Makkelijke pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valmorel

Hallo,
Binnenkort gaan we naar Valmorel. We logeren dicht bij de Altispace lift en zullen dus daar altijd starten. Welke pistes zijn gemakkelijk en goed te doen als je nog niet veel ervaring hebt? Om terug te keren naar het begin van die lift is het een rode, is die moeilijk, of kan je ook via een blauw alternatief terug? Andere leuke makkelijke pistes of aaneensluitende pistes die jullie kunnen aanraden? Is het gebied overzichtelijk en komt alles terug in het dorp uit zodat de kinderen (tieners) zich ook makkelijk kunnen oriënteren?
Bedankt!

Parallel met de rode piste naar het basisstation van de Altispace, loopt piste les traverses, maar je kan ook langs de andere pistes (onder Pierrafort lift) tot in het dorp raken. Deze laatste pistes zijn veelal breder (maar soms ook drukker met klasjes).

Het hele linkerdeel van de pistekaart richting le Crey was toen ik daar was heel rustig en dus ideaal voor beginners. Er zijn daar wel enkel sleepliften.

Ook leuke makkelijke pistes met goede sneeuw omwille van de hoogte: onder Arnouillaz en Biollène liften.

Het gebied voelt iet heel groot aan en als je niet de oversteek naar SFL maakt kom je normaal gezien als vanzelf in het dorp terug.
Ik neem trouwens aan dat ook tieners een pistekaart of richtingsbordjes kunnen lezen (anders moeten ze maar een app installeren op hun telefoon ;-) ).

Glide on!

De rode piste langs altispace kan aan einde wat lastig zijn. Maar er lopen ook blauwe pistes terug. Je kunt trouwens niet altijd (nooit?) bij het tussenstation uitstappen. Vorig jaar iig niet. Maar geen probleem want de pistes vanaf het eindstation zijn niet moeilijk.
De pistes op de pistekaart helemaal links in Valmorel vond ik erg leuk; rustig in het bos en van goede kwaliteit tot sluitingstijd. Als je van lange brede paden houdt, is Doucy een aanrader. Je bent wel even onderweg:)

Afhankelijk waar je precies verblijft bij de AltiSpace kun je terug via de rode Planchamp (is echt niet moeilijk) of de blauwe Traverses (wel even door het dorp dan).
Verder zijn alle blauwe pistes in Valmorel zeer goed te doen voor iemand zonder veel ervaring en is het gebied redelijk overzichtelijk. De pistes onder de Pierrafort lift bieden de meeste afwisseling, die bij de Arnouillaz en Biollène liften zijn veel van hetzelfde.

Plaats een reactie