Vernieuwingen 2013-20??)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen

In Willingen wordt momenteel de eerste 6-persoons koppelbare stoeltjeslift gebouwd. Deze lift zal komen op de Ritzhagen helling, ter vervanging van de sleeplift Ritzagenlift.

Op het Alpinforum duiken nu interessante geruchten op:

"Die Seilbahn soll einen 3. Anteil vom Köhlerhagen übernommen haben. Angeblich ist jetzt nur noch der alte Mann mit der Mütze drin.

Ferner sind Pläne/Kosten für den Köhlerhagen-Ausbau kalkuliert worden:
8 Mio€ für ne 6KSB, Ausbau der Beschneiung und einen Tunnel für die Straße zum Wald-Hotel.
Auch wenn es keine offiziellen Aussagen dazu gibt, so soll das ganze zur Saison 2014/15 stehen.

Offiziell ist: die Köhlerhütte wurde von Betreiber der "Seilbar" übernommen."

Laten we een naast het Winterberg topic voor Willingen alle bouwactiviteiten hier verder volgen. Het lijkt nu ook voor Willingen de komende jaren los te gaan. Ik ben persoonlijk benieuwd of het ze met deze vernieuwingen gaat lukken een groter marktaandeel ten opzichte van Winterberg te pakken.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ben benieuwd naar de veranderingen van Willingen. Ben er vorig jaar voor het eerst geweest. Ik vond het eerlijk gezegd een klein beetje tegenvallen… (Hopelijk schop ik niemand tegen zijn schenen??) Dat gedrang beneden bij de cabine lift. Mijn vriendin is niet echt groot, maar werd ondersteboven gelopen en geduwd. Gelukkig komt er een zit lift. Want alleen van die slepers wordt ik niet vrolijk. Dus ik ben benieuwd!! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Ben benieuwd naar de veranderingen van Willingen. Ben er vorig jaar voor het eerst geweest. Ik vond het eerlijk gezegd een klein beetje tegenvallen… (Hopelijk schop ik niemand tegen zijn schenen??) Dat gedrang beneden bij de cabine lift. Mijn vriendin is niet echt groot, maar werd ondersteboven gelopen en geduwd. Gelukkig komt er een zit lift. Want alleen van die slepers wordt ik niet vrolijk. Dus ik ben benieuwd!! ;-)

martijn-koevermans op 24 sep. 2013 12:49

Het gehele Sauerland zou ik vermijden in het weekend. Doordeweeks is het echt prima te doen!
Overigens, ben je wel eens in Winterberg geweest? Zo ja, hoe vond je het in vergelijking?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ben de laatste twee jaar verschillende keren in het weekend naar Winterberg geweest. Dus met Winterberg ben ik wel bekend. Heb geleerd dat je bij vakanties uit het Sauerland moet weg blijven. Qua piste vond ik Willingen toch wel beperkt. In Winterberg heb je er meerdere. Misschien had ik er toch iets meer van verwacht?! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

"Back on topic"!! Vernieuwing in Willingen.

The mountains shall bring peace to the people

Ben de laatste twee jaar verschillende keren in het weekend naar Winterberg geweest. Dus met Winterberg ben ik wel bekend. Heb geleerd dat je bij vakanties uit het Sauerland moet weg blijven. Qua piste vond ik Willingen toch wel beperkt. In Winterberg heb je er meerdere. Misschien had ik er toch iets meer van verwacht?! ;-)

martijn-koevermans op 24 sep. 2013 16:43

Ik vind juist qua pistes Willingen de mooiere van de 2. Veel meer hoogteverschil, plus pistelengte. Ik heb wij Winterberg, ondanks dat ik het een geweldige gebied vind hoor, meer het idee continu op paar hobbels te skiën. Willingen geeft mij meer ‘alpin’ gevoel.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

De wachttijden in WInterberg zijn drastisch korter geworden door de hoge capaciteit van de liften. Uiteraard zijn er nog enkel echte knelpunten (liften 4, 5, 6 en 10)

Winterberg krijgt dit jaar met de nieuwe Kappe-6-zitter ook meer hoogteverschil in de pistes. Het bergstation staat een stuk hoger dan het oude (ca. 30 meter), op een ophoging van de Kappeberg van 20 meter (!). Dit was nodig om comfortabel terugskiën naar het hoofdgebied mogelijk te maken. Verder zijn op de Kappe de zwarte en de rode pistes verbreed. Het hoogteverschil op de Kappe is nu 200 meter, vergelijkbaar met de Kohlerhagen- en Sonnenlift in Willingen en de langste piste (de blauwe) is bijna 2,5 km lang.

Ik verwacht volgend jaar (als er dit jaar een goede winter gedraaid wordt) de nieuwe lift tussen de Schneewittchenhang en de Kappe en op iets langere termijn (of tegelijkertijd) de verbinding met Neuastenberg, hetgeen dan een gebied met ca. 16 stoeltjes- en 25 sleepliften+lopende banden oplevert en ongeveer 60 pistes tussen 580 en 810 meter hoogte

Harry (Winterberg)

Mooie nieuwe update op het Alpinforum in het Sauerland topic:

null

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Plaats een reactie