Maatregelen Corona voor wintersportseizoen 2020-2021

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Mit viel Sicherheit in den Winter in Gröden

Viel Platz im UNESCO Welterbe Dolomiten
Am 4. Dezember 2020 werden die Pisten im Skigebiet Gröden – Seiser Alm wieder den Winterbetrieb aufnehmen. Am Folgetag öffnet auch die Sellaronda.
In Gröden erwartet Sie viel Platz im UNESCO Welterbe Dolomiten mit seiner einzigartigen verbundenen Pistenvielfalt von 500 Km, modernen Aufstiegsanlagen, 30 Km geräumten Winterwanderwegen und 115 Loipenkilometern, die Sie zu Fuß, auf Skiern, mit der Rodel oder auch ganz entspannt in Gedanken vom Pool aus entdecken können. Das sind 7.000m² Natur pro Gästebett!

Im Tal gibt es ganze 15 Einstiegslifte zum Skigebiet, welche in den drei Ortschaften verteilt sind, und deren Talabfahrten. Somit verteilen sich die Skifahrer auf mehrere Aufstiegsanlagen und es entstehen geringe Menschenansammlungen.

Auch inmitten von soviel Natur lassen sich Menschenansammlungen nicht immer vermeiden, weshalb wir uns weiterhin ausgiebig Gedanken darüber machen, wie wir den Winterurlaub auch mit und trotz Corona so abenteuerlich und erholsam, aber eben auch sicher und sorglos gestalten können.

Die positiven Erfahrungswerte der Sommersaison dienen uns als wichtige Grundlage, um ein auf den Winter zugeschnittenes Rundum-Sorglos-Maßnahmenpaket zu erfassen.

Hierbij de link naar de website, daar zijn ook alle maatregelen terug te vinden.
https://www.valgardena.it/de/news-groeden/detail/mit-viel-si…

En in het engels:https://www.valgardena.it/en/news-val-gardena/detail/with-mu…

Ik lees het als volle gondels en volle restaurants. Ik ben bang dat wij het dit jaar over gaan slaan.

In Zwitserland zijn nu ook voor Nederland de eerste kantons op oranje gezet. Het gaat om Geneve, Vaud en Freibrug.

Born to Ride

Ik begin toch een beetje genoeg te krijgen van deze pseudo-wetenschapper troll.
Misschien moet je eens in “National Geographic” publiceren ipv hier onze “Wintersport” te verzuren.

Born to run. B.S.

Ik begin toch een beetje genoeg te krijgen van deze pseudo-wetenschapper troll.
Misschien moet je eens in “National Geographic” publiceren ipv hier onze “Wintersport” te verzuren.

dan58 op 16 sep 2020 09:41

Wie reageerd hier nou zuur? Wil je gaan beweren dat er tot 2019 nooit virussen hebben bestaan waar we vattelijk voor zijn geweest? Zo lang de mens bestaat zijn er al virussen actief die ons leven beïnvloeden. We zijn er echter nooit zo mee bezig geweest. Mede dankzij de media is er een enorme hysterie ontstaan waardoor iedereen er bewuster van is. Dit bewust zijn zorgt voor angsten. Zolang die angst blijft zullen er minder mensen op wintersport durven.

Minder toeristen betekent ook minder omzet. Waar kies je als exploitant dan voor? Duurdere prijzen? Uitstellen van investeringen? Half lege liften zal tot hogere kosten leiden.

Om de wintersport te “ontzuren” kunnen we beter snel weer terug gaan naar het oude normaal!

*bericht bewerkt door Unit106 op 16 sep 2020 09:54

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@Unit106 Laten we hier on-topic blijven. Jouw mening over het coronavirus heb je ondertussen wel duidelijk gemaakt op veel plekken op deze site. Dit is een wintersportsite voor discussie over het gevaar van corona zijn genoeg andere websites te vinden.

Hier dus on-topic: de corona-maatregelen in Val Gardena

Click. Click. Peace

Kon op de site van Alta Badia nog niets vinden over de maatregelen, zullen wel hetzelfde zijn als Val Gardena denk ik.

Plaats een reactie