van de Dantercepies naar Corvara

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wij zijn een aantal jaren terug in Selva geweest en nu willen we met onze kinderen er weer naar toe gaan. Nu ben ik op de kaart aan het kijken voor leuke kindvriendelijke afdalingen. (suggesties ook welkom)
Over de afdalling vanuit de Dantercepies naar Corvara heb ik een vraagje. Misschien dat Marlene me kan helpen.

Als je boven aan de Dantercepies staat en je wilt naar Corvara toe dan moet je die piste snel nemen anders moet je naar boven klimmen. Voor ons is dat geen probleem, maar voor de kinderen denk ik wel.
Nu kan ik me vaag herrineren dat je die "zonk" kunt vermijden door links langs die piste te gaan. Maar ik weet het niet zeker omdat wij dat nooit deden, maar volgens mijn man kan dat.
Wie wet dit??

Je kan een stukje vermijden door piste "40" (utia Jimmy af) te nemen maar volgens mij heb je dan ook nog een stukje omhoog te kruipen.

Hoe oud zijn je kids & hoeveel ervaring hebben ze?

De piste van de Dantercepies naar Corvara (eigenlijk Colfosco, want vanaf Colfosco zit je in de lift naar Corvara) is een heel relaxte piste met een paar stukjes waar je snelheid kan maken en ook een paar stukjes die wat vlakker zijn.
Die zonk waar jij het over hebt zegt me zo snel niets.

En als kinderen voor “zo’n probleem” komen te staan, lossen ze het doorgaans gemakkelijker op dan wij volwassenen. Dus no worry, lekker die afdaling doen.

Ik weet trouwens niet wat je onder kindvriendelijke pistes verstaat, maar als het eenvoudige pistes moeten zijn, is het dan niet handiger om je onderkomen in Alta Badia te zoeken? Daar heb je heel veel relaxte pistes.

Mijn kinderen zijn 6 en 8 jaar en gaan voor de 3e keer mee op wintersport. We hebben al geboekt in Selva. De "zonk:-)" waar ik het over heb is het stukje als je vanaf de Dantercepies gelijk naar beneden skiet, voordat je onder het tunneltje doorgaat.

Ik zal piste 40 in de gaten houden, ga hem uitproberen. Maar idd wie weet, maak ik er een groter probleem van dan mijn kids hoor! Die zijn idd aardig flexibel. Maar ik had zo het idee dat ik dat stukje kon vermijden. Ik heb niet graag als we nog maar net weg zijn en ze moeten een stuk klimmen, dat ze dan al klagen dat ze moe zijn. Maar misschien valt het wel mee

Bedankt in ieder geval voor de reacties.
Bianca

Bedoel je dan dit stukje (vlak voor seconde 40) of het stuk daarvoor nog?

Iets zegt met dat kids er niet veel meer moeite mee zullen hebben dan volwassenen ;-).

Leuk filmpje Lars, maar ik zag alleen maar de punten van je skies op een witte ondergrond ;)

Heel leuk filmpje, vooral idd die mooie punten van de skies:-)
Maar dat stukje is recht voor het tunneltje. Wat ik bedoel is gelijk vanaf boven als je de lift van de Dantercepies gepakt hebt. Als je het andersom doet, dus van Corvara naar de Dantercepies, dan is het de piste onder de laatste stoeltjeslift voordat je op de Dantercepies komt.

Bianca

@ Marlene: ik had er moeten bij zetten dat ik het filmpje niet gemaakt heb en ook niet op het filmpje sta (is gewoon op youtube opgezocht).

Ik snap het Lars, maar ik wilde alleen maar aangeven dat ik op het filmpje niet kon zien waar precies geskied werd. Sneeuw is overal wit. :)

Van Dantercepies naar Corvara is prima te skiën, als je bovenaan Dantercepies meteen naar rechts gaat richting Corvara is het één mooie lange glooiende afdaling waar je lekker kunt roetsjen. Nooit problemen gehad, je hoeft ook niet te klunen/prikken(heb ik zelf een hekel aan)en volgens mij is er ook geen tunnel meer. Er is bovenaan een pad naar links opzij maar hier moet je wel wat klunen en prikken. Kinderen flitsen je zo voorbij! Bij Colfosco is het leuk. Je kunt van daaruit ook verder naar alta Badia, prachtig gebied met veel leuke pistes, mooi door de bossen en voor elk wat wils. Je wijkt dan af van de Sella Ronde, waar het erg druk is. Heerlijk rustig! De andere kant op vanaf Selva richting Plan de Gralba is ook leuk, maar op de chiampinoi wil het vaak wel druk zijn (startpunt sella ronde). Ga nog verder naar Canazei dat is ook geweldig en niet te moeilijk. En richting Seceda en Col Raiser is ook leuk, dus mogelijkheden genoeg.

Het tunneltje zou er niet meer zijn? Ik was juist zo blij met dat tunneltje, vroeger moest je over de straat klunen, nu kun je zo door skiën.

tunneltje? bruggetje toch? Je gaat toch over de weg heen i.p.v. eronder door.

Verder is het een autobaan. Eerste stuk, direct uit de lift is wat steiler en, omdat het onderdeel is van de Sella Ronde, aan het einde van de middag een grote bultenzooi. Maar onoverkomelijk is het allemaal niet.

Ik weet niet beter of je gaat onder de weg door. Tunneltje dus.

je hebt helemaal gelijk. Ik heb een andere plek in mijn hoofd. Weet alleen nog niet waar :-)

Plaats een reactie