leuke tochten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wij bezoeken al enkele jaren Selva en vinden het erg leuk om leuke tochten te maken. Daarom ben ik benieuwd of mensen nog goede tips/adviezen hebben om een leuke tocht te maken? (naast de sella ronda natuurlijk!)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Wij gaan ook elk jaar naar dit gebied, vooral omdat je mooie tochten kan maken. De laatste jaren in Corvara, dat is wat centraler. We doen elke dag een ander stuk van het gebied, want op de Sella Ronde is het meestal erg druk en de pistes erbuiten zijn zoveel mooier en de sfeer is minder gehaast.
Vorig jaar zijn we vanuit Armentarola met de bus naar Lagazuoi gegaan, met de cabine omhoog, een mooie route naar Armentarola en dan achter paarden aan terug. De route via Boé, Armentarola, San Cassiano, La villa naar Santa Croce is ook erg leuk. Of naar de Marmolada natuurlijk. We maken ook altijd een tochtje naar de Seceda om de 10 km te doen naar Ortisei. Vanuit Selva kun je ook eens een dagje Seiseralm doen, ook erg leuk!

Fam. Dijk

Thanks voor het bericht! Ik heb nu een aantal leuke tochten op het oog (ook via het andere forum onderwerp) maar heb niet echt een overzichtelijke kaart of site waar ik een route kan uitstippelen. Weet iemand of ik ergens een fatsoenlijke kaart kan downloaden of waar een zulke tochten ook echt op een kaart zijn uitgestippeld?

Op de website van dolomitisuperski.com en op http://www.altabadia.org/nl-NL/skitochten_dolomieten.html… staan een paar tochten uitgelegd in het Nederlands. Er zit ook een kaart in pdf van alta badia op, daar kun je zelf je route uitstippelen en je kunt je daar ook een dag vermaken. De pistes van Santa Croce staan er ook op.

Je kunt in de supermarkten en andere winkeltjes een grote kaart van de hele sella ronde kopen, daar staan alle gebieden gedetailleerd op. Vaak liggen ze bij de kassa. Bij de skiliften liggen altijd routekaartjes per gebied, en in het skipassoffice ook. Als je naar de marmolada wilt ga je eerst naar Arabba, bij de Porta Vescovo liften neem je de kleine cabines (linksaf) en niet de grote bak. Het staat goed aangegeven, volg de bordjes marmolada. Op de website val-gardena.it staan volgens mij ook pdf kaarten.

Succes, Esther Dijk

Op de website van dolomitisuperski.com en op http://www.altabadia.org/nl-NL/skitochten_dolomieten.html… staan een paar tochten uitgelegd in het Nederlands. Er zit ook een kaart in pdf van alta badia op, daar kun je zelf je route uitstippelen en je kunt je daar ook een dag vermaken. De pistes van Santa Croce staan er ook op.

Je kunt in de supermarkten en andere winkeltjes een grote kaart van de hele sella ronde kopen, daar staan alle gebieden gedetailleerd op. Vaak liggen ze bij de kassa. Bij de skiliften liggen altijd routekaartjes per gebied, en in het skipassoffice ook. Als je naar de marmolada wilt ga je eerst naar Arabba, bij de Porta Vescovo liften neem je de kleine cabines (linksaf) en niet de grote bak. Het staat goed aangegeven, volg de bordjes marmolada. Op de website val-gardena.it staan volgens mij ook pdf kaarten.

Succes, Esther Dijk

Op http://www.dolomitisuperski.com kun je hele tochten samenstellen en uitprinken…

De panoramaroute is de opening naar een rustig en klein skigebied. Even weg van de hectiek van de Sellaronde. Je kunt ook een (deel van) de 1e wereldoorlogroute volgen. Beide routes staan op speciale routekaarten.

Plaats een reactie