Hoe is de sneeuwkwaliteit volgende week in Selva/Wolkenstein?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Hallo,

Weet iemand toevallig hoe de sneeuwkwaliteit volgende week in Selva/Wolkenstein is? Op diverse weerstations staat dat er 60 CM ligt maar op de webcams voorspelt het weinig goeds.

De sneeuwhoogtes die op de site van Val Gardena worden aangegeven is de sneeuw die nog op de piste ligt. Verder ligt er geen sneeuw meer. Heb vaak in de tweede helft van maart of begin april nog geskied in Selva. Alle pistes zijn nu nog open maar of het nog leuk is zal geheel afhankelijk zijn van het weer. Mijn ervaring: bij warm voorjaarsweer 's morgens vroeg op pad en een paar uurtjes skiën en daarna papsneeuw en op de lagere pistes echt waterskiën. Maar we hebben begin april ook een keer plotseling koud weer gehad met verse sneeuw en dus een geweldige week. Maar meestal was het 's middags lekker op een terrasje zitten of gezellig met de bus of auto naar Bolzano. Of mooie autotochtjes maken in de omgeving.

Jojo heeft helemaal gelijk, 's ochtends zijn de pistes nog vaak super. Dus vroep op pad en dan van het voorjaarsweer genieten. Ben er 2 weken geleden geweest. Vond het jammer dat ik de motor niet bij me had. "s morgens de Sella Ronda op de skies en 's middags met de motor :-) . Val Gardena met mooi weer is altijd mooi of op de piste of op het terras. Veel plezier als je gaat!

ben van 17 t/m 24 maart in st christina geweest en in de ochtend verrassend goede pistes maar tegen de middag echte pap en later in de middag echte slagvelden met enorme hopen. met name de sella ronda pistes als de champinoi en de dantercepies… de saslong alleen lekker in de morgen…kortom ochtenden gasgeven en de middagen genieten van het uitzicht, de zon en lekker op het gemakje.

plan gralba, kigt er in de middag nog redelijk bij…met name de piste die los van alles ligt.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Oke Bedankt voor de tips, Ik ben op dit moment in Italie en ga dinsdag 1 dagje snowboarden(terwijl het vandaag 22 graden was) Ik zie op de webcams dat er alleen op de pistes nog sneeuw ligt?

Groeten!

Plaats een reactie