Accommodatie gezocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Naar aanleiding van veel positieve ervaringen op dit forum over Val Gardena wil ik hier graag ook een keer naar toe.

Ik zou willen verblijven in een hotel in het dorp Wolkenstein. Echter vallen de prijzen mij erg tegen waar ik voor een hotel met ontbijt in Oostenrijk 60 euro per dag per persoon betaal wordt het hier al gauw 80 euro. Is dit gebied nou zoveel duurder in vergelijking met Oostenrijk qua accommodaties of zoek ik gewoon verkeerd?

Ik ben dus op zoek naar een hotel of pension met alleen ontbijt. Weet iemand een geschikte accommodatie?

Misschien handig om erbij te zetten wanneer je ongeveer wil gaan, want dat kan nogal schelen.
Bovendien is er bijvoorbeeld in Alta Badia (bv Corvara) over het algemeen goedkopere accommodatie te vinden.

Val Gardena is qua accommodatie niet goedkoop.

Misschien handig om erbij te zetten wanneer je ongeveer wil gaan, want dat kan nogal schelen.
Bovendien is er bijvoorbeeld in Alta Badia (bv Corvara) over het algemeen goedkopere accommodatie te vinden.

Val Gardena is qua accommodatie niet goedkoop.

Gast138 op 3 feb. 2013 22:18

Januari 2014 zou ik willen gaan. Andere dorpjes kunnen een optie zijn maar ik wil wel graag vlakbij de liften en in een centrum met restaurants etc.

Je kunt het beste zoeken via http://www.val-gardena.com. In de prijsklasse van €60 pppd voor logies + ontbijt is er volgens mij echt voldoende te vinden.
Hotels bieden meestal alleen halfpension aan, en dan is € 80 pppd een normale prijs voor een twee tot driesterren hotel.

Een eenvoudig ontbijtpension (garni), met een goede ligging tov de pistes en het dorp is bijvoorbeeld http://www.la-grambla.com/english/preisliste.htm. Ik ben daar een paar jaar geleden geweest. Het is voor dit jaar vrijwel helemaal volgeboekt, maar voor januari 2014 hebben ze vast nog wel een plekje.

Garni-Horizont is een ontbijtpension naast de costa bella lift en aan de piste, champinoi lift is 5 min lopen. de tarieven voor een 2 sterren hotel zijn wel normaal in Val Gardena in dit pension betaal je € 55,- p.p.p.d het verblijf op de berg is daar in tegen wel voordeliger als in Oostenrijk.

Wij zaten afgelopen kerst in garni murfreid.
Super garni, aan de piste.

Goede tips allemaal. Dank hiervoor!

Nog een klein vraagje:

Hoe is het ontbijt over het algemeen? Ik heb de ervaring met Italiaanse hotels in de zomer waarbij het ontbijt erg mager was, vooral veel zoete dingen en weinig normaal beleg.

Tot nu toe heb ik niet ervaren dat ik bij het ontbijt iets te kort kwam. Kaas en een of twee soorten worst zijn er meestal wel. Je zit in een boerenstreek, dicht tegen de Oostenrijkse grens aan. Ik zou me geen zorgen maken, en anders haal je het 's middags wel in, in een van de vele berghutten.

Nu ik er over nadenk… meestal ontbijt ik niet zoveel, juist om een gaatje over te houden :-)

Plaats een reactie