Gezocht: hotel aan Sella Ronda

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

All,

Ik ben opzoek naar een hotel aan de piste, verbonden aan de Sella Ronda. Heeft iemand goede ervaringen?

Groet,
Lars

Als je echt aan de piste wilt zitten zou ik niet in een van de dorpjes gaan zitten, maar in een hotel aan een van de passen die de dorpjes verbinden. Bij voorbeeld in Plan de Gralba (boven Selva).
Wij gaan dit jaar naar een hotel aan de Campolongo pas, tussen Corvara en Arabba. Niets te beleven, maar je stapt zo van uit je hotel de piste op of de lift in.

Dat is voor ons de eerste keer. Tot nu toe zaten wij altijd in een van de dorpjes, maar hooguit vijf minuten lopen van een piste of lift. Mijn ervaring met de Campolongo pas kan ik pas in maart delen.

Sowieso zou ik niet zo snel de naam van een hotel op internet posten. De meeste hotels zijn kleine familiebedrijven, straks zit het helemaal vol met forumbezoekers, kan ik zelf niet meer boeken ;-).

Zonder gekheid, er is genoeg te vinden. Google op hotel + naam van de pas. Bijna alle hotels hebben een wesite waarop de prijzen staan vermeld en waarmee je rechtstreeks kunt boeken. Ik kom er nu meer dan tien jaar en heb nog geen slechte ervaringen gehad, noch met hotels, noch met appartementen.

Lars,

Hotel Plan de Gralba. Meteen aan de piste. De Sellaronde kan van hier uit links en rechts gedaan worden. En het is een super hotel.

Hotel Frara op de Grödenjoch, zo de piste op en als je naar Selva wil is het 10 min rijden met de auto naar beneden.

Dienten Die Alte schule

Ik kan Hotel Ingram in Wolkenstein aanraden. Je steekt de straat over en kan zo naar de Chiampinoilift skien. Verder vriendelijke mensen en goed hotel

De buren van hotel Ingram zijn ook een echte aanrader, vooral als je van lekker eten houdt. Zijn beiden inder daad centraal gelegen. of je steekt de straat over om de chiompinoilift te nemen of je skiet door het dorp naar de Danterceppieslift. Het skiegebied is zeker een aanrader.

hotel alpenrose in arabba,ligt op de piste,goed hotel en lekker eten.

Hotem Plan de Gralba,super aanrader en 5 meter van de piste,je skiet zo de ski locker in haha…wel ff zien dat de deur openstaat…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

In Selva / Wolkenstein zit je mooi centraal in het skigebied, en aan de sella ronda. Hotels in dit dorp zijn wel wat duurder dan in dorpen die minder centraal liggen of hotels die buiten het dorp op een pas liggen. In Selva zijn meerdere hotels bij piste en lift te vinden. Wij hebben vorig jaar in hotel Alaska gezeten. Perfecte locatie: direct aan de piste die door het dorp loopt, en aan de overkant van de weg de danterceppies lift. De sella ronda loopt langs dit hotel.

Wij hebben vorig jaar in hotel Alaska gezeten. Perfecte locatie: direct aan de piste die door het dorp loopt, en aan de overkant van de weg de danterceppies lift. De sella ronda loopt langs dit hotel.

D-Skimon op 25 feb. 2013 11:27

Hoe is dit hotel je bevallen? Ik heb er eens 's middags gegeten en was niet onder de indruk van de kwaliteit. Dat was wel jaren geleden. Qua locatie zit je daar inderdaad perfect. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is het kuitenbijtende klimmetje als je te voet vanuit het dorp naar het hotel gaat.

Wij zaten ooit in een appartement een paar huizen verderop.

@RichardI, ik vond het een gezellig hotel. Het was echt een familie hotel, het restaurant leek tevens de woonkamer van de familie te zijn. We hadden een mooie ruime kamer met een heel groot balkon en een prachtig uitzicht. Het eten was niet heel bijzonder maar gewoon prima. Dat van die lunch kan wel kloppen, we hebben er 1 keer 's middags gegeten, en ik kan me herinneren dat ik dat wat minder vond, het zat er ook niet echt leuk in die lunch ruimte. De afstand naar het centrum vond ik nog goed te lopen, maar idd wel even een klimmetje op de terugweg. En wat ik ook een pre vond: ze bieden daar als extra service dat je een ski tour kunt maken met een gids / skileraar, zonder daar extra kosten voor te rekenen. We hebben dat 1 dag gedaan en dat was bijzonder leuk.

Probeer Hotel Ingram maar eens. Super lieve mensen die alles voor je over hebben en meteen voor je klaar staan. Mooie ruime kamers. En dan het eten ´s avonds in één woord Geweldig. Verder steek je zo de weg over en zo de lift in en anders de bus deze vertrek precies voor de deur van het hotel.

Plaats een reactie