Liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint François Longchamp

Kan iemand vertellen of er inderdaad veel sleepliften zijn en of dit als hinderlijk ervaren is.
We willen graag een weekend boeken maar zijn niet zo van de sleepliften.

Ik denk je hier al aardig wat informatie kunt vinden: https://www.wintersport.nl/dorpen/saint_francois_longchamp/k…

Maar Saint Francois heeft aardig wat sleepliften, en alhoewel je er best een flink aantal makkelijk kunt ontwijken zijn er een paar die je echt nodig hebt om door het hele gebied heen te kunnen komen. Maar als echt hinderlijk ervaren? Nee, want er is evengoed heel erg veel te doen met maar af en toe een sleeplift.

Click. Click. Peace

Op de pistekaart kan je dat meestal goed zien (meestal liftlijntje zonder symbooltje of een dubbel lijntje). Nu is de pistekaart op deze site niet de meest duidelijke, dus hier een linkje naar een beter leesbaar exemplaar:

null

TK = sleeplift
TS = stoeltjeslift (oud, niet koppelbaar)
TSD = koppelbare stoeltjeslift
TC = cabinelift

De duidelijkere staat er nu ook bij ;-)

Click. Click. Peace

Beide kaartjes zijn zo te zien wat verouderd. Een aantal vernieuwde liften in de afgelopen jaren staat er niet op, zo zijn de madeleine en du morel inmidels ook een tsd. In principe is het gehele gebied inmiddels te door kruizen zonder sleepliften met uitzondering van Doucy en het bosgedeelte voorbij Valmorel. Voor een weekend lijkt het mij geen probleem om sleepliften te vermijden.

Het piste plan van afgelopen jaar staat hier

http://stfrancois.labellemontagne.com/files/2013/02/PLAN_DES…

Dank, aangepast

Click. Click. Peace

De TS Madeleine, was dat niet die lift die verwoest werd door die lawine?

Volgens mij was dat de TS de Lauziere (staan nu mooie hekken rondom :-) )

Click. Click. Peace

Ahh ok, thnx weer wat geleerd :)

Ben hier een aantal jaar geleden geweest, de hele week niet 1 sleeplift gehad. Ben een boarder en toen was ik ook anti sleepliften (inmiddels wat meer ervaren in). Maar als je goed op de piste kaart kijkt heb je geen sleepliften nodig. Je moet alleen niet onder Valmorel uit willen komen, daar heb je 3 sleepliften terug, verder is het goed kijken en je komt een heel end. Ja idd, niet alle uithoeken maar dat is je eigen keuze. Nog steeds pistes zat.

Btw goed dat de Madeleine nu een TSD is. Toen was het nog TS, wat een sloom ding zeg. Helemaal zonde omdat die rode en zwarte piste er onderdoor echt heel lekker waren.

Plaats een reactie