan zit je in de Dolomieten goed. Nergens zoveel berghutten met gemiddeld zo’n goede kwaliteit. Je zult ontdekken dat de Italiaanse keuken veel meer te bieden heeft dan pizza en spaghetti(!) bolognese. Ze zijn terecht trots op hun locale gerechten.

Laat je verder niet gek maken door de meters sneeuw die er in Oostenrijk zijn gevallen. De 40-50 cm die er nu ligt in de Dolomieten is altijd voldoende om te skiën. Bovendien zijn er erg veel sneeuwkanonnen. Zodra het op de piste ligt merk je geen verschil tussen natuurlijke en kunstsneeuw.

Plaats een reactie