Van Mont de Seura naar dalstation Saslong?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Beste Val Gardena kenners,

Als ik op de PDF pistekaart van Val Gardena kijk, zie ik een rode piste lopen vanaf Mont de Seura (ongeveer 1/3 boven het dalstation) richting de zwarte Saslong. Op de 2Dkaart van Val Gardena zie ik deze piste niet. Bestaat deze of niet? Ik kan me niet herinneren dat ik deze mogelijkheid 2 jaar geleden heb gezien. Ik vind de pistes bij Mont de Seura erg leuk (en heerlijk rustig), maar de verbinding terug naar de Tramans lift is niet fijn, zeker niet voor mijn man op zijn snowboard. Wie kan hier meer over zeggen?

Verder las ik dat er een alternatief is voor de zwarte piste vanaf Piz Sella. Op zich vind ik deze piste geen ramp, want vrij kort, maar dit alternatief kan ik ook niet op de pistekaart terug vinden.

http://www.valgardena.it/stchristina/Winterkarte_201213_Groe…
Is de meest recente kaart, gepikt van de site zelf, misschien ben je hier iets mee?

Go with the snow!

Is een goed verstopte skiroute dacht ik, Cheizz heeft hier eens een topic gestart over skiroutes in Val Gardena, daar staat meer info. Ik zoek het even op voor je.

edit: https://www.wintersporters.be/forum/topic/65938

Hé, die piste ken ik ook niet. Voor zover ik weet kun je maar op twee manieren vanuit dit gebied naar het dal: ofwel via de Tramans lift naar halverwege Ciampinoi en Piz Sella ofwel, als het echt niet anders kan, met de Monte Pana stoeltjeslift omlaag. Zou het een nieuwe verbindig zijn?

Er is volgens mij inderdaad een altenatief voor de zwarte piste van Piz Sella. Die begint achter de Comici hut. Je gaat dan achter Piz Sella om en komt uit op de piste riching Monte Pana uit. Ik zie hem ook niet op de kaart staan, maar ik ken hem wel.

Ik ben het helemaal eens met jouw mening over de pistes op Mont Seura. Beetje uit het centrum, dus heerlijk rustig. Twee van de drie afdalingen zijn fantastisch. Als je nu skiënd naar de Sasslong zou kunnen, zou het wel eens drukker kunnen worden.

Je kan idd via mont de seura terug naar de saslong. Dit is wel een stuk offpiste (alleen het stukje doorsteken naar de saslong) Afgelopen jaar hebben wij deze piste best vaak gedaan, was niet geprepareerd, maar er waren ons al veel skiërs voor gegaan dus prima te doen. Moet alleen even dat lastige laatste stukje van de saslong skiën.

Bedankt voor de info. Wij gaan pas half maart naar Val Gardena, dus we moeten even bekijken of de route van Mont de Seura naar de Saslong te doen is. En Richard, je hebt natuurlijk gelijk, als dit echt een piste is, dan zal Mont de Seura haar rust kwijt zijn. Ik zal ook eens naar de Comici hut skiën om te kijken hoe die blauwe loopt. Ik heb er zin in!

Piste van Monte Pana naar Saslong bestaat al een aantal jaar (al dan niet als skiroute). Vanuit lift 21 naar Monte Pana, eenmaal uit de bossen op de openvlakte is het een haakse bocht naar rechts richting saslong of van Monte de Seura onder de lift door rechtsaanhouden en dan rechtdoor de bossen in. Piste is niet voorzien van sneeuwkanonnen en vorige jaar carnaval erg ijzig. Door de bossen stukje omhoog ‘skien’’ dit is in de zomer een wandelpad langs de huizen die daar staan. Vervolgens kom je net voor het steile laatste gedeelte van de Saslong de saslongpiste op.

Wij zijn er met Kerst. We zullen verslag uitbrengen over deze mogelijkheid.

Plaats een reactie