Val Gardena 7/3 tot ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Dag 2. Selva, Ciampinoi en Saslong
What a difference a day makes.
Vond ik gisteren de pistes niet fijn liggen met veel te veel kunstsneeuw: vandaag was de sneeuw haast perfect en de pistes super.
Wel nog veel skiërs die als een gek naar beneden racen. Dat blijf ik niks vinden.

Vandaag richting Selva gegaan. Wat een fijne pistes daar. Stuk voor stuk lekkere pistes, met de rode Saslong B als mijn favoriet. Het is wel echt allemaal serieus rood daar. Maar prettig rood.
Het weer was iets minder. Bewolkt, het zicht hield niet over. Maar tussen de bomen wel goed.
Eerst langs de Dantercepies naar Selva, toen naar Ciampinoi. Vandaar de Saslong B naar St Christina. Ik was alleen een of ander pad naar links geskied omdat ik dacht dat dat de enige weg naar St Cristina was. Houdt het pad opeens op. Bleek het alleen een stukje te zijn om de Saslong offpiste te nemen. Slik. Dat was even een steil stukje. Daarna dus op de echte piste gekomen. Wat een fijne piste tussen de bomen. Weer terug omhoog. Nig een keer genomen omdat ik dacht dat ik de afslag naar St Cristina had gemist. Blijkt hij in St Cristina uit te komen 😜.

Terug omhoog en de rode 4 naar Selva genomen. Ook schitterend. Weer omhoog en naar Plan de Gralba. Toch vind ik de bewegwijzering maar matig. Op de kaart kon ik er weer geen enkele wijs uit hoe ik naar Plan de Gralba moest komen. Maar gelukkig zag ik een bord: via de rode 6. Bij de volgende afslag was de 6 echter weer van de borden verdwenen. Alleen de 3 en de 4 richting Selva. Dan nog maar een keer de 4. Waarna op het eerste pistepaaltje het cijfer 6 stond. Italianen…
Op Plan de Gralba de eitjes omhoog genomen en gestopt voor de lunch. Iets met een P. Polestra of zoets?

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/39fefb11f9e0fcd44f6f9559...

Erg smakelijk, in elk geval.
Daarna maar eens teruggeskied via de Dantercepies richting hotel. Intussen was het beginnen te sneeuwen. Maar het zicht was eigenlijk best goed.
Naast het hotel ligt de rode 40 richting Colfosco. Naast het bovenste stuk daarvan ligt een gratis reuzenslalom/pje. Due wilde ik nog graag doen. Wat is dat grappig! Helaas was hij daarna dicht. Toen nog 3x de 40 gedaan. Wat een fantastische piste is dat, met weinig zicht. Gewoon 3x volgas afgeskied. Met dank aan de Head Kore 93. Het blijven echt superski’s.
Ongeveer 40km geskied vandaag. (Had eigenlijk meer verwacht).

Vandaag was een superdag. Hoort in de top 5! En wat een mooie pistes hier.

Woensdag gaat het gebied dicht. Dus morgen de laatste dag. Misschien dat ik dan met een skigids hier uit het hotel ga skiën. Dat is gratis. Hij loopt al sinds ik hier ben met zijn ziel onder zijn arm want “zijn” groep Canadezen had geannuleerd.
De auto bleek ook al gerepareerd. Denk je een exclusief merk te rijden, blijken er gewoon standaardonderdelen van een ander merk onder te zitten 🤨

Nog twee foto‘s:

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/5a1acbc8d1ee67197bbc0fe5...

Rechts de rode 6 van Champinoi naar Plan de Gralba
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/593560d3278f8fc466a94b4f...

Net boven Plan de Gralba

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 mrt 2020 18:16

Het ziet er op de foto’s zeer rustig uit, wat een heerlijkheid. Fijn voor je dat de boel toch nog een paar dagen open is.

Nou ben ik wel benieuwd welk exclusieve merk er spullen onder schroeft van een ‘normaal’ merk…:

Saslong B probeer ik juist altijd te mijden, Het stuk na de het bruggetje ken ik alleen als ijzig, afgesleten en hordes midden op de piste (ik zit vast aan hoogseizoen). Het moet een genot zijn om die zo te kunnen skieen. Beetje laat, maar eigenlijk had je onderaan de Saslong het treintje moeten nemen naar de andere kant van het dorp, Col Raiser omhoog en de La Longia naar Ortisei. Heerlijke afdaling.
Arabba en door naar Marmolada zijn een aanrader voor morgen. Eten/drinken aan een raamplaats (boven of beneden) bij Porta Vescova (gondel(s) boven Arabba) vindt ik persoonlijk het mooiste uitzicht hebben van de hele regio. Marmolada heeft ook een super uitzicht en bij het tussenstation is een zeer indrukwekkend museum over de eerste wereldoorlog.

Geniet morgen

Beetje laat, maar eigenlijk had je onderaan de Saslong het treintje moeten nemen naar de andere kant van het dorp, Col Raiser omhoog en de La Longia naar Ortisei. Heerlijke afdaling.
Ja, dat was de bedoeling. Daarom wilde ik naar St. Christina. Niet wetende dat ik er al was. En toen ik erachter was, durfde ik het qua tijd niet meer. Eigenlijk wilde ik er morgen heen, met die skigids. Arabba is idd ook een goed plan. Thx.

Ik denk dat ik de 2e keer op de Saslong B niemand ben tegengekomen. Wat een enorm verschil dan.

Ik hoor net dat het personeel niet doorbetaald krijgt. Wat erg.

Italië breidt vergaande maatregelen tegen corona uit naar hele land - https://nos.nl/l/2326403

Ik zit nog in Selva met m’n gezin. Zouden we morgen nog met de auto de Brennerpas overkomen? Of is op slot… Echt op slot. Hoop dat ze een uitzondering maken voor toeristen. Iemand meer info hierover?

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/de6250317ed74e64c4653305...

Ja ze zijn toch echt dicht morgen, de liften. Helaas!

Hm. Thx. Net aan de hoteleigenaar laten lezen. Die kon een vloek niet onderdrukken.

Ik had net plan B geboekt, uitgaande van woensdag weg. Richting Mallnitz/Miolltaler gletsjer en daarna Turracher hohe. Maar eens vragen of dat een dagje eerder kan.

Ik sprak vandaag een Nederlands stel, die zijn gisteren hier in het hotel aangekomen.

Ik sprak vandaag een Nederlands stel, die zijn gisteren hier in het hotel aangekomen.

DrPhil op 9 mrt 2020 23:13

Hebben die onder een steen gelegen? 🤨

Hebben al in december geboekt, geen annuleringsverzekering. En met het vliegtuig en huurauto.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 mrt 2020 08:12

Dan kun je nog wel in december boeken, je hoort toch van alle kanten dat de boel op slot gaat? Waarom dan toch nog afreizen? Zeer pijnlijk voor ze wel. Dank voor je verslag in ieder geval. Wat blijft het toch fantastisch daar zeg!

Ik hoor net dat het personeel niet doorbetaald krijgt. Wat erg.

DrPhil op 9 mrt 2020 20:08

En dat is dus met aardig wat beroepsgroepen in Italie, vele staan op een 0-uren contract. De klap gaat daar gigantisch zijn, niet alleen voor de toeristische sector.

Ik zit nog in Selva met m’n gezin. Zouden we morgen nog met de auto de Brennerpas overkomen? Of is op slot… Echt op slot. Hoop dat ze een uitzondering maken voor toeristen. Iemand meer info hierover?

Rkvp op 9 mrt 2020 22:36

Weet niet of de situatie op dit moment gewijzigd is…

Vertrek uit deze provincies is mogelijk voor buitenlandse toeristen. Nederlandse reizigers die zich in deze gebieden bevinden worden aangeraden te vertrekken met de bestaande mogelijkheden (met de trein, bus, over de weg, vliegverkeer), in lijn met aanwijzingen van de Italiaanse autoriteiten. Nieuwe maatregelen zijn niet uit te sluiten en de situatie kan snel veranderen. Houd hier rekening mee bij het plannen van uw reis.

Ze gaan echt geen toeristen daar houden hoor, in tegendeel, ze gaan blij zijn als iedereen weg is.

Bla, bla, bla.

Oostenrijk sluit zijn grenzen voor mensen uit Italië vanwege de uitbraak van het coronavirus in dat land. Daarnaast worden alle Oostenrijkers in Italië naar huis gehaald, zo liet bondskanselier Sebastian Kürz dinsdag weten.

Hij kondigde een nieuw pakket maatregelen aan. Zo worden vanaf maandag geen lessen meer gegeven aan universiteiten en hogescholen. Die moeten online worden gegeven. Ook worden bedrijven opgeroepen het personeel zo veel mogelijk thuis te laten werken.

Alleen mensen uit Italië die een doktersverklaring kunnen laten zien, worden in het land toegelaten. Ook vluchten en treinen uit Italië worden geweerd. Een doorreis mag wel als er geen tussenstop op Oostenrijkse bodem is.

Thuisisolatie

Het Oostenrijkse ministerie van Buitenlandse Zaken organiseert het terughalen van de Oostenrijkers die in Italië zijn. Na aankomst in Oostenrijk moeten zij wel twee weken in thuisisolatie.

In Oostenrijk zijn tot nu toe 158 mensen met het nieuwe coronavirus besmet. Het land grenst in het zuiden aan de zwaar getroffen Italiaanse regio Lombardije.

https://www.lc.nl/buitenland/Oostenrijk-sluit-grens-voor-men…

Vanochtend de skipas gaan inleveren in Colfosco. Ging vlot. Hooguit 10 minuten gewacht. Mijn 7 dagen pas was € 322. Ik kreeg terug € 210.
Het hotel bracht 3/7e in rekening en gaat 4/7e terugbetalen. Ook prima dus.
Ik vind het echt erg voor de mensen daar.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/55353cb40fb0c009a8adf469...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/55353cb40fb0c009a8adf469...

DrPhil op 10 mrt 2020 15:12

!undefined

A winter without powder isn't a winter!

Overigens stond dit bord bij het skipasbureau:

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d32c2c289a22d917b662a54a...

Dus inclusief de namen van de liften en de pistenummers. Ze hebben het dus gewoon voorhanden. Maak er dan een kaartje van!

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 mrt 2020 15:18

Plaats een reactie