Skiroutes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

In onderstaande pistekaartje van Val Gardena staan wat stippellijnen (bij de pijlen). Volgens mij worden hiermee skiroutes aangeduid (de langlauf-loipen hebben streepjes en een symbooltje erin). Mijn vraag is: zijn dit inderdaad (off-piste) skiroutes? En hoe moeilijk/begaanbaar zijn ze (uitgaande van genoeg sneeuw uiteraard)?

null

Die rechtsboven is relatief goed te doen. Je moet even opletten dat je in het midden goed vertrekt (achterom een boerderijtje/hutje, tamelijk duidelijk als je er bent, de hut staat tegenwoordig met spandoeken aangeduid).
De onderste is in de praktijk een bospad volgen. Die was niet sneeuwzeker
De linkse hebben we hooguit van boven gezien (bovenaan de 19-sleper). Vergis je niet, van daaruit geraak je er niet door een mooie rotspartij. Hij zag er (van bovenuit dus) wél haalbaar uit.

Bij de weg: ze zijn wél absoluut niet onderhouden … het zijn géén oude pistes of zo.

Ik zie dat op de recente pistekaarten de routes linksboven en beneden als geprepareerde rode piste zijn ingetekend. Dus alleen die rechtsboven niet. Maar als die goed skibaar is, kan je vanaf de Seiser Alm weer terug skiën naar St. Cristina. En dat is wel leuk natuurlijk.

@Lars, heeft dat boerderijtje waar je omheen moet een naam?
En zijn er nog andere mooie off-piste routes in het gebied (of aangrenzende gebieden) die te doen zijn voor de gemiddelde skiër? Ik heb Youtube-filmpjes gezien van de Passo Pordoi en Val Mesdi, maar dat vind ik wat te heftig eruit zien, jezelf van het Sella-massief storten…

Op de kaarten van superdolomiti zie’k enkel de linksboven als een volle rode lijn. Vorig jaar heb’k daar geen piste in herkend toen we er van boven op keken.
Die onderaan en rechts staan op de site daar nog als skiroutes.

De naam van dat hutje ken’k niet van buiten … De hut leek vorig jaar nog héél nieuw (pas nieuw), en staat ook nog niet op de kaart. Zal ook nog’s voort zoeken.

hmm, 'k vind geen naam terug … coordinaten zijn:
46°31’52.14"N
11°40’29.87"E

en zo ziet het eruit:
http://www.panoramio.com/photo/40749066?source=wapi&refe…

Dank voor de moeite. Ik denk dat we er wel uit gaan komen.

Weer wat geleerd vandaag, deze skiroutes waren mij nooit opgevallen op het kaartje. Het zijn dan geen skiroutes zoals die in Oostenrijk er wel eens zijn; ofwel compleet zelf spoorzoeken?

Wel cool dat er vanaf de Seiseralm dus een ‘mogelijkheid’ bestaan om terug te skieen ipv in de bus te gaan zitten… Dat maakt het rondje Selva - St Cristina - Seiseralm - Selva tegen de klok in nog interessanter… Met de klok mee vond ik het een drama…

Let it snow!

Ze waren niet druk bezet zullen we maar zeggen …
De onderste is/was een beetje moeilijker om juist te vinden omdat er een paar uitsnijdingen in het bos zitten die je aanzuigen om daarnaar toe te gaan. Resultaat is dat je op een oudere variant van de rode terug uitkwam.

Plaats een reactie